Har nu till hösten blivit antagen till en utbildning i Linköping. Är lite i valet och kvalet om jag ska gå eller inte. Bor just nu i en förort till Stockholm.
En rätt stor faktor som jag tar i beaktande är faktumet att jag rätt nyss har accepterat att jag är homosexuell, och funderar nu över hur det kommer påverka min tillvaro i Linköping.
I princip alla jag har "kommit ut" till har blivit väldigt förvånade då jag inte har några stereotypa drag alls. Attraheras inte av killar med stereotypa drag heller så där uppstår genast problemet hur jag ska veta om någon är homosexuell eller inte. Lösningen jag har kommit på till det är att träffa folk via internet, alternativt gayklubb.
Av vad jag har lyckats googla fram, så finns det inga gayklubbar i Linköping. Internet lär de ju faktiskt ha i Linköping men en till sak jag tänkt på är ju att det finns mindre antal homosexuella än i Stockholm(kanske tillräckligt dock?)
Sen undrar jag också om allmänna attityden gentemot homosexuella skulle vara sämre i Linköping, då det är en mindre, lite "lantligare" stad?
Hursomhelst, så undrar jag om någon har erfarenhet eller vet något om detta, och kan svara på i stora drag vad det är för skillnad att vara gay i Linköping vs Stockholm