2013-08-09, 23:50
Medlem
Sereenas avatar
Tycker inte det var nåt fel, nån jävla gräns får det ju finnas i vad en person ska behöva stå ut med utan att försvara sig.
Citera
2013-08-09, 23:51
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Man kan väl inte direkt jämföra en fullvuxen kvinna med ett litet barn?

Om du är såpass svag att du inte klarar av att hålla dig ifrån en kvinna utan att behöva ta till knytnävarna, kanske du behöver göra det mot barn också.
Citera
2013-08-09, 23:52
Medlem
idiamin2s avatar
Man ska egentligen inte slå tjejer . men du fredade dig bara o dömmer ingen eftersom ja inte såg det men på beskrivningen lät hon rätt påflygen av sig bara hon inte anmälde dig för misshandel efteråt .
Citera
2013-08-09, 23:54
Bannlyst
Onödigt kanske, men knappast fel. Hon attackerade dig och då får hon väl för helvete förvänta sig att man slår tillbaks. De som "ändrat sin syn" på dig är inte dina kompisar om de tycker illa om dig för att du försvarar dig.
Citera
2013-08-09, 23:55
Medlem
cuntbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
Man ska egentligen inte slå tjejer . men du fredade dig bara o dömmer ingen eftersom ja inte såg det men på beskrivningen lät hon rätt påflygen av sig bara hon inte anmälde dig för misshandel efteråt .

Tror inte jag kommer åka ditt då det var hon som slog första slaget. Och allt jag gjorde där efter var självförsvar och det är tillåtet att försvara sig väl?
Citera
2013-08-09, 23:55
Medlem
Adriadnes avatar
Hmm.. Jävligt sjuk brud! Jag tycker att man alltid har rätt att freda sig mot människor som ger sig på en (oavsett kön på alla inblandade), men det kanske var att ta i onödigt mycket att ge henne en rak höger. Jag förstår att du blev rädd och handlade impulsivt, men för din egen och alla andras skull så borde du kanske i öva på dessa reflexer så att du inte skadar andra människor i framtiden på samma sätt. Det våld man tvingas använda bör alltid stå i proportion till det hot och det våld man själv utsätts för. I detta fallet låter det som att du hade kunnat freda dig på mindre brutala sätt.
Citera
2013-08-09, 23:56
Medlem
skalman1973s avatar
Våld är ingen könsfråga ( Tyvär har femenisterna kidnappat offerrollen och gjort det till en könskamp )

Självklart ska din angripare bekämpas ! Sedan delar iofs inte samhället denna grundläggande syn på dina rättigheter ( det har könsmaffian redan ordnat ) Så det är du som blir skurk oavsett :-(
Citera
2013-08-09, 23:58
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Tror inte jag kommer åka ditt då det var hon som slog första slaget. Och allt jag gjorde där efter var självförsvar och det är tillåtet att försvara sig väl?

ja det är det man ska juinte bara ta emot om en tjej e nog inte så vek som folk vill få en o tro det ska ju va jämnställt där med man får ju använda viss del våld för o skydda sig.
Citera
2013-08-10, 00:02
Medlem
LFCYNWAs avatar
Du gjorde alldeles rätt. Vi ska ju behandla alla lika. Hade det varit en man så hade inte ens frågan kommit upp om det var rätt eller fel.
Citera
2013-08-10, 00:11
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Du gjorde alldeles rätt. Vi ska ju behandla alla lika. Hade det varit en man så hade inte ens frågan kommit upp om det var rätt eller fel.

Nej det är ju precis därför. Man får bara använda så mycket våld som situationen kräver. Ett hysterisk fruntimmer håller man bara ifrån sig, man behöver knappast slå dem medvetslösa som TS gjorde.
Det tyder bara på ett svagt psyke.
Citera
2013-08-10, 00:12
Medlem
Eftersom att tjejer är fysiskt svagare så är det alltid fegt av en snubbe att slå en tjej. Hur svårt är det att knuffa bort henne, krävs knappast mycket. Men somliga slår tjejer och somliga gör det inte därav ordet kvinnomisshandlare. Kanske är du en sådan vad vet jag.
Citera
2013-08-10, 00:22
Medlem
Tiberius.s avatar
Väljer den oförskämda och rabiata kvinnan att i sin primitiva enfald agera som en kränkt och aggressiv man så förtjänar hon också att bli behandlad som en...

Kom ihåg, moralisk rätt att straffa behöver inte stå i paritet med någon juridisk rätt då den eviga kampen om vad som är rätt respektive fel präglas av en tillsynes blind och eskalerande våldsspiral, där allt egentligen handlar om att slå först och slå hårdast...

Med andra ord, du agerade helt rätt för endast genom instinktivt våld och obarmhärtig vrede kan en älskvärd man med heder fullfölja sin strävan efter perfektion och samtidigt bära sitt huvud högt...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2013-08-10 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in