Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Misstänkte att det var så, men varför gör dom så(och vad kan man göra)? Jag är ju inte spärrad från att nå sidan, kan göra det med min gala stationära och i windows 7 på denna dator.
Vilken version av ubuntu har du förresten? Och vilken version av ubuntu har ni det funkar för?

12.04 för tillfället.
Citera
2013-08-03, 02:28
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Misstänkte att det var så, men varför gör dom så(och vad kan man göra)? Jag är ju inte spärrad från att nå sidan, kan göra det med min gala stationära och i windows 7 på denna dator.
Vilken version av ubuntu har du förresten? Och vilken version av ubuntu har ni det funkar för?
Pröva att byta usre-agent till en Windows-dator.
Jag kör Ubuntu 12.04.2 med Firefox 22.
Citera
2013-08-03, 15:33
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Pröva att byta usre-agent till en Windows-dator.
Jag kör Ubuntu 12.04.2 med Firefox 22.

Tack, funkade
Citera
2013-08-05, 09:32
Medlem
hashs avatar
Jag hade också problem i förra veckan på bet365.
bet365 har ändrat detekteringen av webbläsare på sajten.

Var faktiskt i kontakt med bet365 support, för jag ville påtala felet, men deras förslag var att fejka user agent

Man kan ju tycka att det är bättre om bet365 detekterar webbläsare korrekt istället för att många nu ses som mobila versioner.
Citera
2013-08-05, 10:17
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Var faktiskt i kontakt med bet365 support, för jag ville påtala felet, men deras förslag var att fejka user agent

Rätt svar: "Jag tror jag använder mig av en av era konkurenter istället."
Citera
2013-08-05, 13:33
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jag hade också problem i förra veckan på bet365.
bet365 har ändrat detekteringen av webbläsare på sajten.

Man kan ju tycka att det är bättre om bet365 detekterar webbläsare korrekt istället för att många nu ses som mobila versioner.
Haha, seriöst?
Citera
2013-08-05, 18:24
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Rätt svar: "Jag tror jag använder mig av en av era konkurenter istället."

Jovisst är man sugen, men om man ser till oddsen som bet365 har så är det oftast bättre än hos andra konkurrenter. Bet365 har sällan begränsningar på hur höga odds man kan spela på, vilket är vanligt hos konkurrenter.
Bet365 har andra fördelar också vilket gör att jag spelar helst där, men du har rätt, egentligen borde jag bara dumpa skitföretaget.

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Haha, seriöst?

Ångrar nu att jag inte sparade chat-loggen.
Citera
2013-08-05, 18:39
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jovisst är man sugen, men om man ser till oddsen som bet365 har så är det oftast bättre än hos andra konkurrenter. Bet365 har sällan begränsningar på hur höga odds man kan spela på, vilket är vanligt hos konkurrenter.
Bet365 har andra fördelar också vilket gör att jag spelar helst där, men du har rätt, egentligen borde jag bara dumpa skitföretaget.

Ångrar nu att jag inte sparade chat-loggen.
Kan de inte bara ändra eller byta ut den värdelösa programvaran som inte vet skillnad på dekstop och mobile? Om de bad dig att fejka user agent är de ju fan korkade.
Citera
2013-08-05, 18:51
Moderator
vhes avatar
Alltså - fejka user agent är faktiskt rätt svar - från supportpersonalens sida. De kan ju knappast gå in och fixa koden, och pusha ut en uppdatering till liveservrarna. Så den lösningen är exakt den som funkar omedelbart.

Men det bör ju givetvis följas upp med en bugrapport och en riktig fix från deras utvecklingsavdelnings sida, som kommer ut på live-servrarna inom några veckor.

Lite egendomligt att ändringen passerat deras QA, men det är en helt annan diskussion.
Citera
2013-08-05, 19:14
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Alltså - fejka user agent är faktiskt rätt svar - från supportpersonalens sida. De kan ju knappast gå in och fixa koden, och pusha ut en uppdatering till liveservrarna. Så den lösningen är exakt den som funkar omedelbart.

Men det bör ju givetvis följas upp med en bugrapport och en riktig fix från deras utvecklingsavdelnings sida, som kommer ut på live-servrarna inom några veckor.

Lite egendomligt att ändringen passerat deras QA, men det är en helt annan diskussion.
Där kan jag hålla med dig, men att det ens finns så dålig skriven programvara förvånar mig.
Citera
2013-08-05, 22:35
Medlem
hashs avatar
Testade nyligen Firefox och den uppfattas som mobil-webbläsare i min archlinux.

Men min fejk-Chrome user-agent funkar fint i Chromium.

Det verkar som att alla webbläsare i linux nu uppfattas som mobil-webbläsare hos Bet365?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in