• 2
  • 3
2013-08-02, 18:16
Medlem
Ta jobbet och brja leta efter boende som r liiiite nrmre.
Citera
2013-08-02, 18:25
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Kp en husvagn och veckopendla.
Citera
2013-08-02, 18:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Kp en husvagn och veckopendla.

Precis vad jag tnkte skriva men knorren hann fre !

Nej jag hade inte tagit det om det inneburit s omfattande bilkrning ,tg hade varit en annan sak.
Som sagt husvagn och veckopendla eller lgg ner det.
Citera
2013-08-02, 18:36
Medlem
Poke53281s avatar
Jag kan verleva p 6000+, s hade jag varit i kris hade jag nog tagit jobbet. Svensk Fas 3 o A-kassa hade jag nog inte sttt ut med, s hellre underbetalt arbete n slav t staten.

Kom ihg - det r ALLTID lttare att ska annat arbete nr man redan HAR arbete.
Citera
2013-08-02, 22:57
Medlem
nins avatar
Har du varit arbetsls lnge?
Tror du att du kommer f fler erbjudande snart?
Skulle du kunna tnka dig flytta om du blir kvar p jobbet?

Det r de frgorna jag skulle stlla mig sjlv. Ngot jag tror r vldigt viktigt, som mnga inte tnker p, r att det ser mycket bttre ut nr du sker jobb att du har jobbat X r p Y istllet fr varit arbetsls under samma tid eftersom du anser du tjnart fr lite. Jag r tmligen sker p att arbetsgivaren kommer fundera vad det r fr fel p dig om du varit arbetsls fr lnge utan ngon vettig frklaring (sjukdom t ex).
Om du har varit arbetsls ett tag och inte tror du kommer f s massa nya erbjudande snart s skulle jag i alla fall tips om att kanske ta jobbet, ven om du inte kommer tjna speciellt mycket p det. Fr det kommer vara en extra erfarenhet i ditt CV och framtida arbetsgivare kommer se att du "tar" det du kommer t och inte ligger hemma och tycker synd om dig sjlv.

Jag tror att detta r en stor del varfr mnga FAS 3are har sdana problem att f riktiga jobb.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in