2013-08-04, 13:34
Medlem
När man öppnar en ny flik i Safari så finns det Top Sites där. Jag vill kunna anpassa vilka sidor som är där. Jag har lyckats ta bort sidor därifrån, det är enkelt.

Men när jag vill lägga till en ny sida så blir det svårare. Instruktionen är "Lägg till en sida i Top Sites genom att dra sidans adress (URL) till det här fönstret".

Hur gör man det? Vart ifrån ska man dra URL? Jag är helt vilse.
Citera
2013-08-04, 13:36
Medlem
daniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
När man öppnar en ny flik i Safari så finns det Top Sites där. Jag vill kunna anpassa vilka sidor som är där. Jag har lyckats ta bort sidor därifrån, det är enkelt.

Men när jag vill lägga till en ny sida så blir det svårare. Instruktionen är "Lägg till en sida i Top Sites genom att dra sidans adress (URL) till det här fönstret".

Hur gör man det? Vart ifrån ska man dra URL? Jag är helt vilse.

Ha två flikar öppna samtidigt, en med sidan du vill lägga till i Top sites och en flik för top sites.
Dra adressen från flik 1 till fliken med top sites.

Svårare än så är det inte
Citera
2013-08-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Ha två flikar öppna samtidigt, en med sidan du vill lägga till i Top sites och en flik för top sites.
Dra adressen från flik 1 till fliken med top sites.

Svårare än så är det inte

Båda flikar är öppna i samma fönster. Så fort jag ska trycka på fliken med adressen för att dra den till den tomma rutan så blir ju den dominerande och fliken med Top Sites visas inte längre. Den är ju kvar men jag ser ju fönstret med sidans adress. Hur ska jag dra den då när den inte visas?
Citera
2013-08-04, 13:49
Medlem
Det är omöjligt! Jag förstår inte hur jag ska göra
Citera
2013-08-04, 14:15
Medlem
Andreasvbs avatar
Du drar adressen, där det står www, till den andra fliken.
Citera
2013-08-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du drar adressen, där det står www, till den andra fliken.

Fast när Top Sites är öppet så står det "Sök i Google eller ange en adress" i adressfältet.

Så fort jag går till fönstret där adressen finns så är inte Top Sites fliken dominerande och det går inte att dra något dit.
Citera
2013-08-04, 15:06
Medlem
Andreasvbs avatar
Öpna ett nytt Safari-fönster och dra till Top Sites i det andra fönstret.
Annars borde det gå att hålla musen över när du drar till andra fliken så den växlar flik.

Eller så kan du bara göra ett bokmärke och välja Top Sites som destination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in