2013-08-10, 11:32
Bannlyst
Någon som vet var man kan köpa lådor med lösgodis (dvs 1-2.5 kg osv) istället för i affären där man måste betala dyra hektopriser? Helst de dom säljer i affären typ Malaco osv.

Går de ens köpa som privatperson?
Citera
2013-08-10, 11:35
Medlem
Luness avatar
cloetta
Citera
2013-08-10, 11:37
Medlem
Snoddlans avatar
Gotterian, gottelisa, godispanatet, happycandy. <-- internet
Citera
2013-08-10, 11:41
Medlem
jcws avatar
Olika typer av grossister. T.ex Snabbgrossen. Ta kontakt med stora godismärken för vidare frågor och svar.
Citera
2013-08-10, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jcw
Olika typer av grossister. T.ex Snabbgrossen. Ta kontakt med stora godismärken för vidare frågor och svar.

Måste man inte ha företag/affär för det? Kan en privatperson tex köpa 3 kg lösgodis direkt från Malaco osv? Då hade nog alla gjort det istället för att bli lurade av affärerna @ 7 kr / hg osv.
Citera
2013-08-10, 11:59
Medlem
jcws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Måste man inte ha företag/affär för det? Kan en privatperson tex köpa 3 kg lösgodis direkt från Malaco osv? Då hade nog alla gjort det istället för att bli lurade av affärerna @ 7 kr / hg osv.

Det stämmer att företagskort ska visas. Dock inte så svårt att komma undan med om du känner någon som har ett företag. Åk med hen och köp godis i stora lass!
Citera
2013-08-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcw

Du MÅSTE dock vara registerad som näringsidkare och sälja den typen av varor dock..

Men de är väldigt dyra, testa andra alternativ, eller gör en bra affär med ett ställe som har schyssta priser och säg att du vill ha X antal kartonger av olika varor och de tar in det, någon slags rabatt för storköp borde du få och företaget blir av med det direkt, slipper ligga på lager..
Citera
2013-08-27, 23:47
Medlem
MasterBaits avatar
Köp en stoooor låda med Jelly Beans. Finns lite överallt. Mumsfilibabba.
Citera
2013-08-28, 05:34
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Någon som vet var man kan köpa lådor med lösgodis (dvs 1-2.5 kg osv) istället för i affären där man måste betala dyra hektopriser? Helst de dom säljer i affären typ Malaco osv.

Går de ens köpa som privatperson?
Jag har under de senaste 10 åren köpt minst 25 lådor med godis ca 800-gram-3000-gram.
För ca 2 år sedan köpte jag 9 kg (nio) av TOM's BILDÄCK. Jag har ca 5.7 kg kvar av dom..

Jag hatar att köpa små löjliga påsar med lösgodis som folk har nyst på och pillat på. Nej, jag går bara in i en godis/dvd-butik och frågar om dom har en hel låda med tex basset's-vingummi..
Tom's bildäck fick jag beställa från butiken, för att dom sålde inte den som lösgodis..

Jag brukar få en hyffsad rabatt 5-10% utan att ens fråga!. Men anledningen varför jag köper hela lådor med godis är att man får en plomberad förpackning. Och jag avskyr att köpa små fåniga påsar med godis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in