2013-08-06, 00:44
Medlem
vinbras avatar
Jag upptäckte att när någon skapat en tråd om något som redan skapats tidigare så går det inte att välja det alternativet när man rapporterar. Borde det inte finnes det? Typ: "Likadan tråd finns redan".
Citera
2013-08-06, 00:49
Medlem
Det finns, det faller under 0.02

Citat:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Citera
2013-08-06, 00:57
Medlem
Tror vad TS menar att ifall man skapar en tråd med identisk rubrik som en annan tråd så borde det finnas ett felmeddelande, har jag rätt?
Citera
2013-08-06, 01:47
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Tror vad TS menar att ifall man skapar en tråd med identisk rubrik som en annan tråd så borde det finnas ett felmeddelande, har jag rätt?

Ja precis, det borde gå att göra en sådan anmälan. Det kanske kan få folk att söka lite först innan de skapar trådar som redan finns sedan tusen år tillbaka.
Senast redigerad av vinbra 2013-08-06 kl. 01:52.
Citera
2013-08-06, 03:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ja precis, det borde gå att göra en sådan anmälan. Det kanske kan få folk att söka lite först innan de skapar trådar som redan finns sedan tusen år tillbaka.
Det täcks av 0.02. Välj 0.02 i rullisten vid RP av sådant.
Lägg gärna till länk till den äldre tråden i RP-rutan.

Citera
2013-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det täcks av 0.02. Välj 0.02 i rullisten vid RP av sådant.
I rullisten står bara "Forumval". Det skulle bli lättare för de flesta användare om det stod "Trådstart och forumval" istället.
Citera
2013-08-06, 13:00
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
I rullisten står bara "Forumval". Det skulle bli lättare för de flesta användare om det stod "Trådstart och forumval" istället.
Nåt sånt hade nog varit mer pedagogiskt, ja.
Citera
2013-08-06, 20:05
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nåt sånt hade nog varit mer pedagogiskt, ja.

Ja det vore bra med ett sådant förtydligande. Jag trodde "Forumval" bara betydde att man valt fel plats på Flashback att lägga ämnet.
Citera
2013-08-11, 23:14
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter

Exakt samma rubrik ser man sällan. Folk formulerar sig olika. Ganska många felstavar också eller särskriver eller gör konstiga förkortningar.

Folk borde använda sökfunktionen istället för att bara skapa en ny tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in