• 1
  • 2
2013-08-09, 08:27
Bannlyst
Är den här tidning stor i Danmark som t.ex. Aftonbladet och Expressen och inte någon liten internettidning som avpixlat.info? Om den nu är det, stort av Danmark att inte gå samma fotspår som Sverige där vi ger invandrarna förmåner som svenskarna inte har och skriver att det är en svensk terrorist i Syrien.

Tänk om svensk media vågade skriva att det var en mörkhyad afrikan 170-175cm, och inte svenskar då skulle det inte existera kriminella blattar.
Citera
2013-08-09, 08:49
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback270
Är den här tidning stor i Danmark som t.ex. Aftonbladet och Expressen och inte någon liten internettidning som avpixlat.info?
Ekstrabladet är Danmarks motsvarighet till Aftonbladet. Det råder dock, som du märker, ett helt annat debattklimat i vårt västra grannland.
Att säga negroid är helt i sin ordning i Danmark. Jag hörde det själv ett par gånger under årets Tour de France som jag följde på TV2 Danmark. Kommentatorn berättade gladeligen om att det i år, för första gången i tävlingens 100-åriga historia, fanns en negroid med i loppet.
Citera
2013-08-09, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ekstrabladet är Danmarks motsvarighet till Aftonbladet. Det råder dock, som du märker, ett helt annat debattklimat i vårt västra grannland.
Att säga negroid är helt i sin ordning i Danmark. Jag hörde det själv ett par gånger under årets Tour de France som jag följde på TV2 Danmark. Kommentatorn berättade gladeligen om att det i år, för första gången i tävlingens 100-åriga historia, fanns en negroid med i loppet.
Vad bra! Danmark har invandring från Mena/Afrika men landet är 100 ggr bättre än Sverige då Danmark inte knullar deras befolkning i röven och ger invandrarna en massa förmåner. Kanske ett framtida land för svenskar som vill betala skatt och inte knullad i röven av regeringen? Tack för svar!
Citera
2013-08-09, 13:16
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Vad bra! Danmark har invandring från Mena/Afrika men landet är 100 ggr bättre än Sverige då Danmark inte knullar deras befolkning i röven och ger invandrarna en massa förmåner. Kanske ett framtida land för svenskar som vill betala skatt och inte knullad i röven av regeringen? Tack för svar!

Danmark är nog generellt lika generösa som Sverige med deras bidrag till folk som har dessa behov, men skillnaden är att man i Danmark får kritisera och diskutera kring detta utan att bli rasiststämplad.

Och sen låter man ju inte pracka på sig en massa historier som inte kan dokumenteras och delar ut PUT, medborgarskap hursomhelst...

Konstigt att det kan skilja så mycket mellan våra länder (själv dansk, men bor i Sverige) - tycker ju att vi tänker och (nå ja nästan) talar lika - men när ämnet blir flyktingar och invandrare, då känner vi inte alls igen er - vad fan hände?
Citera
2013-08-09, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Danmark är nog generellt lika generösa som Sverige med deras bidrag till folk som har dessa behov, men skillnaden är att man i Danmark får kritisera och diskutera kring detta utan att bli rasiststämplad.

Och sen låter man ju inte pracka på sig en massa historier som inte kan dokumenteras och delar ut PUT, medborgarskap hursomhelst...

Konstigt att det kan skilja så mycket mellan våra länder (själv dansk, men bor i Sverige) - tycker ju att vi tänker och (nå ja nästan) talar lika - men när ämnet blir flyktingar och invandrare, då känner vi inte alls igen er - vad fan hände?
Jag förstår. Jag mår hur dåligt somhelst pga alla förmåner invandrarna har som inte svenskarna har. Det skulle vara roligt att leva i ett land där realister inte är rasister. Jag tycker också det är konstigt. Jag hoppas att våra grannländer inte går samma fotspår som oss.
Citera
2013-08-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
ja, visst, fast nej. inte när det uppmärksammas på flashback. när det finns en allmän åsikt om att dom som begår våldsbrott är svarta eller muslimer (eller både och?) och någon sen tycker sig få det bekräftat, då handlar det inte om att hitta bästa sätt för att hitta den misstänkte utan rasism.

idiot.
Fast du kan inte hitta ett civiliserat muslimskt land.
Citat:
På Sveriges största fängelse, Kumla anstalten, så uppskattar chefen Kenneth Gustafsson att var tredje fånge muslim.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5358427
Enorm överrepresentation i grova brott har muslimer. Men det fattar inte du idiot.
Citera
2013-08-10, 14:03
Medlem
Citat:
Tänk om svensk media vågade skriva att det var en mörkhyad afrikan 170-175cm, och inte svenskar då skulle det inte existera kriminella blattar.
Skulle slöddret sluta vara kriminella bara för att media började skriva sanningen? Knappast va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in