2013-08-12, 19:30
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Gött! Tråd kan låses nu eller?

Tja, TS har ju fått svar på sin fråga av både ateister och kristna, kanske t o m av någon muslim om jag inte minns fel. Att den fortsätter beror ju på nya dårar som försöker argumentera mot homosex på olika vis. De förstår inte att de hänvisningar de gör till sina sagoböcker saknar relevans för en normalt funtat människa och bidrar endast till en insikt i hur indoktrinerade hjärnor resonerar.
Citera
2013-08-12, 19:30
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nu kan man lika gärna dö, hellre dö fri än att leva i förnedring.
Eller så kan du ju leva fri istället. Sist jag kollade handlade denna tråden om homosexuella människors rätt i Sverige. Anser du att för att homosexuella har rätt att bo här så lever du i förnedring?
Citera
2013-08-12, 19:33
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Nej, vi muslimer vill inte ha sekulära samhällen. Dem länderna som är sekulära idag är det endast tack vare västerländsk invasion eller massivt militär hjälp åt militärdiktaturer. Men tiden är över då vi endast lade ner oss på marken i förnedring och accepterade detta. Nu är det annorlunda. Nu är det döden vi hellre väljer än acceptera förnedring.
De muslimer som inte vill leva i forntiden och de som är trygga i sin tro har inga som helst problem med ett sekulärt samhälle och de kan också se fördelarna med det. Det är såna religiösa sillmjölkar som du som inte fixar det. Men jag tycker du ska välja döden. Då kommer du ju till paradiset och alla dina belöningar. Eller tycker din gud att du varit en kass troende och skickar ner dig i källaren.

Citat:
Varför tror du talibanerna har kämpat i 12 år heroiskt mot världens starkaste armé i USA trots att dem haft över 30 000 döda? Varav många direkt förintade i flyganfall av dem mest sofistikerade flygvapen som mänskligheten haft, i olika Apache helikoptrar och laserstyrda flygbombningar från 10 000 meters höjd! Men dem har inte kapitulerat utan fortsatt kämpa och fortsätter till i dag!
Afghanistan är inget land där det funkar att ha en stor armé och sofistikerade vapen. Däremot funkar det utmärkt för gerillakrigföring. Det borde amerikanarna insett om de inte varit så förbannat historielösa och självgoda. Talibanerna använder bara samma taktik som andra innan dem gjort framgångsrikt.

Citat:
Varför tror du man kämpar i Somalia, Irak, Syrien, Libyen, Mali? Du vet mycket väl att interna konflikter vinner vi muslimer alltid såsom vi gjorde i Mali, men sen kommer västerländska invasioner för att sätta upp sekulära system.
Man kämpar uppenbart för att få makt och sen förtrycka människor. Det är väl den islamistiska agendan.

Citat:
Men tiden är förbi då vi bara kapitulerade.

Å du sitter i trygga Sverige och krigar på Flashback... Tuffing där Nä, åk du ner och kriga i något av ovan nämnda länder. Du kommer med all säkerhet att krypa tillbaka hit till säkerheten.

Citat:
Som sagt, ingen hindrar dig från att dö. Varsågod!
Citera
2013-08-12, 20:12
Medlem
Citat:
Nej, vi muslimer vill inte ha sekulära samhällen. Dem länderna som är sekulära idag är det endast tack vare västerländsk invasion eller massivt militär hjälp åt militärdiktaturer. Men tiden är över då vi endast lade ner oss på marken i förnedring och accepterade detta. Nu är det annorlunda. Nu är det döden vi hellre väljer än acceptera förnedring.

Varför tror du talibanerna har kämpat i 12 år heroiskt mot världens starkaste armé i USA trots att dem haft över 30 000 döda? Varav många direkt förintade i flyganfall av dem mest sofistikerade flygvapen som mänskligheten haft, i olika Apache helikoptrar och laserstyrda flygbombningar från 10 000 meters höjd! Men dem har inte kapitulerat utan fortsatt kämpa och fortsätter till i dag!

Varför tror du man kämpar i Somalia, Irak, Syrien, Libyen, Mali? Du vet mycket väl att interna konflikter vinner vi muslimer alltid såsom vi gjorde i Mali, men sen kommer västerländska invasioner för att sätta upp sekulära system.

Men tiden är förbi då vi bara kapitulerade.

Jag diggar din stil grabben, trist att du är muslim bara
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-12 kl. 20:15.
Citera
2013-08-12, 21:09
Medlem
SlaveOfChrists avatar
Denna fallna världen har den senaste tiden vänt Gud ryggen helt och hållet..

Man har förklarat spädbarn som ligger i livmodern icke-mänskliga, endast för att rättfärdiga mördandet av barn genom abort. Detta är precis samma sak som när Hitler förklarade alla judar icke-mänskliga för att rättfärdiga mördandet av alla judar. Inte nog med att USA har legaliserat abort, nu ska även ALLA amerikaner behöva betala för det och få blod på sina händer. Detta kommer även till Sverige inom en snar framtid.

Man har nu även legaliserat homosexuellt gifte, något som är en synd och en styggelse i Guds ögon. Oavsett vad man tycker om det så står det klart och tydligt i Bibeln att homosexualitet är en styggelse i Guds ögon.

Nyligen, för bara ett par veckor sedan, så gjorde även pedofilerna sig hörda. Nu menar pedofilerna att deras 'läggning' inte är mindre normal än den homosexuella 'läggningen'. Dom jobbar nu för att även legalisera pedofili. Detta är ju givetvis i USA just nu, men blir det legaliserat där så kommer det garanterat bli legaliserat även här, med tanke på hur amerikaniserat Sverige är och hur vårt land är så wannabe-USA..

Listan av styggelser bara fortsätter att växa. Snart så har det växt ända upp till Guds ansikte och då är måttet rågat.

Såsom det var på Noah's och Lot's dagar, så skall det vara när Människosonen kommer. Vi har nog aldrig varit i Noah's och Lot's dagar mer än vad vi är idag, så det enda jag kan rekommendera var och en av er är att ni omvänder er till Herren innan det är för sent. När ni ser Han komma i sin härlighet på molnen med alla änglar och även oss frälsta, då är det för sent för alla icke-troende. Då är dörren stängd.

Precis som när Noah blev räddad från floden. Han predikade i över 100 år om att Gud skulle döma världen med en global flod, men alla bara hånade honom och trodde inte på honom. När floden sedan kom så var det inte mycket med dessa människor och dom bad om att få komma in i arken, men det var för sent. Dörren var stängd för alltid.
Citera
2013-08-12, 21:10
Medlem
Jag är muslim och jag blir mörkrädd när jag läser vad Islampeace och Thunderman skriver. Antingen trollar de för att väcka hat mot islam och muslimer eller också tillhör de någon extrem islamistgrupp. Ja, islam förbjuder homosexuella handlingar men vad de förespråkar är grymt och människofientligt. Som muslim har jag möjlighet att inte praktisera dem delarna av religionen som kan anses vara skadliga för mig eller andra. Och då menar jag detta hat och handlingar som Ip och Tm förespråkar. Jag som muslim skäms. Strunta i de. De vill bara provocera.
Citera
2013-08-12, 21:20
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfChrist

Man har förklarat spädbarn som ligger i livmodern icke-mänskliga, endast för att rättfärdiga mördandet av barn genom abort. Detta är precis samma sak som när Hitler förklarade alla judar icke-mänskliga för att rättfärdiga mördandet av alla judar. Inte nog med att USA har legaliserat abort, nu ska även ALLA amerikaner behöva betala för det och få blod på sina händer. Detta kommer även till Sverige inom en snar framtid.

Man har nu även legaliserat homosexuellt gifte, något som är en synd och en styggelse i Guds ögon. Oavsett vad man tycker om det så står det klart och tydligt i Bibeln att homosexualitet är en styggelse i Guds ögon.

Nyligen, för bara ett par veckor sedan, så gjorde även pedofilerna sig hörda. Nu menar pedofilerna att deras 'läggning' inte är mindre normal än den homosexuella 'läggningen'. Dom jobbar nu för att även legalisera pedofili. Detta är ju givetvis i USA just nu, men blir det legaliserat där så kommer det garanterat bli legaliserat även här, med tanke på hur amerikaniserat Sverige är och hur vårt land är så wannabe-USA..

