2013-08-08, 20:33
Medlem
Tjenis, har några små på gång och det är bagseeds från Kandy Kush samt Amnesia Haze, så chansen är ju 50/50 att de blir hanar vilket vi inte gillar.

Iaf så är dom idag 18 dagar gamla och ser ut såhär:
https://anonfiles.com/file/c5a9ca135a7a34b8e58d21b5288529fd

närbild på den till vänster i bilden ovan:
https://anonfiles.com/file/e56e9319171f0cd100d804e0393da545

, I den lilla krukan så är det Kandy kush, kommer byta alla krukor ev. imorgon till 11L och tanken är att jag bara ska behålla 4 plantor tot då tältet inte är stort nog för fler.

Men som sagt vill ju inte göra mig av med fel, 2 ska bort vet inte vilken ännu, vissa säger att hanar växer snabbare osv och det är ju svårast att ta död på den största å finaste haha.

Om jag skulle ha kvar dom fast det är lite trångt tills man kan avgöra kön, hur länge till måste jag vänta då tror ni? Tänkte vegga 1 vecka till ungefär. Alltså så dom varit i vegg 4 veckor tot, kör 250w MH lampa nu under vegg och kommer byta till 250w hps då jag ändrar till 12/12 (18/6 nu).

mvh
Citera
2013-08-08, 21:29
Medlem
stuffexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Tjenis, har några små på gång och det är bagseeds från Kandy Kush samt Amnesia Haze, så chansen är ju 50/50 att de blir hanar vilket vi inte gillar.

Iaf så är dom idag 18 dagar gamla och ser ut såhär:
https://anonfiles.com/file/c5a9ca135a7a34b8e58d21b5288529fd

närbild på den till vänster i bilden ovan:
https://anonfiles.com/file/e56e9319171f0cd100d804e0393da545

, I den lilla krukan så är det Kandy kush, kommer byta alla krukor ev. imorgon till 11L och tanken är att jag bara ska behålla 4 plantor tot då tältet inte är stort nog för fler.

Men som sagt vill ju inte göra mig av med fel, 2 ska bort vet inte vilken ännu, vissa säger att hanar växer snabbare osv och det är ju svårast att ta död på den största å finaste haha.

Om jag skulle ha kvar dom fast det är lite trångt tills man kan avgöra kön, hur länge till måste jag vänta då tror ni? Tänkte vegga 1 vecka till ungefär. Alltså så dom varit i vegg 4 veckor tot, kör 250w MH lampa nu under vegg och kommer byta till 250w hps då jag ändrar till 12/12 (18/6 nu).

mvh

Tills blom.
Citera
2013-08-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffex
Tills blom.
Frågan är ju om jag kan låta dom trängas där tills dess då, måste ju isf klämma in Kandy kushen med större kruka där också, börjat växa så sakta nu jämfört med dom andra. Som sakt ska bara ha 4 tot, men vill ju inte chansa å ta bort fel =( , inte ens säkert jag får ut nån hona än ju.
Citera
2013-08-08, 23:28
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Du skulle kunna sätta dem i 18/6 tills de visar kön och sen tillbaka i vegg. Det stressar dem dock lite, men det pallar dom.

Edit: Ovanstående är inte jättebra för plantans utveckling egentligen, det tar tid för den att påbörja blomningen och längre tid att reverta den.

Du lär ju få 1 hona i alla fall ts. Om du får 2 så kan du ju scrogga dem till monster. 11l ger rätt stora jävlar

Sen är det väl bra om du klonar de finaste honorna när du väl har köpt på dig tält och grejer, se till att ta vara på den bästa genetiken.
Senast redigerad av NegerGregerxD 2013-08-08 kl. 23:35.
Citera
2013-08-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Du skulle kunna sätta dem i 18/6 tills de visar kön och sen tillbaka i vegg. Det stressar dem dock lite, men det pallar dom.

Edit: Ovanstående är inte jättebra för plantans utveckling egentligen, det tar tid för den att påbörja blomningen och längre tid att reverta den.

