2013-08-07, 19:19
Medlem
Som rubriken lyder; varför ska alltid killar spela att det är så synd om de när det är sjuka?
Brorsan min har åkt på en vanlig förskylning men beter sig som om han håller på att dö....-.-

Så varför kräver ni så mycket uppmärksamhet när ni är sjuka?
Citera
2013-08-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Som rubriken lyder; varför ska alltid killar spela att det är så synd om de när det är sjuka?
Brorsan min har åkt på en vanlig förskylning men beter sig som om han håller på att dö....-.-

Oj stavade lite fel.... När de är sjuka?
Citera
2013-08-07, 19:24
Medlem
För att de också får den

Jag hade körtelfeber kombinerat med halsfluss för några år sen, låg med fyrtio graders feber och kunde varken dricka något eller svälja ens mitt egna saliv. De värsta symptomen höll bara i sig i två veckor men jag var jättetrött och orkade knappt något alls i säkert två-tre månader. Min mamma ringde mig (jag bodde på annan ort och var cirka tjugo) typ en gång under den perioden då jag var som värst och tyckte typ "det är inte så farligt".

Idag har hon hämtat hem min bror på middag och skött hans mathandling, samt haft ett långt samtal av typen "lillaguben det är så synd om dig blablabla". Han är tre år äldre än mig, belv sjuk i förrgår och vårdcentralen säger att han har ett virus. Han har lite feber, typ 38 och känner sig trött
Senast redigerad av thenyoufadeaway 2013-08-07 kl. 19:27.
Citera
2013-08-07, 19:25
Medlem
Nedomanskys avatar
De spelar inte:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-mar-man-samre-an-kvinnor/
Citera
2013-08-07, 19:28
Medlem
gulkiosks avatar
Jag blir sällan sjuk och förkylningar påverkar mig väldigt lite så jag kanske inte är rätt person att svara men, det finns faktiskt vetenskapliga belägg för att en förkylning drabbar män hårdare än kvinnor p.g.a. våra hormonella skillnader. Du kan läsa en DN-artikel som grundar sig på en studie från KI här

Med andra ord så tror jag inte att det är något spel, vi skiljer oss åt helt enkelt, och tur är väl det.
*tvåa på bollen*
Citera
2013-08-07, 19:31
Medlem

För att vinna sympatier, precis som du när du skriver denna tråd, du människa som inte vill se dig själv i spegeln. Se. Fred.
Citera
2013-08-07, 19:37
Medlem
tolchockers avatar
Delvis för att tycka synd om de, men läste någonstans att de blir sjukare när de väl blir sjuka

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
De spelar inte:

Citera
2013-08-07, 19:40
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
För att män, till skillnad från kvinnor, inte är vana vid att känna sig fysiskt svaga och klena.
Citera
2013-08-07, 19:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness

Gick och jobbade med 42 graders feber.
Citera
2013-08-07, 19:50
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Gick och jobbade med 42 graders feber.

Nä det gjorde du inte, för då är man nämligen döende.
Citera
2013-08-07, 19:53
Medlem
Kickexs avatar
Faktum: Killar drabbas hårdare av en förkylning än tjejer.
(pgd av färre vita blodkroppar, om jag minns rätt.)
Citera
2013-08-07, 20:02
Medlem
Grankulas avatar
Tycker det är tjejerna som ska överdriva istället, typ " #fml as ont i halsen, kan inte sova jävla fitt förkylning" och sånt där skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in