Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Får väl fortsätta lite så kanske man kan få ett svar.
Du menar alltså att bara för att man är:
' man, svenskfödd, heterosexuell, macho, homofob, invandrarfientlig, fördomsfull och gillar att hälla i sig sprit på helgerna.' har man alltså ett chablontänkande, är onyanserad och inte på något sätt frisinnad?
Du dömer inte lite väl hårt här? Jag antar att du mest stör dig på att folk är invandringskritiska och homofober. Men att avfärda dessa enligt ovanstående känns väl ändå inte speciellt frisinnat? Är du egentligen inte ute efter likasinnade i dessa frågor så att även du kan få dunka lite ryggar ibland?
Även invandrarfientliga och homofober har åsikter i andra frågor, men de räknas inte då alltså? För är man invandrarfientlig och homofob, ja då blir man avfärdad just som invandrafientlig och homofob. Jättenyanserat. För det kan väl inte vara enbart politikforumen du syftar på? För i så fall är ju problemet inte så allvarligt, kan man tycka.
Kickan: Personangrepp är ju alltid lågt och onödigt. Men de kommer väl inte oftare från "mobben" än från andra håll. Du drabbas förmodligen inte av personangrepp från sådana som tycker likadant som dig, eller hur?
jag anser mig vara ha rätt flytande åsikter och det är sällan jag tar hundraprocentig ställning i en fråga, jag är åtminstone villig att jämka en smula. Just detta stör mig, att många inte kan ha någon som helst förståelse eller förbarmande över en viss människotyp utan utmålar dem som "ondskefulla, arbetsslöa, äckliga etc"
Jag utgår ifrån en generell forumkänsla eftersom jag besöker många olika underforum, men visst har jag fått särskilt intryck av både invandrings/politikforumet och feministforumet. även om vissa avdelningar är mer öppna än andra, filosofi och litteratur till exempel. (vilket kanske tyder på att den tänkande människan sällan behöver hämta livsnäring ur hatfulheten

)
å andra sidan är ju kontrasterna det härliga med flashback, men kanske att de mådde bättre av en större användarvariation.
Ezzelino: du kanske har rätt, flertalet människor oavsett åsiktsbas kommer alltid att dela upp världen i grova mått. det kanske man får leva med helt enkelt, även om det känns som att jobba i motvind.
Admin: ett första steg kunde vara att byta Logga mot en mer Neutral sak?

den vi har nu är rätt så råbarkad och bitter
Jag ger kanske uttryck för en omöjlig utopi, vem vet. (det är trots allt bara ett forum)