Du lär ju få 1 hona i alla fall ts. Om du får 2 så kan du ju scrogga dem till monster. 11l ger rätt stora jävlar

Sen är det väl bra om du klonar de finaste honorna när du väl har köpt på dig tält och grejer, se till att ta vara på den bästa genetiken.
Har haft dom i 18/6 sen dag 3 ungefär.

Haha ja lär ju minst få 1, men menar bara är ju ingen garanti. Har dock fina femeniserade liberty haze ifrån barneys som blir nästa sväng, tänkte bara prov köra upp några, blev så ivrig kunde inte vänta på ordern, sen då den väl kom hade dom ju tittat upp då ville jag inte kasta dom haha.

EDIT: Titta på denna och jämför vad stora dom blivit på bara 2 dagar.
-https://anonfiles.com/file/18413545a1a45879a6adee585a4f4a5c

Det var alltså 2 dagar sen. Dock är vissa krukor omflyttade så bli inte allt för lurade men det är fortfarande sjukt stor skillnad på bara 2 dagar enligt mig haha.

Dom trivs med hesis växtnäring =) inne på dag 8 med den nu
Senast redigerad av Semitard 2013-08-08 kl. 23:54.
Citera
2013-08-09, 00:07
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Har haft dom i 18/6 sen dag 3 ungefär.

Haha ja lär ju minst få 1, men menar bara är ju ingen garanti. Har dock fina femeniserade liberty haze ifrån barneys som blir nästa sväng, tänkte bara prov köra upp några, blev så ivrig kunde inte vänta på ordern, sen då den väl kom hade dom ju tittat upp då ville jag inte kasta dom haha.

EDIT: Titta på denna och jämför vad stora dom blivit på bara 2 dagar.
-https://anonfiles.com/file/18413545a1a45879a6adee585a4f4a5c

Det var alltså 2 dagar sen. Dock är vissa krukor omflyttade så bli inte allt för lurade men det är fortfarande sjukt stor skillnad på bara 2 dagar enligt mig haha.

Dom trivs med hesis växtnäring =) inne på dag 8 med den nu

12/12 menade jag. Räcker med nån vecka för att de ska visa kön, men det är inte optimalt som sagt att sen dra tillbaka dom till vegg.

Nae men jag fattar.. När det kliar i fingrarna och man bara odlar det som finns tycker verkligen inte du ska kasta honor för att du har barneysfrön. Det ser jävligt cleant ut på min ära gamle gosse.

Ser ut som ett DS60/90II eller? gg..
Citera
2013-08-09, 00:15
Medlem
Citat:
12/12 menade jag. Räcker med nån vecka för att de ska visa kön, men det är inte optimalt som sagt att sen dra tillbaka dom till vegg.

Nae men jag fattar.. När det kliar i fingrarna och man bara odlar det som finns tycker verkligen inte du ska kasta honor för att du har barneysfrön. Det ser jävligt cleant ut på min ära gamle gosse.

Ser ut som ett DS60/90II eller? gg..
DS60 =) Låter ju tämligen lovande för min del, detta är min första nämligen. Så ska bli kul att se hur gott jag lyckas, men hittills så mår dom bra iaf =)

Som sagt planen är att ha 4 stycken då utrymmet inte tillåter mer om jag vill få någorlunda fina plants iaf, så bara hoppas jag hinner se kön innan dom blir för stora, börjar redan ta på sidan i tältet och i varandra nu. Och tanken är att jag några dagar innan blom ska byta till större krukor. Vill inte göra det efter jag satt i blom :/ Tänkte byta till 12/12 om ungefär 10 dagar~ då har dom varit vegg i 4 veckor.
Citera
2013-08-09, 00:29
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
DS60 =) Låter ju tämligen lovande för min del, detta är min första nämligen. Så ska bli kul att se hur gott jag lyckas, men hittills så mår dom bra iaf =)

Som sagt planen är att ha 4 stycken då utrymmet inte tillåter mer om jag vill få någorlunda fina plants iaf, så bara hoppas jag hinner se kön innan dom blir för stora, börjar redan ta på sidan i tältet och i varandra nu. Och tanken är att jag några dagar innan blom ska byta till större krukor. Vill inte göra det efter jag satt i blom :/ Tänkte byta till 12/12 om ungefär 10 dagar~ då har dom varit vegg i 4 veckor.

