2013-08-12, 22:46
Medlem
SlaveOfChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman

Visdomsord här. Vi kan ha olika åsikter på vissa frågor i egenskap av att vara muslim och du vara kristen, men detta som du skrev här är visdom. Ateisterna på Flashback borde dra nytta av detta som du skrev.

Han som har öron, låt han höra

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Detta förstår jag inte riktigt!
Menar du att aborter är olagliga i Sverige idag?

Abort är tyvärr lagligt i Sverige också. Det jag menade var att snart så kommer även vi, hela befolkningen, behöva betala för aborter precis som det håller på att bli i USA just nu. Därmed får vi alla oskyldigt blod på våra händer.
Citera
2013-08-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nå, hur sammanfattar vi första dygnet av detta krigstillstånd? Alla helskinnade?
Några muslimer mördade några muslimer utanför några moskéer i Irak nyss. De firade slutet på någon högtid. Ramadan tror jag det var. Vill mig minnas att det var en av de blodigaste dagarna på länge i Irak.

Muslimerna är alltså i full gång med sitt krig, och de har börjat mörda allt de hatar. D.v.s allt (de kallar det "guds skapelse" tror jag) inklusive muslimer, andra troende och icke-troende
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-12 kl. 22:53.
Citera
2013-08-12, 22:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfChrist
Abort är tyvärr lagligt i Sverige också. Det jag menade var att snart så kommer även vi, hela befolkningen, behöva betala för aborter precis som det håller på att bli i USA just nu. Därmed får vi alla oskyldigt blod på våra händer.

Vad pratar du om? Svensk hälso- och sjukvård (inklusive aborter) finansieras via skattesedeln i Sverige.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-12 kl. 22:56.
Citera
2013-08-12, 22:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cairobazaar
Jag är muslim och jag blir mörkrädd när jag läser vad Islampeace och Thunderman skriver. Antingen trollar de för att väcka hat mot islam och muslimer eller också tillhör de någon extrem islamistgrupp. Ja, islam förbjuder homosexuella handlingar men vad de förespråkar är grymt och människofientligt. Som muslim har jag möjlighet att inte praktisera dem delarna av religionen som kan anses vara skadliga för mig eller andra. Och då menar jag detta hat och handlingar som Ip och Tm förespråkar. Jag som muslim skäms. Strunta i de. De vill bara provocera.
Att IP troligen är ett troll är något som jag misstänkt länge men det finns islamska dårar som han i RL så det är inget konstigt, har en sådan scharlakansclown som avlägsen släkting till en ingift så det finns. Det är det roligaste som finns att driva den idioten till vansinne. Att be bordsbön och tacka FSM för maten i hans närvaro har blivit en tradition. Han vet inte vad FSM är utan tror att han hittat en konspiration i att kristna utger sig för att vara ateister.

En mentalt handikappad åsna hade slagit mannen i ett IQ test.
Citera
2013-08-12, 22:53
Medlem
Citat:
Denna fallna världen har den senaste tiden vänt Gud ryggen helt och hållet..

Man har förklarat spädbarn som ligger i livmodern icke-mänskliga, endast för att rättfärdiga mördandet av barn genom abort. Detta är precis samma sak som när Hitler förklarade alla judar icke-mänskliga för att rättfärdiga mördandet av alla judar. Inte nog med att USA har legaliserat abort, nu ska även ALLA amerikaner behöva betala för det och få blod på sina händer. Detta kommer även till Sverige inom en snar framtid.

Man har nu även legaliserat homosexuellt gifte, något som är en synd och en styggelse i Guds ögon. Oavsett vad man tycker om det så står det klart och tydligt i Bibeln att homosexualitet är en styggelse i Guds ögon.

Nyligen, för bara ett par veckor sedan, så gjorde även pedofilerna sig hörda. Nu menar pedofilerna att deras 'läggning' inte är mindre normal än den homosexuella 'läggningen'. Dom jobbar nu för att även legalisera pedofili. Detta är ju givetvis i USA just nu, men blir det legaliserat där så kommer det garanterat bli legaliserat även här, med tanke på hur amerikaniserat Sverige är och hur vårt land är så wannabe-USA..

Listan av styggelser bara fortsätter att växa. Snart så har det växt ända upp till Guds ansikte och då är måttet rågat.

Såsom det var på Noah's och Lot's dagar, så skall det vara när Människosonen kommer. Vi har nog aldrig varit i Noah's och Lot's dagar mer än vad vi är idag, så det enda jag kan rekommendera var och en av er är att ni omvänder er till Herren innan det är för sent. När ni ser Han komma i sin härlighet på molnen med alla änglar och även oss frälsta, då är det för sent för alla icke-troende. Då är dörren stängd.

Precis som när Noah blev räddad från floden. Han predikade i över 100 år om att Gud skulle döma världen med en global flod, men alla bara hånade honom och trodde inte på honom. När floden sedan kom så var det inte mycket med dessa människor och dom bad om att få komma in i arken, men det var för sent. Dörren var stängd för alltid.
Dina ord är goda och sanna, gud skall säkerligen snart utkräva sin hämnd på dem
Citera
2013-08-12, 22:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Hur faan tror du det betalas nu då din obildade idiot?
Citera
2013-08-12, 22:55
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du är en idiot som inte ens har det mest grundläggande kunskaperna i omvärldskunskap.
Hur fungerar det i Turkiet?
Sekulär stat.

