2013-07-31, 00:21
Medlem
Tjenna, jag har suttit o grunnat på detta länge, och vänder mig nu till er för att se om någon av er har infon för vad jag vill åstadkomma.

Kort o gott, jag vill ha mitt eget operativsystem på ett usb, med något hacking program som direkt tvingar datorernas BIOS att starta mitt Windows 7 ?
Jag vill kunna sätta in mitt usb och ha frid o fröjd och slippa alla administrations blockar som att man inte får högerklicka mm.

Har hittat lite random program via google, där man dock måste veta vad det är för bios o moderkort mm, men jag är ute efter ett program som stödjer alla BIOS versioner så man slipper allt pill!
Sånt har man inte tid med om man sitter vid en dator i bara en timme eller två.

Hoppas jag har gjort mig förstådd och att jag postat detta i rätt forums del.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-31, 01:48
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackis
Tjenna, jag har suttit o grunnat på detta länge, och vänder mig nu till er för att se om någon av er har infon för vad jag vill åstadkomma....
Till och med lättdrivna Lubuntu Linux går hyfsat segt att ha installerat/köra på USB, ex.vis tar det flera minuter att starta. Hur segt Windows 7 skulle bli är svårt att uppskatta men gissningsvis skulle det ta minst 10-15 minuter att starta. Sedan ett antal minuter att ex.vis starta lättdrivna Google Chrome, tre gånger så lång tid på MSIE. Att du har Win7 minimaliserat, optimerat osv hjälper förstås en del men den stora boven är att Win vill skriva massor med små filer kontinuerligt till OS-disken vilket inte är bra alls till ett så långsamt media som en USB-pinne.

Sedan tror jag att det skulle lagga, hacka osv så pass att det ej skulle vara i praktiken användbart.

Men rapportera gärna starttider och laddtider här om du får det att lira, alltid intressant. Lycka till.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-07-31 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in