2013-08-06, 16:12
Medlem
Om man träffar nån trevlig t.ex, och då träffar din familj och dina vänner honom/henne och de frågar hur ni har träffats, vad ska du saga då? Det är ju lite konstigt att berätta att ni har träffats på nättet, tycker jag.
Citera
2013-08-06, 16:14
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Nä det tycker jag inte det är. Säg att ni träffades via runescape.
Citera
2013-08-06, 16:34
Medlem
cjvas avatar
Jag träffade min nuvarande tjej via IRC och har alltid varit öppen med det. Aldrig stött på några negativa reaktioner.
Citera
2013-08-06, 16:35
Bannlyst
Varför bryr du dig om vad andra tycker? Nej, internetdejting är inte konstigt. Måste du träffa din partner på ett visst ställe? Är det viktigare än personen som kommer in i ditt liv?

Vad har det för relevans framöver i er relation?
Citera
2013-08-06, 16:40
Medlem
varför då ? är det bättre att säga att vi träffades på krogen när vi båda var fulla ?

du skulle bara veta hur många som träffar sin partner över internet, jag hade aldrig träffat min fruga om jag hade använt mig att dom klassiska varianterna.
Citera
2013-08-06, 16:52
Medlem
Ja, ni har rätt, jag undrade bara. Känner ni till en engelsk sida? Jag skulle gärna vilja chatta med engelsmän.
Citera
2013-08-06, 18:09
Medlem
detlillaludrets avatar
Dejtingsidor konstigt? Ja förmodligen

Enligt mig är dejtingsidor fundamentalt fel uppbyggt, och jag vet inte om vi någonsin kommer ha en bra lösning. Det blir som i verkligheten, fast x100.

Eftersom det första du ser är ett flöde av bilder på potentiella partners, bli det mycket svårare att väcka intresse, och vidare när man läser ens profil (och sedan chattar med personen i fråga) så blir det även där svårt att väcka känslor/intresse eftersom allt du har att förmedla är text, och andra medium som kroppsspråk existerar inte.

Allt detta gör att det blir kaos och en negativ spiral på samtliga dejtingsidor eftersom ingen någonsin klickar, vilket leder till att det blir ett överflöd av män som spammar kvinnor. Detta i sin tur leder till att kvinnor får storhetsvansinne och ställer skyhöga krav som inte går ihop med bilden av verkligheten.

Våra hjärnor blir helt enkelt helt förvirrade.

En annan sak jag funderar över är att kvinnor sällan skriver till män för att de antagligen har svårare att väcka intresse(och/eller känslor) av en simpel bild.
Citera
2013-08-06, 18:10
Medlem
NovaOculuss avatar
Om du är så fixerad varifrån du fiskar upp dina killar/tjejer, så kanske du inte skall dejta över huvud taget.
Citera
2013-08-06, 18:33
Medlem
Soluss avatar
Varför skulle det här spela någon roll? Jag hittade (bland annat) mitt ex här, jag har också träffat en helt fantastisk tjej i World of Warcraft, till exempel. Varför hittar jag personer jag gillar här, då? Jo, för vi har gemensamma värderingar, gemensamma intressen, et cetera!

Men gå och hitta en sliskig jävel på en buggkurs istället, du, om du tror att din mamma skulle tycka att det var bättre.
Citera
2013-08-06, 19:11
Medlem
Man träffar ju på dom mest underligaste typer på nätet, så internet dejting är inget för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in