Den reaktionära utvecklingen i MENA länderna är en ny företeelse som främst muslimska brödraskapet stått för och eskalerade efter shans fall i Iran, på 70-talet såg du knappt en skillnad mellan studenter i tex Frankrike, Alexandria eller Teheran map tex klädstil.

Felet är att man har under en lång tid accepterat religiösa människor sätta dagordningen i muslimska länder pga att mullor och imamer nära sammarbetat med diktaturerna men det börjar bli slut på det nu. Man låter inte fattiga söner till getherdar som bara läst en bok i hela sitt liv inverka på samhället i stort, man säger till dem att hålla käften i frågor som de inte har med att göra annars piskar man skiten ur dem så de får in lite vett i skallen, Turkiet gjorde det under Ataturk därför är det, det enda landet som något så när lyft sig ur det islamska religiösa träsket, men än är inte de hemma.

You’ve had! Been took! Hoodwinked! Bamboozled! Led Astray! Run Amok! This Is What They Do!

http://www.radioislam.org/ataturk/jewish.htm
Citera
2013-08-12, 22:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Några muslimer mördade några muslimer utanför några moskéer i Irak nyss. De firade slutet på någon högtid. Ramadan tror jag det var. Vill mig minnas att det var en av de blodigaste dagarna på länge i Irak.

Muslimerna är alltså i full gång med sitt krig, och de har börjat mörda allt de hatar. D.v.s allt (de kallar det "guds skapelse" tror jag) inklusive muslimer, andra troende och icke-troende

Här på Flashback verkar det gått lugnt till. Thunderman deklarerade krig mot ateisterna och ateisterna skrattade åt Thunderman.
Citera
2013-08-12, 23:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
You’ve had! Been took! Hoodwinked! Bamboozled! Led Astray! Run Amok! This Is What They Do!

http://www.radioislam.org/ataturk/jewish.htm
LOL

Läs wiki så får du lite mer kött på benen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_Atatürk
Citera
2013-08-12, 23:18
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

Då förstår jag hur du menar.
Citera
2013-08-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Dina ord är goda och sanna, gud skall säkerligen snart utkräva sin hämnd på dem

Kan du säga åt honom att skynda sig? Har inte hela livet på mig vettu.
Citera
2013-08-12, 23:42
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du är en idiot som inte ens har det mest grundläggande kunskaperna i omvärldskunskap.
Hur fungerar det i Turkiet?
Sekulär stat.

Den reaktionära utvecklingen i MENA länderna är en ny företeelse som främst muslimska brödraskapet stått för och eskalerade efter shans fall i Iran, på 70-talet såg du knappt en skillnad mellan studenter i tex Frankrike, Alexandria eller Teheran map tex klädstil.

Felet är att man har under en lång tid accepterat religiösa människor sätta dagordningen i muslimska länder pga att mullor och imamer nära sammarbetat med diktaturerna men det börjar bli slut på det nu. Man låter inte fattiga söner till getherdar som bara läst en bok i hela sitt liv inverka på samhället i stort, man säger till dem att hålla käften i frågor som de inte har med att göra annars piskar man skiten ur dem så de får in lite vett i skallen, Turkiet gjorde det under Ataturk därför är det, det enda landet som något så när lyft sig ur det islamska religiösa träsket, men än är inte de hemma.

Turkiet hade en militärdiktatur tills för några år sedan där demokratisk valda islamistiska regeringar störtades i en militärkupp. Ataturk kapade turkarnas frihetskrig med hjälp av västerländska stormakter och Sovjetunionen och gjorde det till en militärdiktatur där landet var allt annat än progressivt.

Man utförde folkmord på kurder under 1930 talet, landet var extremt rasistiskt även till konstitutionen där andra etniska grupper än turkar hade inga rättigheter, man förde krig mot religionen och stängde moskéer, religiösa skolor, förbjöd folk från att praktisera sin religion på offentliga platser och så vidare.

När islamiska regeringar valdes i demokratiska val störtades dem av militären (många av dessa personer döms nu till fängelse av Erdogan regeringen). Även Erdogan regeringen var utsatt för en kupp men överlevde och nu för dem krig mot dessa sekulära generaler och sätter dem i fängelse.

Iran. Vem vann interna konflikten i Iran? Var det den sekulära Shahen eller var det Khomeini?

Vem vann i DEMOKRATISKA valen i Egypten? 70 % av egyptierna röstade för islamistiska partier i parlamentsvalen trots att 10 % av befolkningen är kristna. Det vill säga runt 80 % av alla muslimer i Egypten röstade för islamistiska partier (Brödraskapet och Salafisterna).

Vem vann i Afghanistan?

Vem vinner i Syrien?

Vem vann i Mali innan invasionen av Frankrike?

Vem vann i Somalia innan Etiopien/Kenyas invasion?

Och jag kan nämna länder som Pakistan, Saudi, Jemen, Libyen, Oman förutom dessa redan nämnde som INTE är sekulära länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in