2013-08-10, 20:17
Medlem
Jag har nyss fått utskrivet atarax av min läkare mot ångest. När jag tog två igår blev jag helt utslagen av trötthet, kan påpeka att jag inte tagit några sorts receptbelagda mediciner tidigare i mitt liv, så jag kanske är extra känslig. Jag vet inte om de dämpade ångesten så värst mycket, men jag var trött vilket fick mig att inte orka tänka så mycket, vilket kanske i sig var dämpande.

Till saken nu, ikväll är jag bjuden på fest och jag tänker gå dit. Törs man blanda alkohol och atarax utan fara och färde för sitt liv? Jag tog två 25 mg klockan 11:00 imorse, och nu är klockan 20:00, har varit utslagen hela dagen, men nu har jag börjat piggna till framemot kvällen, så det känns som att de håller på att tappa i effekt. Men är detta på något sätt farligt?
Citera
2013-08-10, 20:19
Medlem
atarax är ju mer eller mindre sockerpiller, jag åt många och blev bara lite dåsig, var absolut ingen fara att dricka alkohol (mer än annars då.....)
Citera
2013-08-10, 20:32
Medlem
Nope, det är bara vääääldigt tråkigt, troligen somnar du
Citera
2013-08-10, 21:21
Bannlyst
Nej det är inte farligt!
Citera
2013-08-10, 21:23
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Det är inte farligt att blanda antihistaminer med alkohol, men det kan förstärka ruset en aning. Dessutom brukar antihistaminerna fungera bra mot bakfylla, så när jag dricker i större mängder brukar jag alltid ta antihistamin innan jag lägger mig.
Citera
2013-08-12, 22:51
Medlem
moogmachines avatar
Ingen fara alls!
Citera
2015-04-11, 10:59
Medlem
limE86s avatar
Kan vara farligt om man har risigt hjärta
Citera
2015-04-11, 13:22
Medlem
lithionits avatar
allt är en dosfråga, sederande mediciner ihop med alkohol förstärker kraftigt det sedativa effekten.
Men beror lite på alkoholtolerans också.
Har 4 mediciner (samtliga i höga doser) och har haft sämre kvällar där jag typ druckit 12-14 öl eller motsvarande alkoholmängd i annan alkohol och fortfarande stått på benen.

Om du är känslig för sederande substanser blir det desto farligare. Men enbart atarax och alkohol torde inte vara några problem såvida du övrigt är somatiskt frisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in