2013-08-08, 17:20
Medlem
Hallå!

Lite kort om mig. Jag är en helt normal kille på 18 år, det jag gör på fritiden är datorn som tar mest tid tyvärr, och detta vill jag ändra på, klarar inte av att sitta inne och spela dator osv längre. Jag är normalbygd och hyffsat vältränad. Festar inte överhuvudtaget för att jag inte tycker det är någon värd tid men det är ju självklart inte datorn heller.

Nu för att kunna ändra på detta. Jag tänkte ju dirket bara: träffa nytt folk. Men då till problemet, bor i en liten stad och här finns det liksom inget intresse för mig att träffa och lära känna nytt folk eftersom att man redan vet vilka alla är och känner alla hyffsat så inget intresse finns här osv. Men det finns möjligthet att ta sig till te.x Örebro på kort tid så jag tänkte det kanske finns något där? Tänkte några aktiviteter då man kan träffa både killar och tjejer och finna nya vänner osv, det är något jag skulle behöva.

Något tips på hur man ska gå till väga? Vad kan tänkas?
Citera
2013-08-08, 17:41
Medlem
infour.13s avatar
För att få kvalitets vänner så kan du börja med att jobba, samt börja på någon sport. Det är där du kommer hitta människor som verkligen vill något, ambitiösa, motiverade. Inte nog med det ifall det är bra vänner du hittar så kommer de lyfta upp dig. Du kommer träffa mer människor, du kommer veta hur man beter sig, du kommer upptäcka en ny värld helt enkelt. Du kommer tänka på ett annat sätt. Så se till att börja träna, jobba, försök gå på hemma fester, skapa ett skönt kontakt nät. Dator spelandet är inget som jag rekommenderar allts !!
Citera
2013-08-08, 17:53
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loossnoosis
Hallå!

Lite kort om mig. Jag är en helt normal kille på 18 år, det jag gör på fritiden är datorn som tar mest tid tyvärr, och detta vill jag ändra på, klarar inte av att sitta inne och spela dator osv längre. Jag är normalbygd och hyffsat vältränad. Festar inte överhuvudtaget för att jag inte tycker det är någon värd tid men det är ju självklart inte datorn heller.

Nu för att kunna ändra på detta. Jag tänkte ju dirket bara: träffa nytt folk. Men då till problemet, bor i en liten stad och här finns det liksom inget intresse för mig att träffa och lära känna nytt folk eftersom att man redan vet vilka alla är och känner alla hyffsat så inget intresse finns här osv. Men det finns möjligthet att ta sig till te.x Örebro på kort tid så jag tänkte det kanske finns något där? Tänkte några aktiviteter då man kan träffa både killar och tjejer och finna nya vänner osv, det är något jag skulle behöva.

Något tips på hur man ska gå till väga? Vad kan tänkas?

Det viktiga i det hela är att du gör något som du verkligen tycker om, helst älskar, då blir det i det sammanhanget väldigt lätt att lära känna de människor som också tycker som du om det hela. Så vad det är du ska gör kan bara du själv lista ut.
Citera
2013-08-08, 17:53
Medlem
Börja med någon sport, engagera dig inom ett politiskt parti? Skaffa ett jobb, eventuellt börja festa lite?
Citera
2013-08-08, 18:29
Medlem
Men funderar på vad för sport skulle kunna vara intressant?

+ vad finns det mera för sätt att lära känna nytt folk och komma vidare och bort från det jag lever i nu som jag inte trivs med?
Citera
2013-08-08, 18:36
Medlem
infour.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loossnoosis
Men funderar på vad för sport skulle kunna vara intressant?

+ vad finns det mera för sätt att lära känna nytt folk och komma vidare och bort från det jag lever i nu som jag inte trivs med?

Jag skulle rekommendera dig att börja med någon form av kampsport ( MMA, THAIBOXNING, Shootfighting, vanlig boxning, inga jävla aikido eller karate). Man får ökad självförtroende, självkänsla, självförtroende samt att det oftast riktigt sköna människor som tränar.

Har du tagit studenten än ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in