Citat:
Ursprungligen postat av
daladasen
Fasen så bra du skriver! Blev nästan mer sugen på en lapp LSD nu än att testa DMT, hur kan du få mig sä förbannat motiverad till det? Kan du dela med dig något tipps hur man får en lugn och skön tripp? Opiater eller benzo spelar ingen roll, vill komma till en sådan existens där allt är så jävla mellow hehe

Tack för det, ja LSD är ju mycket mer meningsfullt i mitt tycket, så det beror ju helt på vad man vill uppnå. När man röker DMT så hinner man inte ens tänka.
Tips för att få en skön tripp? Set & setting! Framförallt Set, alltså hur du mår, tänker på och vad du vill uppnå med trippen. Vill man ha en lugn tripp så trippa när man inte har massa dåliga tankar som snurrar runt, se till att må bra helt enkelt.
Sen finns det saker man kan göra för att bättre på lugnet i sinnet. Jag brukar vilja trippa på en dag jag är ledig, självklart ledig dagen efter också. Ha en riktigt skön dag helt enkelt och det är ju olika från person till person.
För mig innebär det att jag går upp efter en god natts sömn, äter en god frukost utan att stressa. Sedan kanske dra och träna för att sen äta lunch. Sen bara ta det lugnt, läsa lite, jag läser gärna Terence McKenna. Sedan kan man gärna meditera lite, det behöver inte alls vara något avancerat bara man sitter och försöker slappna av så mycket som möjligt och tömma huvudet på "vardagsbekymmer". Detta kan man gärna göra under trippen också tycker jag.
Benzo dödar ju i princip trippen, beroende på hur mycket man tar såklart men det är väldigt effektivt för det ändamålet, alltså något man tar när man vill landa. Opiater har jag aldrig testat och har inget större intresse av det heller så det får du fråga någon annan.