• 1
  • 2
2013-08-05, 16:01
Medlem
JaffaCallings avatar
Vad har det för betydelse om det är en nysvensk? Hur jävla pantad är du? Du får ta och berätta deras etnicitet om du vill att vi ska ta dig seriöst.

"buhu jag är en kvinna jag känner mig sårad, dessa nysvenskar beter sig som vidriga män för de är blattar!!!!"

Stick feminist.
Citera
2013-08-05, 16:21
Medlem
NorthPorts avatar
Du kunde ha betett dig som en feg hund och vikit ned dig både inför nysvenskarna och inför din chef, men det gjorde du inte. Istället stod du upp för vad som är rätt. Du är en stark och modig svensk kvinna som inte behöver be om ursäkt för någonting. Vi behöver verkligen fler av din kaliber i det här landet. Oavsett vad du väljer att göra försök att komma ihåg detta.
Citera
2013-08-05, 16:41
Medlem
Sanatoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling
Vad har det för betydelse om det är en nysvensk? Hur jävla pantad är du? Du får ta och berätta deras etnicitet om du vill att vi ska ta dig seriöst.

"buhu jag är en kvinna jag känner mig sårad, dessa nysvenskar beter sig som vidriga män för de är blattar!!!!"

Stick feminist.

Haha lägg av! Jag valde det begreppet för att jag inte har den blekaste jävla aning om vad de har för etnicitet. Men kan dra till med syrianer endast pga att det detta område har många syrianska besökare. Nu är det DU som gör mig till offer, för det är det ta mig fan inte jag som gjort. Jag gick fram till dessa tre fullvuxna män och sa precis hur det låg till utan att backa och utan att göra mig till ett offer. Att de var utav en annan etnicitet än jag själv har väl ingen egentlig betydelse utöver att jag skrek blattejävel i stridenshetta. Precis som att jag hade skrikit något likvärdigt till en svensk man. Att du ser kvinnor som offer säger mer om dig än om mig.
Citera
2013-08-05, 18:08
Medlem
Det är inte värt att skapa onödiga problem för dig själv för dessa skvallertackors skull.

Sök efter ett annat jobb, din chef verkar inte klok. Under tiden så var kvar och lyft lön, kontakta även en jurist om du tror det behövs.
Situationen är i princip att några obehagliga personer hämnades på dig genom att påstå en massa saker (som kanske iofs var sanna) inför din chef som inte behövde vara en liten tjej som hamnade i en konfrontation med flera stöddiga män.
Det blev tjafs du blev kanske rädd och arg och det svartnade lite för ögonen för dig. Sådannt händer och då förolämpar man kanske varandra, man slåss, allt används. De flesta har troligen hamnat i bråk.
Jag har så att säga "vaknat upp" på golvet med händerna runt en snubbes hals medan han matade slag i nyllet på mig då vi lackade på varandra. Det betyder inte att jag normalt går runt och stryper folk, jag släppte och han golade inte. Tyvärr råkade du ut för mindre hedervärda personer.

Att du sa att du var "stolt över det" kan ha varit att du var stolt för att du inte backade undan bara för att några stora stöddiga män hotade dig. Ett tjafs är inte precis en väl avvägd debattartikel.
Skaffa lite vettiga referenser på din arbetsplats som kan intyga att du är en bra (ickerasistisk) person och gå vidare.

När du hittar någonting annat tar du inte upp den här historien, många personer är fega (feghet är ofta en bra överlevnadsinstinkt) och det viktigaste av allt just nu är att man inte ogillar ickesvenskar, muslimer, och hbtq-personer.

Att din framtida (eller nuvarande) chef kanske egentligen inte alls är positivt inställd till ickesvenskar m.m. spelar mindre roll.
Felet du gjorde var att du öppet gick emot tidsandan, att du inte gjorde som media och de styrande säger åt dig att göra. Sådanna personer vill många chefer inte ha med att göra. Media har lärt oss att det är rätt att ge sig på personer som bryter mot tidsandan så din chef agerade väldigt duktigt.
Senast redigerad av RMgX 2013-08-05 kl. 18:14.
Citera
2013-08-05, 19:47
Medlem
Karbonats avatar
Skriv genast en händelserapport som du sparar för eget bruk. Notera allt som hänt; tid, plats, vilka som var närvarande, vad som sades och av vem.

Och hädanefter spelar du in alla samtal med din chef.

PS Du skall givetvis inte be om ursäkt.
Citera
2013-08-06, 00:43
Medlem
Lobengulas avatar
Jag tror att den här tråden passar bättre i Arbetsliv och arbetsmarknad

I&I => Arbetsliv och arbetsmarknad

/Mod
Citera
2013-08-06, 11:48
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Varför ringer du inte bara ditt lapplisorna när de står på parkeringsplatser som kräver tillstånd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in