• 4
  • 5
2024-03-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Ja smått otroligt faktiskt. Noll karisma & uttryck. Finns några liknande manliga skådisar också som är helt själlösa…

Ja typ som Eddie Redmayne, säger bara enstaka ord och stirrar ut i luften.
Citera
2024-03-17, 14:22
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Men hur kan Sverige inte prata mer om Rebecca Ferguson?! Har inte alls hängt med på att hon blivit så stor. liksom hallå, hänger med Tom Cruise! Spelar backgammon med Hugh Jackman, blir försvarad av The Rock. Råkade bara klicka på den här tråden och nu har jag gått down the rabbit hole med Rebecca Ferguson-intervjuer. Haha kan inte få nog

Klippet som nämns när hon inte vill prata svenska. Ojoj.
https://www.youtube.com/watch?v=y6Tq5YK_EHQ

Intervjuad med Florence Pugh. Någon som orkar räkna hur många gånger hon rör vid eller slår Florence på armen? Lite svårt att komma ihåg engelskan också. Men det beror säkert bara på att hon är ...jetlaggad.
https://www.youtube.com/watch?v=iU_hQrW4ZQI

Om jag bara hade hälften av hennes...
https://www.youtube.com/watch?v=s6rMZKPsQh0

är väl inte så konstigt, hennes mamma är från england och hon jobbar väl bara på engelska. jobbat utomlands själv i många år och låter lite som en svensk skådespelare när jag pratar om t ex ekonomi eller politik pga jag saknar många ord
Citera
2024-03-17, 15:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCrystalShip
Håller helt med. Även flirtig och manipulativ enligt en säker källa. Jag hade inte litat på henne om jag var bekant med henne.

Jag tycker tvärtom att hon är väldigt trevlig, inga ”kändisfasoner” utan en vanlig småbarnsmorsa liksom.

Har bott granne med henne för några år sedan.
Citera
2024-03-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
är väl inte så konstigt, hennes mamma är från england och hon jobbar väl bara på engelska. jobbat utomlands själv i många år och låter lite som en svensk skådespelare när jag pratar om t ex ekonomi eller politik pga jag saknar många ord

Nu var inte främst att hon vill eller känner sig bekväm att prata engelska som jag reagerade på. Inte heller har jag egentligen lust att nedvärdera någon annans engelska, är inte perfekt själv.

Det jag (och andra som uppmärksamma detta klipp, vilket såklart inte jag var först med) mest reagerade på var ju att hon beter sig så otrevligt. Varför bli helt kränkt för att en intervjuare vill prata svenska? Hon beter sig som att det är något helt fruktansvärt och som om det något slags personlig attack. När det är helt självklart att intervjuaren bara förberett frågorna på svenska eftersom det är ett svenskt nyhetsprogram och man hade väl räknat med att intervjun skulle kunna ske på svenska, knappast menade hon något illa med det. Och att sedan attackera intervjuarens engelska och insinuera att den är för dålig på engelska för att kunna hålla en intervju - då blir i alla fall jag lite mer uppmärksam på hennes egna brister i engelskan och undrar vad tusan detta handlar om? Och tycker att det är ett konstigt beteende..

Efter ditt svar så försökte jag komma på olika svenska kändisar som bott utomlands väldigt länge. Förutom vissa sportstjärnor, som svenska NHL-spelare och Zlatan, som så vitt jag vet fortfarande klarar av att prata svenska utan att bli förnärmade - så kom jag faktiskt på svenska hollywood-fruar. De har bott i USA i typ 30 år, men kan fortfarande svenska, om än med lite svengelska uttryck. Till och med känt otrevliga personer som Gunilla Persson och Anna Anka kan prata svenska utan att bli kränkta över just att behöva prata svenska.

She is a good actress, though.
Citera
2024-03-20, 11:21
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Nu var inte främst att hon vill eller känner sig bekväm att prata engelska som jag reagerade på. Inte heller har jag egentligen lust att nedvärdera någon annans engelska, är inte perfekt själv.

Det jag (och andra som uppmärksamma detta klipp, vilket såklart inte jag var först med) mest reagerade på var ju att hon beter sig så otrevligt. Varför bli helt kränkt för att en intervjuare vill prata svenska? Hon beter sig som att det är något helt fruktansvärt och som om det något slags personlig attack. När det är helt självklart att intervjuaren bara förberett frågorna på svenska eftersom det är ett svenskt nyhetsprogram och man hade väl räknat med att intervjun skulle kunna ske på svenska, knappast menade hon något illa med det. Och att sedan attackera intervjuarens engelska och insinuera att den är för dålig på engelska för att kunna hålla en intervju - då blir i alla fall jag lite mer uppmärksam på hennes egna brister i engelskan och undrar vad tusan detta handlar om? Och tycker att det är ett konstigt beteende..

Efter ditt svar så försökte jag komma på olika svenska kändisar som bott utomlands väldigt länge. Förutom vissa sportstjärnor, som svenska NHL-spelare och Zlatan, som så vitt jag vet fortfarande klarar av att prata svenska utan att bli förnärmade - så kom jag faktiskt på svenska hollywood-fruar. De har bott i USA i typ 30 år, men kan fortfarande svenska, om än med lite svengelska uttryck. Till och med känt otrevliga personer som Gunilla Persson och Anna Anka kan prata svenska utan att bli kränkta över just att behöva prata svenska.

She is a good actress, though.

Japp det har du rätt i, hon tog frågan som att hon skulle behöva mörda sin hund eller något. Men det var bara en enkel fråga, som dom dessutom borde gjort upp om innan

" De har bott i USA i typ 30 år, men kan fortfarande svenska, om än med lite svengelska uttryck. Till och med känt otrevliga personer som Gunilla Persson och Anna Anka kan prata svenska utan att bli kränkta över just att behöva prata svenska. "

Japp håller med här med, jag pratar svenska men med rätt många svengelska uttryck. Hade aldrig sagt nej till det om någon frågar. nu har jag inte bott i något engelskt land heller men dom jag jobbar med pratar bara engelska
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in