• 2
  • 3
2013-08-23, 22:26
Ngon info om bilolyckan idag nra Medborgarplatsen, efter cirka kl. 18? Hittar ingenting om det.

Gick i vilket fall frbi dr strax efter, men det var s mycket folk s jag hade svrt att se. En bil hade i alla fall krt rakt ver minst ett trafikljus (som lg nedmejad p marken) och bilen ifrga var skert 15-20 meter lngre bort... Gissar att det var bilfraren som kte i vg i ambulans, annars vet jag inte.

Vldigt mycket gende folk dr i alla jvla riktningar den tiden, s ren tur att den exempelvis inte krde upp mot trottoarkanten! (Sedan gr/springer ju folk ofta ver gatan dr lite hur som helst)

Bilden visar trafikljuset (tror bara den med bl pilen var nere, men osker) och ungefr fram till var bilen sedan lg: https://www.google.se/maps/preview?a...5!4f13.1&fid=5
Senast redigerad av sjelvefan 2013-08-23 kl. 22:30.
Citera
2013-08-23, 22:47
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ngon info om bilolyckan idag nra Medborgarplatsen, efter cirka kl. 18? Hittar ingenting om det.

Gick i vilket fall frbi dr strax efter, men det var s mycket folk s jag hade svrt att se. En bil hade i alla fall krt rakt ver minst ett trafikljus (som lg nedmejad p marken) och bilen ifrga var skert 15-20 meter lngre bort... Gissar att det var bilfraren som kte i vg i ambulans, annars vet jag inte.

Vldigt mycket gende folk dr i alla jvla riktningar den tiden, s ren tur att den exempelvis inte krde upp mot trottoarkanten! (Sedan gr/springer ju folk ofta ver gatan dr lite hur som helst)

Bilden visar trafikljuset (tror bara den med bl pilen var nere, men osker) och ungefr fram till var bilen sedan lg: https://www.google.se/maps/preview?a...5!4f13.1&fid=5

Jag kom p cykel i mtande riktning nr bilen (en Merca i miljonklassen) axade och fraren (en blatte) tappade kontroll ver bilen som mejade ner ett trafikljus och sedan fortsatte fram ca 25 meter. Det var otckt dr fr en sekund. Hade bilen fortsatt ytterligare 25 meter hade den mejat ner mig, andra cyklister och fotgngare p trottoaren.
Citera
2013-08-24, 11:31
Medlem
heisers avatar
Bilen en AMG CSL var avstlld och antagligen stulen.
Enligt folk p plats s drog de i bilen dr ifrn till fots.
Citera
2013-08-24, 17:36
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heiser
Bilen en AMG CSL var avstlld och antagligen stulen.
Enligt folk p plats s drog de i bilen dr ifrn till fots.
Ok. Enligt min sambo lste tydligen krockkudden ut.

Vad var det egentligen som hnde? Jag tror att blatten som krde ville vcka uppmrksamhet infr allt folk som stod vid vergngsstllena och gick p trottoarerna i korsningen Folkungagatan/ Gtgatan denna fredagskvll och han gasade drfr aggressivt nr han fick grnt ljus i syfte att gra en "macho" rivstart. Gasen i botten allts. Dock var det inte morbrors grnsakspick-up frn 98 som han satt i nu och han tappade omgende kontrollen ver kraftmaskinen. Det patetiska fiaskot var ett faktum och det var bara tur att bilen inte hamnade i en folkmassa med ddsoffer som fljd. Denna blatte borde talas fr allmnfarlig vrdslshet!
Citera
2013-08-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Ok. Enligt min sambo lste tydligen krockkudden ut.

Vad var det egentligen som hnde? Jag tror att blatten som krde ville vcka uppmrksamhet infr allt folk som stod vid vergngsstllena och gick p trottoarerna i korsningen Folkungagatan/ Gtgatan denna fredagskvll och han gasade drfr aggressivt nr han fick grnt ljus i syfte att gra en "macho" rivstart. Gasen i botten allts. Dock var det inte morbrors grnsakspick-up frn 98 som han satt i nu och han tappade omgende kontrollen ver kraftmaskinen. Det patetiska fiaskot var ett faktum och det var bara tur att bilen inte hamnade i en folkmassa med ddsoffer som fljd. Denna blatte borde talas fr allmnfarlig vrdslshet!

som du sger, verkligen tur att han inte kraschade in i en folkmassa
Citera
2013-08-24, 21:43
Medlem
heisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiptronic
som du sger, verkligen tur att han inte kraschade in i en folkmassa

Bilen var iaf avstlld. garen bor i bandhagen.
2007 rs model av 63amg till skroten.
Japp, style frsk vid grnt. Frst stack bil till hger, sen paretades det fr mycket och som fjd av detta krdes trafikljus ver.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in