Mjo man vill ju opta det.. Men det är bara att trimma och binda ner om det blir för tätt vet du.

Äh det där kommer att gå finfint ett litet tips till nästa runda kan vara at satsa på luftigare jord (ser ingen verm?) Då går veggningen ännu snabbare för dig. Det krävs mycket energi för rötterna att ta sig fram i så pass kompakt jord som du kör nu.

Aja hatten av till dig, dags att slagga.
Citera
2013-08-09, 00:37
Medlem
Citat:
Mjo man vill ju opta det.. Men det är bara att trimma och binda ner om det blir för tätt vet du.

Äh det där kommer att gå finfint ett litet tips till nästa runda kan vara at satsa på luftigare jord (ser ingen verm?) Då går veggningen ännu snabbare för dig. Det krävs mycket energi för rötterna att ta sig fram i så pass kompakt jord som du kör nu.

Aja hatten av till dig, dags att slagga.
I know, har blandat in lecakulor i icas eco jordblandning. Sen är det även småsten nerblandat. Men ska hämta ut 50L special mix jord imorgon med de nya krukorna, saken är den jag funderar på att spara det till liberty haze omgången. Men ska hursom plantera om vilket gör att jag fixar till jorden.

Funderar på hur stor skillnaden blir om jag veggar 1v till eller om jag faktiskt redan sätter över till 12/12 imorgon, de blir 3 veckor vegg då, är ju ändå inte allt för dåligt då jag har 250w hps i ett så pass litet tält ändå~

Dilemma dilemma..
Citera
2013-08-09, 00:47
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
I know, har blandat in lecakulor i icas eco jordblandning. Sen är det även småsten nerblandat. Men ska hämta ut 50L special mix jord imorgon med de nya krukorna, saken är den jag funderar på att spara det till liberty haze omgången. Men ska hursom plantera om vilket gör att jag fixar till jorden.

Funderar på hur stor skillnaden blir om jag veggar 1v till eller om jag faktiskt redan sätter över till 12/12 imorgon, de blir 3 veckor vegg då, är ju ändå inte allt för dåligt då jag har 250w hps i ett så pass litet tält ändå~

Dilemma dilemma..

Okej riktigt nice! Finliret..

Indicas lägger väl på 20-30% höjd i blom, sativor närmare 50%.

Tror det blir bra hur du än gör men fattar att du vill opta rotutrymmet.

Ok NU slaggar jag gl hf no re
Citera
2013-08-09, 01:09
Medlem
Citat:
Okej riktigt nice! Finliret..

Indicas lägger väl på 20-30% höjd i blom, sativor närmare 50%.

Tror det blir bra hur du än gör men fattar att du vill opta rotutrymmet.

Ok NU slaggar jag gl hf no re
Hehe tack för infon.

Fredens, sov gott! =)
Citera
2013-08-09, 17:34
Medlem
För alla er nyfikna så kan jag säga att jag inte klarade av att välja ut 4 av de 6 plantor jag har så de blev omplantering men bara 3 stkn som är i 11L smart pots, de övriga är kvar i 9L krukorna, förutom att jag böt ut så Kandy kushen också hamnade i en 9L (Krukan i mitten av de nedre på bilden nedan).

Bild efter omplanteringen:
https://anonfiles.com/file/1b6b77afafbc7f9f62d146196fb81952

(Notera att plantan uppe till vänster låg i princip hur som helst ner på jorden cirka 1 timme innan fotot togs. Vattnade med näring och nu har de börjat resa sig och se ljuvligare å ljuvligare ut

Ska bli intressant att se hur snabbare de som är planterade i smart potsen utvecklar sig jämfört med de i vanliga plast krukorna.

Fred ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in