2013-08-02, 00:15
Medlem
Ålder: 30+
Kön: Man
Vikt: 95 kg
Längd: 184 cm
Tidigare erfarenheter: Mariujana, hasch, kokain, mdma, lsd, schrooms, lsb, amfetamin + mängder av piller av olika slag.

Trillade in på detta med RC för några veckor sedan. Testade Special från TT och var tokigt nöjd (rapport från denna tripp: https://www.flashback.org/t2186121) så jag var riktigt peppad idag när jag bestämde mig för att testa Ally´s från TT (Allyescaline).

Läste vad jag kunde hitta om denna substans och var inställd på att det inte skulle vara en speciellt visuell tripp vilket var helt ok för mig en dag som denna. Däremot så verkade det som en hyfsat lång tripp vilket gjorde att jag bestämde mig för att droppa hyfsat tidigt och jag svalde mitt piller lite efter 16.00.
Hade läst om en hel del eufori och skrattnojor och hade (enligt tips här på FB) dukat upp med lite skön stand-up comedy och var riktigt peppad på att ha en "myskväll" här hemma och garva loss lite.
Droppade som sagt lite efter 16.00 och var inställd på att det skulle vara hyfsat lång onset.

Vid 16.30 tyckte jag det började pirra lite i kroppen och kände mig positivt överraskad eftersom jag hade räknat med två timmar. Efter kanske 20 min så försvann detta pirr och jag somnade faktiskt till en stund. Vet inte om det var pga Allyn eller om jag var trött. Kände mig hyfsat utvilad så jag gissar att det var Allyn men är inte helt säker.

Vaknar upp igen vid 17-tiden och tycker att det börjar kännas bättre och bättre. Väldigt mjuk onset och väldigt behaglig. Ligger i soffan och softar, knäpper en bira (folköl 3.5) och kollar lite tv. Ställer mig upp efter en stund och stuffar loss till lite musik men ger ganska snabbt upp för jag känner mig rätt tung i kroppen och väldigt avslappnad. Känns bäst att sitta/ligga ner men jag låter musiken vara på istället för tv och drar igång mina Philips Living Colors för att få lite fart på trippen. Har ett ganska behaligt men vääääldigt lugnt rus i kroppen. Får lite rysning då och då av musiken som är sköna men det är i princip det enda som sticker ut. I övrigt är det en avslappnad mjuk känsla i hela kroppen.

Framåt 19.00 (dvs 3 timmar efter intag) så börjar det kännas som om det inte kommer bli något mer än det här. Har inga visuals alls (vilket jag iofs inte hade förväntat mig) utan det är endast en skön känsla i kroppen - i övrigt känner jag mig helt normal, typ som att jag skulle kunnat vara på jobbet utan att någon egentligen skulle ha fattat (jobbar på kontor).
Bestämmer mig för att det kanske är så att jag är i alldeles för bekant eller bekväm situation och beger mig ut på stan en sväng för att se om trippen drar igång lite mer. Slänger på mig mina lurar och drar på lite dubstep och det är en rätt trevlig sväng på stan. Känner mig jävligt avslappnad och "glidig". Det enda som kan ha skvallrat om att jag tagit något var att mina pupiller var lite större än normalt men inte alls så stora som dom kan bli. Bakom solglasögonen känns det helt safe att röra sig bland folk och jag fungerar fullt normalt. Tycker kanske att synen påverkats lite grann vid det här laget och det känns som om världen är lite mer 2D än 3D eller som att perspektivet helt enkelt är lite grundare.

Kommer hem igen vid 20-tiden och vid det här laget har trippen definitivt peakat vilket är lite av en besvikelse. Har inte haft några skrattattacker eller eufori utan mest en ganska mjuk och utdragen onset som aldrig riktigt blev en tripp. Knäpper en till bira men det gör varken till eller från. Har väl iofs ett rätt behagligt pirr kvar i kroppen som påminner lite om morfin... Som sagt. Behagligt. Men det blev aldrig mer än så. Relaxade lite här hemma och kickade en film. Nu runt 12 så är det definitivt över och jag kommer kunna somna när som helst.

Totalt sett är jag nog lite missnöjd. Hade hoppats på mer än det här utifrån vad jag läst att andra har upplevt som varit riktigt nöjda och haft härliga trippar.

