Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Alltså jag mår relativt bra större delar av dagen, även om det är lätt att halka in på ångestbiten. Med grundångest menar jag att jag är lite uppstressad och så, men mår som sagt ändå bra. Summan av summarum så låter jag inte ångesten styra mitt liv, som förr. Och det distanserar mig från ångesten, jag känner mig en bit på vägen mot att bli "frisk".
Hur upplever du din ångest?
Kan berätta kort om mitt liv // mående:
Haft mycket ångest och återkommande depressioner, kommer från en sjuk familj och blev mobbad i gymnasiet och utstött i klassen i högstadiet. Allt har liksom jagat mig sen barnsben och sen klappade jag tillslut ihop. Har jobbat mig upp och använt självhjälpsböcket, möten för såna med liknande problem, träning och medicin i perioder.
För mig så hör mina "dippar" ihop med att jag känner en enorm ensamhet i att bära på denna tunga ryggsäck och inte ha en trygg plats att landa i.
(Bor ensam, är singel och har ingen familj att umgås med)
Detta gör att jag känner mig typ needy i relation till vänner och även att jag blir trött på att folk frågar "hur mår du".. för det är liksom en kuggfråga nästan. Om jag svarar ärligt så är jag jobbig, och ifall jag inte svarar ärligt så känns det inte givande att ens prata.
Så min lösning har varit att isolera mig. Och jag är väldigt bra på att spela lycklig när jag träffar folk. Men jag festar inte osv, är bara med mig själv liksom. Ond cirkel men samtidigt är man inte sugen så.