2013-08-10, 14:57
Medlem
Tjena Flashback.

Jag ska börja andra året i gymnasiet. Jag gick på JB men de har ni gått i konkurs så jag måste börja i en annan skola. Min klass blir flyttad till en skola jag helst inte vill gå på, men jag har många vänner där så jag kommer inte vara ensam. Men i skolan jag vill börja på känner jag endast några och jag lär då gå i en väns klass. Jag känner att om jag går i skolan vill gå i så bara hoppar jag in i hans liv och förväntar mig att jag ska bli vän med hans vänner, och att jag sviker mina andra vänner. Det jag mest är rädd för är att bli ensam, jag behöver inte folk hos mig hela tiden, men folk att umgås med i skolan och som jag vet är där om det behöves. Kan nämna att det finns 2st klasser (samma inrikting) med 42 st elever i varje, = 84st elever.

Vad tycker ni flashback? Övertänker jag förmycket? Jag skrev här för jag vill ha många olika människors åsiker om vad de tror är bäst.

(Ber om ursäkt ifall jag skapar detta ämnet på fel del av forumet, jag är inte här så ofta.)
Citera
2013-08-10, 14:59
Medlem
Om 5 år, vad önskar du att du hade gjort?

Jag tycker att byta till den andra skolan, där du inte känner så många, är det rätta alternativet.
Citera
2013-08-10, 15:23
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Om 5 år, vad önskar du att du hade gjort?

Jag tycker att byta till den andra skolan, där du inte känner så många, är det rätta alternativet.
Skulle också byta. Dessotum kan du ha kvar dina gamla polare samtidigt som du skaffar nya Man slutar ju inte vara polare för att man byter skola...
Citera
2013-08-10, 17:43
Medlem
Det viktiga är att välja den skola du vill gå på. Du kommer skaffa nya vänner och inget hindrar dig väl från att fortsätta träffa dina gamla polare efter skolan?
Citera
2013-08-10, 19:35
Medlem
alterans avatar
Gå där du vill gå, då val av lärosäte är ett högst egoistiskt val... Jag valde det som var bäst för mina förutsättningar i gymnasiet, och mina närmaste vänner tog det de ville gå (inte samma). Nu hamnade vi iofs bara på olika linjer, men på samma skola... men på de tre åren lärde jag känna en massa nya människor väldigt väl, samt umgicks regelbundet med gamla vänner från förr på fritiden.

Oroa dig inte, man hittar alltid nya vänner... På universitetet hamnar du i olika grupper med olika människor hela tiden, så det är lika bra att vänja sig. Besides, du har ju bara 1-2 år kvar, det går över på ett kick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in