2013-08-06, 12:59
Medlem
Legendarys avatar
Sitter här och är sugen på munchies, såg en bild som inspirerade mig: http://24.media.tumblr.com/fabef0e23...q6eoo1_500.jpg

Det som då slog mig är att det finns ingen RIKTIG munchtråd.

Det som då gäller för att man ska skriva i den här tråden är att man lämnar ett bra tips på munchies, med utförlig beskrivning på hur denna munch skapas.

Det ska helst vara sådant som passar in för just munchen, sådant som man kanske inte drar i sig i vanliga fall. Sådant som bara exploderar i munnen efter en gås. Om det nu är något eget recept, så är beskrivning av dess tillkomst uppskattad! Jag börjar:

Pizza med Frostiesflingor och Nutella
Skapades av en ren slump när jag åt pizza till Pineapple Express, bredvid mig på golvet stod Frosties & Nutella som jag glömt sedan tidigare, resten är historia!
1 valfri pizza
1 pkt Frostiesflingor
1 burk Nutella

Detta smakar bäst med pizzeriapizza, helst lite ljummen, precis så värmen finns kvar.
Bred sedan ut små öar av Nutella där du strör på grovkrossade flingor.
Njut!

Sedan en ny munch jag lärde mig på Emmaboda. Detta recept tillhör inte mig utan min gode vän, Brownbear

Bakislangos
Skapad efter en mycket lång dansnatt på Emmaboda, när suget efter langos var stort och kroppen var död. Då skapade min käre vän bakislangosen.
1 bit polarbröd(Dom runda kakorna)
1 tub Baconost
1 påse Sourcream&Onion chips av valfri kvalité

För deluxe:
1 chocolatechip cookie
1 klick Nutella

Börja med att lägga ut en fin rem med baconost som täcker mackan.
Strö sedan grovkrossade chips över hela ytan och avnjut med en kall favoritdryck.

För delux: Lägg kakan rakt över som en hatt, toppa med nutellaklickar.

Hoppas folk hakar på.
Behövs lite goa recept!
Citera
2014-03-25, 20:04
Medlem
Gurkmojjs avatar
Bra initiativ! Har letat efter en liknande tråd utan framgång hoppas den fylls fort

Här har ni en av mina favoriter när jag är stekt där man kan använda fantasin och dra i vad man själv vill. Här nedan har ni tre varianter

Ingredienser till variant 1:

Tortilla bröd (såna där platta, tunna runda brön man har till tacos)
Skinka
Ost
Valfri krydda
(smör)

Variant nummer 2:

Tortilla bröd
Kyckling
Lök
Banan
Curry
Sambal oelek
(smör)

Variant nummer 3:

Tortilla bröd
Parmaskinka
God ost
Peppar
Ruccola (om man så vill)
Lite olivolja

Tillagning:
Smöra ena brödet och lägg på precis hur mycket av dina ingredienser du vill ha (hellre för mycket än för lite om du frågar mig)
Lägg sedan det andra över så att det blir ungefär som två pizzor på varandra med bröden utåt, gärna med mycket ost så att de "limmas ihop" senare.
Stek (lägg INTE i ugnen) det sedan ett par minuter på bägge sidor så att det blir varmt och osten smälter, Voila så är det klart. Enkelt, snabbt och så jäääävla gott! Ha gärna nån sås till typ vanlig chipsdip eller helst hemmagjord vitlökssås.

Recept vitlökssås:

En burk gräddfil
Pressad vitlök efter behag
Salt
Peppar
Lite torkad basilika
En liten liten skvätt honung

Enjoy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto