2013-08-08, 16:13
Bannlyst
Så fort man kritiserar kvinnan eller kvinnligt beteende ute i samhället (Eller här på flashback) så klassas man ofta direkt som en: "kvinnohatare", "bitter oskuld" etc.

Är det bara jag som märkt detta? Varför är det så?
Citera
2013-08-08, 16:18
Medlem
Så fort man kritiserar någon, förutom vita män, är man någon form av rasist. Det trodde jag du visste.
Citera
2013-08-08, 16:19
Medlem
Föregående inlägg var väl med glimten i ögat. Klarar du av att föra fram kritik på ett bra sätt ska du nog allt se att man kan säga nästan vad man vill till vem man vill utan att vara en ¨-hatare¨.
Citera
2013-08-08, 16:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Så fort man kritiserar någon, förutom vita män, är man någon form av rasist. Det trodde jag du visste.

Vita heterosexuella män, för att vara mer exakt.
Citera
2013-08-08, 16:21
Bannlyst
I den svenska kulturen är kvinnan ett helgon. Det är så för att svenska män tror att de ska få ligga om de alltid står på kvinnans sida.
Citera
2013-08-08, 16:23
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
I den svenska kulturen är kvinnan ett helgon. Det är så för att svenska män tror att de ska få ligga om de alltid står på kvinnans sida.
Så sant!

Förstår mig inte på män som är feminister, var gick det snett? Jag kommer alltid förknippa feminismen med "Fru Gårman". Det säger en hel del om ideologin.

Kritisera kvinnan = Illa i Sveriges samhälle

Kritisera feminismen = Dödsstraff/lynchning

Go fuck yourselves.
Senast redigerad av sowah 2013-08-08 kl. 16:26.
Citera
2013-08-08, 16:28
Medlem
krigsbarns avatar
Är man konsekvent i sin kritik (vilket få människor är både "ute i samhället" samt på Flashback) så behöver man inte bli stämplad som kvinnohatare. Blir man det ändå så kan man skylla på att andra människor är dumma i huvudet, för så är det ju ofta.

Kön avser ej huruvida du är bättre eller sämre än någon annan; i samtliga sammanhang som överhuvudtaget är viktiga eller ens relevanta att diskutera. Där tar "debatten" slut enligt mig. Vill man därefter argumentera för att kvinnor generellt är sämre än män så får man väl göra det, men jag har inga problem med att då kalla dessa individer för "kvinnohatare".

... Precis som att jag inte har några problem med att kalla en rasist för nazist. Ideologiskt (i.e. rent semantiskt) stämmer det inte riktigt överens, men det är fortfarande kul att se hur förnärmade folk blir när de är under kritik.
Om andra ska stämpla mig så ska fan i mig jag få stämpla andra, åtminstone på ett internetforum där man tillåts bete sig som barn.
Citera
2013-08-08, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbabadoo
Så fort man kritiserar kvinnan eller kvinnligt beteende ute i samhället (Eller här på flashback) så klassas man ofta direkt som en: "kvinnohatare", "bitter oskuld" etc.

Är det bara jag som märkt detta? Varför är det så?

för att etablissemanget är fittor oavsett om dem har en kuk eller en fitta.
Citera
2013-08-08, 17:28
Medlem
Så fort någon drar en generalisering om "alla kvinnor" vill jag kalla dem kvinnohatare, ja. På samma sätt skulle jag vilja säga att feminister som drar generaliseringar om "alla män" är manshatare också. Det är helt enkelt inte effektivt att dra alla över samma kam på grund utav sitt kön. Om man är helt övertygad om att alla kvinnor eller alla män är på ett och samma sätt så har man med största sannolikhet så mycket hat för deras kön i sig att man inte kan se igenom flera olika personlighetstyper.

Kommer man med konstruktiv kritik om en eller ett fåtal kvinnor och kan ge sakliga anledningar till detta så ser jag absolut inga anledningar till att kalla någon för varken bitter oskuld eller kvinnohatare.
Citera
2013-08-08, 17:34
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenyoufadeaway
Så fort någon drar en generalisering om "alla kvinnor" vill jag kalla dem kvinnohatare, ja. På samma sätt skulle jag vilja säga att feminister som drar generaliseringar om "alla män" är manshatare också. Det är helt enkelt inte effektivt att dra alla över samma kam på grund utav sitt kön. Om man är helt övertygad om att alla kvinnor eller alla män är på ett och samma sätt så har man med största sannolikhet så mycket hat för deras kön i sig att man inte kan se igenom flera olika personlighetstyper.

Kommer man med konstruktiv kritik om en eller ett fåtal kvinnor och kan ge sakliga anledningar till detta så ser jag absolut inga anledningar till att kalla någon för varken bitter oskuld eller kvinnohatare.

This!

Exakt så. Hur många män gillar att höra feminister säga att alla män är djur, våldtäktsmän, våldsamma och en belastning för samhället och borde kastreras för samhällets bästa... Nääe... inge trevligt... Det blir så mycket bättre om alla försöker hålla en trevlig ton, skippa de onödiga och dumma generaliseringarna och hålla sin kritik på en konstruktiv nivå.
Citera
2013-08-08, 17:37
Medlem
Blattebruds avatar
Det är ännu värre att kritisera kvinnor, när man själv är kvinna. Fattar inte varför kvinnor ska vara ett så djävla tabubelagd fråga i ett land som Sverige.
Citera
2013-08-08, 17:52
Medlem
-vaas-s avatar
Det är deras skamspråk för att få folk att rätta sig efter dem, så fort det är något som inte är bra för dem vinklar de det till att få det att låta som att det är elakt eller skamligt för att omvända dem..

till tofflar som gör deras disk och skjuter deras barnvagn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in