2013-08-04, 12:22
Medlem
lehirals avatar
Hallå, sitter i stugan och har bara en kolgrill att göra mat med, kan jag göra egna pommes i den? Tänkte bara i lite folie med olja o kryddor. Hur länge ska den vara i på ett ungefär isåfall? Något annat att tänka på?
Vill inte göra bakpotatis
Citera
2013-08-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Hallå, sitter i stugan och har bara en kolgrill att göra mat med, kan jag göra egna pommes i den? Tänkte bara i lite folie med olja o kryddor. Hur länge ska den vara i på ett ungefär isåfall? Något annat att tänka på?
Vill inte göra bakpotatis
tror inte att det är så jäkla bra att ha den i folie ha den i en plåt som du höjt upp lite gran med någon metall bit av någotslag notera att plåten ska inte ha någon färg den ska vara helt i metall då och sedan kör du på med locket så blir det som en ugn/grill
Citera
2013-08-04, 12:43
Medlem
cdxz11s avatar
Jodå det skall nog gå att göra pommes i alu folie på grill, hur länge de skall vara på beror ju på hur stora pommes du har, men du lär ju märka när de är klara.
Citera
2013-08-04, 12:43
Medlem
Rekomenderar att ha en gjutjärnspanna som du kan använda på eld, köp en på närmaste secon-hand. Om du ska laga frysta pommes vill du inte ha de inpackade, för mycket vatten.

Jag hade nog testat att lägga dem på en folie och göra massa små hål i den, för att få lite grillsmak på det hela
Citera
2013-08-04, 14:02
Medlem
rokkroks avatar
Alufolie fungerar fint, brukar ha det när jag grillar och inte vill springa fram och tillbaka mellan köket och grillen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in