2013-07-31, 19:23
Medlem
Har nu till hösten blivit antagen till en utbildning i Linköping. Är lite i valet och kvalet om jag ska gå eller inte. Bor just nu i en förort till Stockholm.

En rätt stor faktor som jag tar i beaktande är faktumet att jag rätt nyss har accepterat att jag är homosexuell, och funderar nu över hur det kommer påverka min tillvaro i Linköping.

I princip alla jag har "kommit ut" till har blivit väldigt förvånade då jag inte har några stereotypa drag alls. Attraheras inte av killar med stereotypa drag heller så där uppstår genast problemet hur jag ska veta om någon är homosexuell eller inte. Lösningen jag har kommit på till det är att träffa folk via internet, alternativt gayklubb.

Av vad jag har lyckats googla fram, så finns det inga gayklubbar i Linköping. Internet lär de ju faktiskt ha i Linköping men en till sak jag tänkt på är ju att det finns mindre antal homosexuella än i Stockholm(kanske tillräckligt dock?)

Sen undrar jag också om allmänna attityden gentemot homosexuella skulle vara sämre i Linköping, då det är en mindre, lite "lantligare" stad?

Hursomhelst, så undrar jag om någon har erfarenhet eller vet något om detta, och kan svara på i stora drag vad det är för skillnad att vara gay i Linköping vs Stockholm
Citera
2013-07-31, 19:26
Medlem
Wheeler88s avatar
Dina fördomar stämmer in till viss del, desto mindre samhälle desto mindre chans att n¨gon är homosexuell. Desto mindre chans att folk gillar oliktänkande.
Citera
2013-07-31, 19:26
Medlem
natarhegrers avatar
Att vara en vidrig bög är lika moraliskt fel oavsett var du befinner dig, men för all del dra till Stockholm där de flesta fjollor hänger så slipper resten av oss se så mycket av ert pack.
Citera
2013-07-31, 19:28
Medlem
Nej, det finns inga kända bögklubbar i Linköping. Men det ska nog gå att böga där också, låt inte sånt styra livet.
Citera
2013-07-31, 19:30
Medlem
Inga gayklubbar här så vit jag vet dock så tycker jag personligen inte att det finns någon större attityd gentemot homosexuella än mot någon som är straight.

Linköping är inget bonnesamhälle Då får du åka till till vreta om du vill hitta sådanna!
Citera
2013-07-31, 19:36
Medlem
Blommandagens avatar
Personliga tycker jag att Linköping är väldigt olikt en bondhåla, tvärt om tycker jag att staden försöker vara som Stockholm lite för mycket ibland. Men sedan är det skillnad på att bo i Linköping som människa och att bo i Linköping som student. Men studentkulturen tenderar ju att vara mer tillåtande än samhället i stort, så det borde inte innebära några problem.
Citera
2013-07-31, 20:01
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Dina fördomar stämmer in till viss del, desto mindre samhälle desto mindre chans att n¨gon är homosexuell. Desto mindre chans att folk gillar oliktänkande.
Du har säkert rätt. Men en sak är ganska säker, enligt erfarenhet kan jag säga att det värst stället när det kommer till att hata oliktänkande är nog Södermalm. Fyfan alltså. En massa moralkärringar som gnäller om precis allt om det inte är tillräckligt PK. Sånt förekommer inte i lika stor grad i mindre orter. Men visst "homofobi" kan vara större i mindre städer.

TS, flytta till Stockholm. Finns gott om bögar här kan jag säga
Citera
2013-07-31, 20:01
Medlem
-Mystics avatar
Linköping är långt ifrån en "lantlig stad", en stor del av befolkingen i denna stad är sysellsatta inom IT-sektorn. Dessutom som du mycket väl vet så är LiU ett väldigt bra ansett Uni i Sverige.
Citera
2013-08-01, 06:14
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Det borde inte vara några problem att få napp i Linköping. Själv är jag en veritabel "bögmagnet", så vem vet, vi kanske träffas i höst. Haha.
Citera
2013-08-10, 17:27
Medlem
Tilteds avatar
Det finns minst 1 bögklubb i Linköping. Den är dock inte speciellt känd bland "icke homos". Då jag själv inte är bög så har jag aldrig varit där och kommer tyvärr inte ihåg namnet.

Edit:
Jag hittade den via Google. Club Joy. Ligger centralt och drivs av RFSL.
Senast redigerad av Tilted 2013-08-10 kl. 17:32.
Citera
2013-08-10, 20:08
Medlem
Är inte Linköping en universitetsstad? Svenska universitetsstäder brukar vara väldigt öppna.

Eller är det just bögklubbarna som är avgörande?
Citera
2013-08-10, 20:40
Avslutad
Så jävla tråkigt att du ska behöva tänka på geografin för att finna kärlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här