2019-04-04, 18:30
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har misslyckats att katalogisera ett citat till mina anteckningar, så jag måste
fråga om någon annan minns? vilket kapitel i "Förensligandet" som Pyret under utfrågning berättar
att han föddes ut genom morfars irriterande tarm? eller nått liknande

Förensligandet borde scannas & läggas upp på nätet precis som Äldreomsorgen
så man kan använda sig av sökord för att återfinna det man minns direkt

Hebbershålspokryfterna är slutsåld överallt
https://www.bokus.com/bok/9789185000...lsapokryferna/
varav ni måste scanna den och lägga upp också

I början av 23 kapitlet.
Citera
2019-04-05, 02:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet
I början av 23 kapitlet.
Tackar, ganska imponerande att det gick så fort för dig, hur gjorde du? hade du det indexerat i skallen eller sprang du och hämtade boken?
Citera
2019-08-23, 12:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad drar ni för slutsatser att det handlar om egentligen? den återkommande fixeringen vid kevinnors tillkortakommande rökning med fittan och därigenom nikotina antagonism..

(här får ni lite ledtrådar, men jag tänker vara diskret då jag inte tänker riskera att
Ezzelino själv blir kattungen som övertippar i att bli tockoplasma gondisk på mä,
utan att ha uppvisar att vi delar broderligt på våran näste)
https://www.frontiersin.org/articles...018.00744/full
https://www.jneurosci.org/content/35/22/8570

..kontra männens och barnens avhållsamhet och hyper-vän-till-er-ring som präglar äldreomsorgen och förensligandet
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-23 kl. 13:15.
Citera
2019-09-05, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Fet akademisk magisteruppsats om Nikanor Teratologen och hans böcker:

"Jag har just läst den vidrigaste bok jag någonsin stött på". En studie av mottagandet av Nikanor Teratologens verk ur ett biblioteksinstitutionellt och ett litteratursociologiskt perspektiv: http://www.uppsatser.se/uppsats/739121357c/

Går igenom Äldreomsorgen och hur den mottogs på svenska bibliotek.

Samme Jerker Eriksson som senare skrev Kråkflickan (2010), Hungerelden (2011) och den avslutande delen Pythians anvisningar?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jerker_Eriksson
Citera
2019-09-29, 02:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Samme Jerker Eriksson som senare skrev Kråkflickan (2010), Hungerelden (2011) och den avslutande delen Pythians anvisningar?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jerker_Eriksson
Tackar den kände jag inte till, finns två uppsatser till utav andra författare ifall ni är intresserad

Någon som vet huruvida detta gör teratologen världsunik då väl ingen författare utöver honom får analytiska uppsatser uppkallade efter sig?

Alla hans böcker handlar om en och samma metabolism-störning för den som är lite uppmärksam på *repetitionerna* (den
kan du ta å öva dig på)

Killinggängets fyra nyanser av brunt handlar om samma metabolism där humaniora korspostas mot biologi, vad drar du för slutsats utav det?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-09-29 kl. 02:43.
Citera
2019-09-30, 11:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Är en apsefistor en röd fistel och hudutslag?
Citera
2019-09-30, 16:07
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Är en apsefistor en röd fistel och hudutslag?

Nej. Öppna bokjäveln så får du besked om vad apsefiston är. (Det är för övrigt med råge hans bästa bok.)
Citera
2019-09-30, 19:34
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nej. Öppna bokjäveln så får du besked om vad apsefiston är. (Det är för övrigt med råge hans bästa bok.)
jag har ingen bokjävel tyvärr, jag saknar också apokryferna och jag har ju tiggt om att ni ska scanna in den och ladda upp, tillsvidare frågar jag vad en apsefitor är? det är vartfall en sådant "utslag" vi ser på omslaget...

Varför är apsefistorn bäst då tycker du? (utöver att recensenterna tycker det )
Citera
2019-10-01, 04:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
jag har ingen bokjävel tyvärr, jag saknar också apokryferna och jag har ju tiggt om att ni ska scanna in den och ladda upp, tillsvidare frågar jag vad en apsefitor är? det är vartfall en sådant "utslag" vi ser på omslaget...

Varför är apsefistorn bäst då tycker du? (utöver att recensenterna tycker det )

Ok, eftersom du uppenbarligen aldrig har hört talas om bibliotek och fjärrlån så ska jag vara vänlig den här gången. Så här står det:

"APSEFISTON – "att man lägger bort all självaktning och intresse för andras uppskattning eller mänsklig ära. Det är en 'hjärtats enfald', att man genom hård kamp utblottar sej själv, så att man utplånar den självupptagenhet som kännetecknar den oomvända människan."

Varför den är bäst? Därför att det är den enda bok där karln visar vad han faktiskt går för, och inte bara tramsar bort sin talang. (Missförstå mig inte: han är bortomhelvetiskt rolig när han gör det, men han kan så mycket bättre än så.)

Apokryferna kan du däremot lugnt skippa. Det är det slöaste och mest oinspirerade han har gaggat ihop. Gissningsvis hade han ont om kosing och försökte skrapa ihop något som var långt under hans värdighet.
Senast redigerad av Saltkatt 2019-10-01 kl. 04:23.
Citera
2019-10-01, 14:43
Medlem
iters avatar
Egentligen är apsefiston (ἀψήφιστον) ett grekiskt ord, det betyder "något man inte röstar på/om".
Citera
2019-11-29, 20:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Som vanligt ser jag allting i det ingen annan ser.

Pyret och morfar har aldrig anal när dom älskar (slicka det räknas int!)

utan det finns ju ett skäl till att pyret kallas sugpyret, han kallas förvisso knullpyret, men jag tror att det var inågra andra gubbar, kanske Ernst
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-29 kl. 20:44.
Citera
2020-01-02, 16:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
"- Så länge ja ha nån kraft kvar i ringmuskeln ska int småfolk fisa mä i mun! röt morfar å sprang
upp me dragen kniv"
Detta betyder att n'Paul var alldeles för snygg för få att fisa honom i munnen, inget annat

Morfar säger efter att ha massakrerat honom
"Helt horribelt, hur kan man bli som han?"

Ett geni som jag som en dag ska bli större än teratologen själv.. fast i andra medium äta upp hans "sjuka uttryck" för att para-citera Qvicks brorsa...inser att den meningen rymmer teratologisk dubbeltydighet & är en fråga morfar frestar sig själv att söka, trots att det ä förbjudet

Här ä den bästa meningen i hela boken
Citat:
Paul fick borren i vänstra tinningen å snegla irriterat på mä när den åt sä in i den multnande
hjärnbarken.
Så slockna hans redan släckta blick, å ja slog av den vinande borrn å torka benfliser å hjärna ur
ögonvrårna.
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-02 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in