2021-08-15, 18:41
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Som jag tänkte, att det är lite blandat

Turen är ju, att man lär förmodligen kunna hitta den typ man söker om det är viktigt för en.För mig känns det faktiskt mera naturligt om mannen inte rakar sig kring könet, men det är inget som stör mig ifall han har gjort det.
Frågan är om du är ungefär samma generation som mig, typ 70-talare, eller dom du bara har den preferensen ändå?

Ja oftast så är man någorlunda på samma nivå om det är nån man klickar med. Ja som kille skulle jag känna mig rätt omanlig om jag var helt hårfri där. Provade nångång när jag var ung men kändes inte bra.

Hehehe nä jag är faktiskt i början på 80-talet. Ja jag tror jag har haft samma preferens nästan hela tiden vad jag kan minnas. Även om man växte upp när rakningstrenden var som hetast. Tycker till och med hår under armarna är okej på kvinnor. Vad känner du dig mest bekväm med? hår eller inte? kan tänka mig att det är mer bekvämt med hår. Dom som helrakar hela jämnt, måste ta otroligt mycket tid.
Citera
2021-08-15, 19:11
Medlem
Hår på fittan och i röven är sexigt som fan !!
Citera
2021-08-15, 20:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Ja oftast så är man någorlunda på samma nivå om det är nån man klickar med. Ja som kille skulle jag känna mig rätt omanlig om jag var helt hårfri där. Provade nångång när jag var ung men kändes inte bra.

Hehehe nä jag är faktiskt i början på 80-talet. Ja jag tror jag har haft samma preferens nästan hela tiden vad jag kan minnas. Även om man växte upp när rakningstrenden var som hetast. Tycker till och med hår under armarna är okej på kvinnor. Vad känner du dig mest bekväm med? hår eller inte? kan tänka mig att det är mer bekvämt med hår. Dom som helrakar hela jämnt, måste ta otroligt mycket tid.

Det tror jag också, och om inte annat, så skulle det handla om kärlek och relation, så kanske det är mindre noga?

Okej, kul med ålder på ett ungefär i denna diskussion.
Jag är för det mesta inte rakad, förutom under sommaren då jag rakar det som förr klassades som bikinilinjen. Nån enstaka gång kan jag raka det som finns på yttre blygdläpparna, men sällan helrakat, då jag tycker att det ser så himla fult ut.

Och ska man raka, så ska det vara lent och slätt jämt, och det tar lite tid, och blir sällan bra för min del, så jag struntar i det. Duger jag inte som det är, så får det vara. Om jag däremot får höra att den man jag träffar tycker att det är upphetsande med rakat, så kan jag göra det någon gång ibland för hans skull.
Citera
2021-08-16, 00:17
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Det tror jag också, och om inte annat, så skulle det handla om kärlek och relation, så kanske det är mindre noga?

Okej, kul med ålder på ett ungefär i denna diskussion.
Jag är för det mesta inte rakad, förutom under sommaren då jag rakar det som förr klassades som bikinilinjen. Nån enstaka gång kan jag raka det som finns på yttre blygdläpparna, men sällan helrakat, då jag tycker att det ser så himla fult ut.

Och ska man raka, så ska det vara lent och slätt jämt, och det tar lite tid, och blir sällan bra för min del, så jag struntar i det. Duger jag inte som det är, så får det vara. Om jag däremot får höra att den man jag träffar tycker att det är upphetsande med rakat, så kan jag göra det någon gång ibland för hans skull.

Ja det låter som du har en sund inställning Låter som ditt kön kanske ska hållas orakat istället . Men du verkar har en relativt standardbehåring, om du har hår utanför bikinilinken

Förstår dig klart man kan raka sig nångång om hen gillar det. Men kanske inte 24/7.

Dom flesta kvinnor jag varit med verkar tycka det är skönast och vara orakade, och det kan jag förstå. Måste vara jobb och hålla på raka hela tiden, och kännas lite oskönt också.
Citera
2021-08-16, 11:40
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Ja det låter som du har en sund inställning Låter som ditt kön kanske ska hållas orakat istället . Men du verkar har en relativt standardbehåring, om du har hår utanför bikinilinken

Förstår dig klart man kan raka sig nångång om hen gillar det. Men kanske inte 24/7.

