• 2
  • 3
2013-08-02, 18:16
Medlem
Ta jobbet och börja leta efter boende som är liiiite närmre.
Citera
2013-08-02, 18:25
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Köp en husvagn och veckopendla.
Citera
2013-08-02, 18:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Köp en husvagn och veckopendla.

Precis vad jag tänkte skriva men knorren hann före !

Nej jag hade inte tagit det om det inneburit så omfattande bilkörning ,tåg hade varit en annan sak.
Som sagt husvagn och veckopendla eller lägg ner det.
Citera
2013-08-02, 18:36
Medlem
Poke53281s avatar
Jag kan överleva på 6000+, så hade jag varit i kris hade jag nog tagit jobbet. Svensk Fas 3 o A-kassa hade jag nog inte stått ut med, så hellre underbetalt arbete än slav åt staten.

Kom ihåg - det är ALLTID lättare att söka annat arbete när man redan HAR arbete.
Citera
2013-08-02, 22:57
Medlem
nins avatar
Har du varit arbetslös länge?
Tror du att du kommer få fler erbjudande snart?
Skulle du kunna tänka dig flytta om du blir kvar på jobbet?

Det är de frågorna jag skulle ställa mig själv. Något jag tror är väldigt viktigt, som många inte tänker på, är att det ser mycket bättre ut när du söker jobb att du har jobbat X år på Y istället för varit arbetslös under samma tid eftersom du anser du tjänart för lite. Jag är tämligen säker på att arbetsgivaren kommer fundera vad det är för fel på dig om du varit arbetslös för länge utan någon vettig förklaring (sjukdom t ex).
Om du har varit arbetslös ett tag och inte tror du kommer få så massa nya erbjudande snart så skulle jag i alla fall tips om att kanske ta jobbet, även om du inte kommer tjäna speciellt mycket på det. För det kommer vara en extra erfarenhet i ditt CV och framtida arbetsgivare kommer se att du "tar" det du kommer åt och inte ligger hemma och tycker synd om dig själv.

Jag tror att detta är en stor del varför många FAS 3are har sådana problem att få riktiga jobb.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in