Det är möjligt att det blir bättre om man dubblar dosen och/eller intar det på annat sätt - tex nasalt eller att låta tabben smälta i munnen. Det kanske tom skulle bli bättre av att krossa och bomba tabben men utifrån vad jag kunnat läsa så är det en löst sammansatt tabb som ska falla sönder rätt snabbt efter intag.

Det verkade även som att en del har mått illa av Ally men något sånt kände jag inte alls. Däremot så blev jag extremt hungrig ungefär två timmar in och tryckte massa mackor.

Jag ger min tripp 2 av 5 stjärnor.

//Tuff
Citera
2013-08-02, 01:40
Medlem
Okej, schysst med en rapport på enbart ally (bortsett från folkölen). Har själv tänkt köra på denna dos allylescaline vid något tillfälle snart, nu vet jag ungefär vad jag har att vänta mig. 4/5, schysst rapport
Citera
2013-08-02, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Okej, schysst med en rapport på enbart ally (bortsett från folkölen). Har själv tänkt köra på denna dos allylescaline vid något tillfälle snart, nu vet jag ungefär vad jag har att vänta mig. 4/5, schysst rapport

Tackar! Inte så lång rapport eftersom det inte hände så mycket. Däremot så kan jag verkligen förstå dom som blandat Ally med något annat, t.ex. nån form av nbome eller special. Det kan nog bli riktigt bra! För min egen del hade nog Allyn hjälpt till att slappna av lite extra och låta det andra (tex special) slå på ännu mer. Några andra här på FB har talat om Ally som en booster och för min egen del fungerar den nog så..

Jag har däremot som vana att alltid köra något ensamt när det är första gången. Till en början funderade jag tom på att bara ta halva eller kanske två tredjedelar men beslutade mig för att gå "all in" vilket nog var bra.

Sen ska man ju ha klart för sig att alla reagerar olika och du kanske får en betydligt vildare tripp än vad jag fick. Men jag läste om någon som varit ute på krogen och det skulle absolut inte varit något problem och jag kan tänka mig att lite mer alko kanske hade bidragit mer till trippen. Men som sagt. Jag safar oftast första gången. Better safe than insane. Man vet ju aldrig.

//Tuff
Citera
2013-08-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyTuff
Tackar! Inte så lång rapport eftersom det inte hände så mycket. Däremot så kan jag verkligen förstå dom som blandat Ally med något annat, t.ex. nån form av nbome eller special. Det kan nog bli riktigt bra! För min egen del hade nog Allyn hjälpt till att slappna av lite extra och låta det andra (tex special) slå på ännu mer. Några andra här på FB har talat om Ally som en booster och för min egen del fungerar den nog så..

Jag har däremot som vana att alltid köra något ensamt när det är första gången. Till en början funderade jag tom på att bara ta halva eller kanske två tredjedelar men beslutade mig för att gå "all in" vilket nog var bra.

Sen ska man ju ha klart för sig att alla reagerar olika och du kanske får en betydligt vildare tripp än vad jag fick. Men jag läste om någon som varit ute på krogen och det skulle absolut inte varit något problem och jag kan tänka mig att lite mer alko kanske hade bidragit mer till trippen. Men som sagt. Jag safar oftast första gången. Better safe than insane. Man vet ju aldrig.

//Tuff

Precis, så brukar jag också tänka Eventuellt kan man kanske boosta med cannabis då, eller alkohol som du säger.
Citera
2013-08-10, 11:49
Medlem
Skevomgivnings avatar
Allyescaline för sig själv känns ganska tråkigt imo, om du inte kör i doser uppåt >70 mg. Har kört 100 mg förut och då fann jag substansen ganska så trevlig, Mjuk och väldigt fina fraktaler och kaleidioskop mönster som spred sig i färger samtidigt som man kände sig aningen tjackad.

Men som sagt i doser på 50 mg skulle jag inte förvänta mig något. Kombinera med moxy/LSB (d) istället så får du en underbar tripp!

Peace out

PS. Har ej testat ally/moxy men tydligen ska det vara en vinnande kombination. Har hört rykten att det ska ge ett snarlikt MDMA rus. Men LSB (d) + Ally vet jag blir väldigt trevligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in