Dom flesta kvinnor jag varit med verkar tycka det är skönast och vara orakade, och det kan jag förstå. Måste vara jobb och hålla på raka hela tiden, och kännas lite oskönt också.

Svårt att förklara, och beror vilken typ av trosa man har, men vill inte att några hår syns utanför troskanten.

Jag är kanske lite gammaldags, men anser att vi har fått hår där av någon anledning, och för mig personligen så trivs jag bättre med än utan hår. Men kul att någon gång göra något annorlunda.

Ska man vara rakad jämt, så krävs det nog en del jobb och pill, och tycker man att det är värt det, så bör man göra det. Men för mig är det inte viktigt, och har inte träffat på någon man än som tyckt att det varit avgörande, så då kör jag min stil.
Citera
2021-08-16, 12:04
Medlem
DoktorNos avatar
En hårig fitta är inte mer avtändande än en friserad eller slätrakad. En rakad är inte mer avtändande än en hårig. Det är lukt och smak som avgör. En otvättad fitta är avtändande.

Sen beror det på vem fittan tillhör. En vidrig person har en vidrig fitta oavsett utseende, lukt och smak.
Citera
2021-08-17, 00:44
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Svårt att förklara, och beror vilken typ av trosa man har, men vill inte att några hår syns utanför troskanten.

Jag är kanske lite gammaldags, men anser att vi har fått hår där av någon anledning, och för mig personligen så trivs jag bättre med än utan hår. Men kul att någon gång göra något annorlunda.

Ska man vara rakad jämt, så krävs det nog en del jobb och pill, och tycker man att det är värt det, så bör man göra det. Men för mig är det inte viktigt, och har inte träffat på någon man än som tyckt att det varit avgörande, så då kör jag min stil.

Ja jag håller med håret är där av nån anledning. Låter som du är som dom flesta kvinnor, föredrar orakat När man är i våran ålder så är det väl mindre noga kan jag tänka mig En kvinna med hårig fitta ben och armhålor hade jag inte haft nåt emot alls
Citera
2021-08-17, 12:23
Medlem
Citat:
Okej.

Vet inte, en vana från då man var ung och inte så många kvinnor trimmade eller rakade?
Det gick ju bra då också att göra allt som man gör idag, men kan bara prata utifrån egen erfarenhet som kvinna som inte gillar riktigt det här med helrakat. Men jag förstår och respekterar att man har olika preferenser, och tycker att det är fascinerande att en del unga män, kring 30, tycks tända på lite hår, då dom kanske är mätta på att nästan alla i deras ålder är helrakade?

Nu har det ju blivit så otroligt vanligt att raka sig som kvinna, men tror också det är stor press indirekt att vara slät. Men det är ju egentligen lite perv, det är ju småflickor som inte har hår egentligen, men precis som "porrpung" så blev det populärt att raka bort allt, frågan är bara varför man ska se ut som en flicka när man är kvinna?
Citera
2021-08-17, 19:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petta71a
Nu har det ju blivit så otroligt vanligt att raka sig som kvinna, men tror också det är stor press indirekt att vara slät. Men det är ju egentligen lite perv, det är ju småflickor som inte har hår egentligen, men precis som "porrpung" så blev det populärt att raka bort allt, frågan är bara varför man ska se ut som en flicka när man är kvinna?

Det verkar vara rätt vanligt bland kvinnor att raka sig, jag undrar om man alltid själv valt det eller bara gör så för att andra gör så?
Så länge man gör det för att man själv vill så får var och en göra som dom vill, så länge man får låta bli att raka sig om man hellre vill det
Citera
2021-08-19, 05:17
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petta71a
Kvinnor har oftast lite synliga inre blygisar som skiljer sig från småflickor. Inte många vuxna kvinnor som har en naturlig streckfitta!
Citera
2021-08-19, 08:41
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Kvinnor har oftast lite synliga inre blygisar som skiljer sig från småflickor. Inte många vuxna kvinnor som har en naturlig streckfitta!

Precis. Och jag kan ändå inte ens föreställa mig situationen där det inte skulle vara extremt uppenbart att det är en vuxen naken kvinna man har framför sig. Det är som att någon skulle stirra jättenära på en kvadratcentimeter av vaden: "herregud, jag kan inte se skillnad på om detta är en kvinna eller ett barn, det känns som pedofili, buhu".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in