Listan av styggelser bara fortsätter att växa. Snart så har det växt ända upp till Guds ansikte och då är måttet rågat.

Såsom det var på Noah's och Lot's dagar, så skall det vara när Människosonen kommer. Vi har nog aldrig varit i Noah's och Lot's dagar mer än vad vi är idag, så det enda jag kan rekommendera var och en av er är att ni omvänder er till Herren innan det är för sent. När ni ser Han komma i sin härlighet på molnen med alla änglar och även oss frälsta, då är det för sent för alla icke-troende. Då är dörren stängd.

Precis som när Noah blev räddad från floden. Han predikade i över 100 år om att Gud skulle döma världen med en global flod, men alla bara hånade honom och trodde inte på honom. När floden sedan kom så var det inte mycket med dessa människor och dom bad om att få komma in i arken, men det var för sent. Dörren var stängd för alltid.

Men Ior fick tillbaka sin svans tillslut. Så, slutet gott, allting gott.
Citera
2013-08-12, 21:21
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cairobazaar
Jag är muslim och jag blir mörkrädd när jag läser vad Islampeace och Thunderman skriver. Antingen trollar de för att väcka hat mot islam och muslimer eller också tillhör de någon extrem islamistgrupp. Ja, islam förbjuder homosexuella handlingar men vad de förespråkar är grymt och människofientligt. Som muslim har jag möjlighet att inte praktisera dem delarna av religionen som kan anses vara skadliga för mig eller andra. Och då menar jag detta hat och handlingar som Ip och Tm förespråkar. Jag som muslim skäms. Strunta i de. De vill bara provocera.
Hur kommer det sig att du tolkar detta som att gälla bara dig själv, andra muslimer tolkar det snabbt som att stå framme med slaktkniven, och att så visas islam nu och genom all historia? Ljuger du eller talar halsskärarna sanning? Varför protesteras det inte mer från er som inte vill mörda så fort ni vaknar om det är religionen ni visar?

Ska vi knacka lite bög? För det är väl viktigare att protestera mot analklåda och mekanisk AC3 än att en troskamrat exploderar igen i någon del av världen? Iaf är ni knäpptyst i det senare fallet men väldigt högljudda när någon måste dö av olika orsaker.
Citera
2013-08-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfChrist

Gött, varför dyrka en ond varelse?

Citat:

Tror nog inte att det kan jämföras med judarnas situation i nazityskland.

Citat:
Man har nu även legaliserat homosexuellt gifte, något som är en synd och en styggelse i Guds ögon.

Coolt, men varför agerar han inte?

Citat:
Oavsett vad man tycker om det så står det klart och tydligt i Bibeln att homosexualitet är en styggelse i Guds ögon.

Tur att vissa har växt upp för att inte tro på sagoböcker längre.

Citat:

Det kommer nog aldrig legaliseras och det kan inte jämföras med homosexualitet.

Citat:

Visst är det tråkigt att folk tänker själva nu för tiden, och inte är slavar (som du) för en påhittad sociopat.

Citat:

Återigen är detta sagor, och det finns inga bevis för någon Noaks ark eller global översvämning någonstans. Det är nästan som om att gud inte vill att vi ska veta.

Citat:

Det låter som en saga för att försöka övertyga icke-kritiskt tänkande människor.
Citera
2013-08-12, 21:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det står nu klart och tydligt efter att ha diskuterat på denna tråden, att vi muslimer i Sverige måste inse att vi befinner oss i krig med ateister.

Ett tillstånd av krig existerar mellan oss muslimer och ateister.

Nå, hur sammanfattar vi första dygnet av detta krigstillstånd? Alla helskinnade?
Citera
2013-08-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cairobazaar

Varför är du muslim och varför cherry-pickar du det som du anser vara rätt?
Citera
2013-08-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nå, hur sammanfattar vi första dygnet av detta krigstillstånd? Alla helskinnade?

Tror Thunderman har vässat en penna, men inte mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in