• 2
  • 3
2013-08-23, 22:26
Någon info om bilolyckan idag nära Medborgarplatsen, efter cirka kl. 18? Hittar ingenting om det.

Gick i vilket fall förbi där strax efter, men det var så mycket folk så jag hade svårt att se. En bil hade i alla fall kört rakt över minst ett trafikljus (som låg nedmejad på marken) och bilen ifråga var säkert 15-20 meter längre bort... Gissar att det var bilföraren som åkte i väg i ambulans, annars vet jag inte.

Väldigt mycket gående folk där i alla jävla riktningar den tiden, så ren tur att den exempelvis inte körde upp mot trottoarkanten! (Sedan går/springer ju folk ofta över gatan där lite hur som helst)

Bilden visar trafikljuset (tror bara den med blå pilen var nere, men osäker) och ungefär fram till var bilen sedan låg: https://www.google.se/maps/preview?a...5!4f13.1&fid=5
Senast redigerad av sjelvefan 2013-08-23 kl. 22:30.
Citera
2013-08-23, 22:47
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Någon info om bilolyckan idag nära Medborgarplatsen, efter cirka kl. 18? Hittar ingenting om det.

Gick i vilket fall förbi där strax efter, men det var så mycket folk så jag hade svårt att se. En bil hade i alla fall kört rakt över minst ett trafikljus (som låg nedmejad på marken) och bilen ifråga var säkert 15-20 meter längre bort... Gissar att det var bilföraren som åkte i väg i ambulans, annars vet jag inte.

Väldigt mycket gående folk där i alla jävla riktningar den tiden, så ren tur att den exempelvis inte körde upp mot trottoarkanten! (Sedan går/springer ju folk ofta över gatan där lite hur som helst)

Bilden visar trafikljuset (tror bara den med blå pilen var nere, men osäker) och ungefär fram till var bilen sedan låg: https://www.google.se/maps/preview?a...5!4f13.1&fid=5

Jag kom på cykel i mötande riktning när bilen (en Merca i miljonklassen) axade och föraren (en blatte) tappade kontroll över bilen som mejade ner ett trafikljus och sedan fortsatte fram ca 25 meter. Det var otäckt där för en sekund. Hade bilen fortsatt ytterligare 25 meter hade den mejat ner mig, andra cyklister och fotgängare på trottoaren.
Citera
2013-08-24, 11:31
Medlem
heisers avatar
Bilen en AMG CSL var avställd och antagligen stulen.
Enligt folk på plats så drog de i bilen där ifrån till fots.
Citera
2013-08-24, 17:36
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heiser
Bilen en AMG CSL var avställd och antagligen stulen.
Enligt folk på plats så drog de i bilen där ifrån till fots.
Ok. Enligt min sambo löste tydligen krockkudden ut.

Vad var det egentligen som hände? Jag tror att blatten som körde ville väcka uppmärksamhet inför allt folk som stod vid övergångsställena och gick på trottoarerna i korsningen Folkungagatan/ Götgatan denna fredagskväll och han gasade därför aggressivt när han fick grönt ljus i syfte att göra en "macho" rivstart. Gasen i botten alltså. Dock var det inte morbrors grönsakspick-up från 98 som han satt i nu och han tappade omgående kontrollen över kraftmaskinen. Det patetiska fiaskot var ett faktum och det var bara tur att bilen inte hamnade i en folkmassa med dödsoffer som följd. Denna blatte borde åtalas för allmänfarlig vårdslöshet!
Citera
2013-08-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Ok. Enligt min sambo löste tydligen krockkudden ut.

Vad var det egentligen som hände? Jag tror att blatten som körde ville väcka uppmärksamhet inför allt folk som stod vid övergångsställena och gick på trottoarerna i korsningen Folkungagatan/ Götgatan denna fredagskväll och han gasade därför aggressivt när han fick grönt ljus i syfte att göra en "macho" rivstart. Gasen i botten alltså. Dock var det inte morbrors grönsakspick-up från 98 som han satt i nu och han tappade omgående kontrollen över kraftmaskinen. Det patetiska fiaskot var ett faktum och det var bara tur att bilen inte hamnade i en folkmassa med dödsoffer som följd. Denna blatte borde åtalas för allmänfarlig vårdslöshet!

som du säger, verkligen tur att han inte kraschade in i en folkmassa
Citera
2013-08-24, 21:43
Medlem
heisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiptronic
som du säger, verkligen tur att han inte kraschade in i en folkmassa

Bilen var iaf avställd. Ägaren bor i bandhagen.
2007 års model av 63amg till skroten.
Japp, style försök vid grönt. Först stack bil till höger, sen paretades det för mycket och som fööjd av detta kördes trafikljus över.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in