2013-07-30, 17:13
Medlem
Jag har för tillfället ingen försäkring privat eller på min firma, och undrar vad för slags försäkring som räcker för att täcka mest (däribland vill jag att ersättning ska finnas för ärr, olycksfall, viss sjukdom, osv). Ska man gå igenom att teckna nåt för sitt företag? Privat? Fack?

Hur gör ni?
Citera
2013-07-30, 17:35
Medlem
Joangels avatar
Jag valde att ta en företagsförsäkring på Folksam. Där fick man med bland annat ansvarsförsäkring och juridiskt stöd samt sakförsäkring i ett. Tycker du behöver en ansvarsförsökring vad du än håller på med. Och en hemförsäkring ska man väl ha, men privatförsäkring tycker jag är något överflöd om man inte håller på med något fysiskt farligt arbete. Teckna företagsförsäkring på företaget.
Citera
2013-07-30, 17:47
Medlem
Tack

Jag är väldigt klantig av mig, nyligen råkade jag förstöra en sena på en hand lite grann (inte rakt av, men skadade den). Sen vill jag gärna ha försäkring som täcker eventuellt framtida diagnoser.

Vad betalar du för din?
Citera
2013-07-31, 08:55
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midorian
Tack

Jag är väldigt klantig av mig, nyligen råkade jag förstöra en sena på en hand lite grann (inte rakt av, men skadade den). Sen vill jag gärna ha försäkring som täcker eventuellt framtida diagnoser.

Vad betalar du för din?
Du förstår att om du tecknar en försäkring idag så täcks inte denna skada eller följdverkningar av denna?
Citera
2013-07-31, 09:55
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midorian
Tack

Vad betalar du för din?

125 kr/mån för företagsförsäkringen. De flesta ligger kring där, men hos tex Länsförsäkringar ingår endast ansvarsförsäkring i det beloppet, sedan får man lägga på andra paket om man vill. Så det är nog värt att kolla runt och fundera på vad man behöver, om baspaketet räcker eller om man behöver något extra för att säkra eventuella maskiner eller lokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in