Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-06, 14:01
Medlem
Hej! Ända sedan jag laddade ner videofiler i formatet Mp4 har min utforskare börjat krasha hela tiden. Tydligen enligt mina efterforskningar så beror det på att, dum som jag är, placerade de nerladdade filerna på skrivbordet. Har nu fått bort alla utom två st och det är högst troligt att det är dessa filer som skapar problemet! Jag har försökt att gå in genom Ctrl+alt+del och sen aktivitetshanteraren--->nya aktivitet--->bläddra-->skrivbord. Detta fungerade för de första filerna men de två som är kvar är helt omöjligt att hinna radera innan datorn hänger sig och felmeddelandet att utforskaren har kraschat visar sig igen! Har ni några förslag på hur jag blir av med dessa filer? Någon på nått forum rekommenderade att kör datorn i felsäkert läge och sen använda sig av DOS för att ta sig fram till filerna och radera dem. Men jag vet inte hur jag startar DOS eller hur det fungerar? Det är för övrigt ingen skillnad på att köra i felsäkert läge eller vanligt, datorn hänger sig direkt ändå. Enda som fungerar är att ha ett internetfönster uppe, då kan jag i alla fall surfa.

Några förslag på hur jag blir av med filerna eller hur problemet kan lösas?`

Mvh
Citera
2013-08-06, 14:45
Medlem
Lyckades lösa det! Gjorde precis som jag gjort tidigare men istället för att använda musen för att markera filen använde jag första bokstaven som var m. Så alltihop blev när jag öppnat ny fil och markerat skrivbordet så tryckte jag m--->shift+del-->enter. sjukligt fort Ett tips för andra som får samma problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in