Hallå, sitter i stugan och har bara en kolgrill att göra mat med, kan jag göra egna pommes i den? Tänkte bara i lite folie med olja o kryddor. Hur länge ska den vara i på ett ungefär isåfall? Något annat att tänka på?
Vill inte göra bakpotatis
Hallå, sitter i stugan och har bara en kolgrill att göra mat med, kan jag göra egna pommes i den? Tänkte bara i lite folie med olja o kryddor. Hur länge ska den vara i på ett ungefär isåfall? Något annat att tänka på?
Vill inte göra bakpotatis
tror inte att det är så jäkla bra att ha den i folie ha den i en plåt som du höjt upp lite gran med någon metall bit av någotslag notera att plåten ska inte ha någon färg den ska vara helt i metall då och sedan kör du på med locket så blir det som en ugn/grill
Jodå det skall nog gå att göra pommes i alu folie på grill, hur länge de skall vara på beror ju på hur stora pommes du har, men du lär ju märka när de är klara.
Rekomenderar att ha en gjutjärnspanna som du kan använda på eld, köp en på närmaste secon-hand. Om du ska laga frysta pommes vill du inte ha de inpackade, för mycket vatten.
Jag hade nog testat att lägga dem på en folie och göra massa små hål i den, för att få lite grillsmak på det hela
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!