2013-08-10, 02:07
Medlem
Klazyzs avatar
Hallå där flashbackare!

Här är två bilder som jag kommer beskriva senare i inlägget! (varför jag postar dem först är för att ni kommer få en bättre uppfattning om var det drabbade området är och hur det ser ut)

(VARNAR FÖR BILDER AV INSIDAN AV MIN MUN! Bör dock inte vara så äckligt)

http://imgur.com/f6PHYiN

http://imgur.com/ooB2rdF

För 3 dagar sedan fick jag förj**ligt ont i munnen, jag "vek" ner läppen och såg ett vit område med ett rött inflamerat område runt det vita.. Tänkte att det bara var en vanlig blåsa men igår började jag fundera lite extra eftersom att de blåsor jag haft i munnen tidigare har mer blivit en knöl och lite irriterande och inte något som gör nå fruktansvärt ont...

Jag har brutit båda armarna och spräckt en del i knät, men detta vinner fan skalan i hur ont något kan göra!

Den första bilden är från igår och den andra från idag och som ni ser så har det drabbade området blivit dubbelt så stort på ungefär 24h.. Först gjorde det bara ont vid själva "såret" men nu har smärtan spridit sig i hela jäkla käken och det är nu jag blir lite orolig..

Jag kan knappt äta och smärtan slutar aldrig men kommer som ett extra regn av nålar lite då och då som gör att jag helt seriöst får kämpa att inte vika ihop mig av smärta.. Längesedan något gjort såhär ont..

Någon som har någon aning om vad det är?
Botemedel?
Läketid?
Dödsrisk? ;P

Tack på förhand!
Citera
2013-08-10, 02:20
Medlem
Jag var på en fylleresa härom veckan och var i princip konstant full. När jag borstade tänderna brukade jag alltid smälla åt tandköttet så jävla hårt med tandborsten att jag nästan kunde börja gråta. Det blev stora vita blåsor (ungefär som dina, förutom det inflammerade runt omkring). Dessa blåsor försvann inte på några dagar och gjorde förbaskat ont när man åt. Även när man skulle ''dra ner'' läppen som du gör på dina bilder för att kolla hur blåsorna såg ut i spegeln kunde jag börja gråta som ett litet barn. Det kan inte bara ha varit så att du drämde till ditt tandkött med tandborsten när du borstade tänderna?

Observera att min expertis inte ligger vid munblåsor, utan pratar bara från egna erfarenheter.
Citera
2013-08-10, 02:26
Medlem
Mystices avatar
Googla "afte".
Citera
2013-08-10, 02:26
Medlem
johannesEs avatar
Låter som du att du beskriver en helt vanlig blåsa. Dock så har den väl blivit ännu mer infekterad för att du har pillat på den.
Skulle inte oroa mig.
Citera
2013-08-10, 02:27
Medlem
Det är "afte". Googla lite på det... Finns ingen värre smärta om man ser till sårets lilla storlek. Förmodligen finns det ingen värre även om man inte räknar med storleken...

Hade en exakt på samma ställe som försvann för några dagar sen. Otroligt skönt.

Det värsta är att de sitter ett tag. Sorry to say, men du har nog åtminstone 3-5 dagar framför dig av lika grov smärta. 10-14 dagar från att de kommer till att de försvinner.

Smittar ej, har man det så har man det.

Säg till om du hittar något som lindrar (det finns, dock inga botemedel).
Citera
2013-08-10, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannesE
Låter som du att du beskriver en helt vanlig blåsa. Dock så har den väl blivit ännu mer infekterad för att du har pillat på den.
Skulle inte oroa mig.
Finns inget värre än att höra folk som aldrig haft en afte säga "ah, du har fått en blåsa i munnen. segt, det gör ont/det är störande/annat lindrigt uttalande". det är för fan den mest vidriga smärtan. strålar av smärta i hela jävla huvudet om man kommer åt den.
Citera
2013-08-10, 02:49
Medlem
Klazyzs avatar
Tack så mycket för alla svar, uppskattar det verkligen!

Googlade på "afte" och det ser ju näst intill identiskt ut så det är nog det jag fått.. Får hålla ut några dagar till!

Och en vanlig blåsa är det verkligen inte, för en sån är ju mest irriterande för den "känns" i vägen! Men förstår att de som inte haft "afte" är skeptiska till vilken smärta vi upplever, hade förmodligen varit skeptiskt till det jag också! Men tur det, nu har man ju fått lite extra livserfarenhet!

Tack så mycket ännu en gång, känns faktiskt redan lite bättre då ni nu säger att det finns ett slut på besväret! ;p
Citera
2013-08-10, 03:07
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klazyz
Tack så mycket för alla svar, uppskattar det verkligen!

Googlade på "afte" och det ser ju näst intill identiskt ut så det är nog det jag fått.. Får hålla ut några dagar till!

Och en vanlig blåsa är det verkligen inte, för en sån är ju mest irriterande för den "känns" i vägen! Men förstår att de som inte haft "afte" är skeptiska till vilken smärta vi upplever, hade förmodligen varit skeptiskt till det jag också! Men tur det, nu har man ju fått lite extra livserfarenhet!

Tack så mycket ännu en gång, känns faktiskt redan lite bättre då ni nu säger att det finns ett slut på besväret! ;p

Nu är det säkert inte så i ditt fall, men afte kan orsakas av att man äter morötter av någon konstig anledning.
Det finns flera medel mot afte på apoteket, saker som bedövar lite och skyndar på läkningen. Gör förjävla ont
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in