2013-08-09, 23:59
Medlem
Inget speciellt har hänt, samma bankkonto och samma vänner. Framtiden ser dock ljusare ut.

Vad är känslor egentligen? Hur kommer det sig att ena dagen man kan må som skit och den andra dagen man kan må så bra?
Citera
2013-08-10, 00:03
Medlem
yedis avatar
Kul att höra! Hoppas det håller i sig resten av livet bara.

Tror att det beror på inställning, eller så har du fått i dig någon drog.
Citera
2013-08-10, 00:05
Medlem
Kuivakangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizmaster
Inget speciellt har hänt, samma bankkonto och samma vänner. Framtiden ser dock ljusare ut.
Vad är känslor egentligen? Hur kommer det sig att ena dagen man kan må som skit och den andra dagen man kan må så bra?

Om dessa pendlingar är stora och inte grundade i faktiska omständigheter i din livssituation så kan det bero på bipolär sjukdom

Men annars så brukar det faktiskt bli på det viset om man gör kloka livsval och låter förnuft styra över känslorna
Citera
2013-08-10, 00:11
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuivakangas
Om dessa pendlingar är stora och inte grundade i faktiska omständigheter i din livssituation så kan det bero på bipolär sjukdom

Har funderat lite på detta. Mina känslolägen svänger ungefär med tredagarsintervaller, tre dagar så mår jag skit utan anledning och sedan känner jag mig verkligen på absolut topp i tre dagar och är positiv till allt!

Har inte bipolära oftast flera veckor av depressivitet och sedan ett längre tags mani? Kan man verkligen pendla så fort som jag gör isåfall?
Citera
2013-08-10, 00:21
Medlem
tallkvists avatar
Knepigt, jag blev lite gladare endast av att läsa din rubrik, jag skojar inte. Det måste bero på att jag inte ser så många glada människor, skenglada räknas inte. Personligen är jag ganska positiv, kanske mer än genomsnittet. Men det är ju bra du är glad!..
Citera
2013-08-10, 00:23
Medlem
Kuivakangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Har funderat lite på detta. Mina känslolägen svänger ungefär med tredagarsintervaller, tre dagar så mår jag skit utan anledning och sedan känner jag mig verkligen på absolut topp i tre dagar och är positiv till allt!

Har inte bipolära oftast flera veckor av depressivitet och sedan ett längre tags mani? Kan man verkligen pendla så fort som jag gör isåfall?

Googla cykloid psykos Nä, skämt åsido. Stämningsläget varierar naturligt, men det är nyttigt att komma ihåg att genom att sköta om sig själv, sitt liv, kost etc så styr man faktiskt sitt humör själv till stor del.
Citera
2013-08-10, 23:51
Medlem
Kul att höra att du är glad ts!

Själv blir jag ofta nedstämd när man påminns om "sina" brister. Egentligen är det bara hjärnspöken som jag ibland bara finner svårt att rationalisera bort med resultatet att hela sinnesfriden förstörs eller uteblir för dagen.

Nästa dag slår det mig dock plötsligt att det var fånigt av mig att tänka på sättet jag gjorde dagen innan och därefter skuttas det återigen över den blomfyllda ängen med solen högt i skyn!
Citera
2013-08-11, 00:27
Medlem
Pletheneiss avatar
Du verkar vara emotionellt instabil.

Lider du av borderline månne?
Citera
2013-08-11, 02:51
Medlem
MentosFruitcores avatar
Härligt att höra! Tänk inte så mycket på det, utan njut istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in