2013-07-30, 01:01
Medlem
Gommels avatar
Medlemmar på Flashback!

Jag har under åren lyckats spara upp till 300.000 kr som just nu står på mitt Avanza konto och väntar på att bli investerade. Jag har sysslat med aktier en hel del och vet att risken är mycket hög när man vill få sina pengar att växa så fort som jag vill men jag är redo att ta den risken. En förhoppningsaktie som har visat stabil omsättning och vinstökning är vad jag letar efter. Aktierna nedan ligger i köpzonen:

Tesla Motors; Elbilar, är detta nästa apple? Går allt rätt till når vi 500 dollar om ett år tror jag.

Precise Biometrics; Inget bolag jag kan tänka mig att gå all in i men gärna 15 - 20% då jag tror vi kan nå 5 kr innan årets slut.

Vestas; Inte så bra koll på denna aktien faktiskt, vet bara att det vara uppe på 600 kr en gång i tiden, nu går den stabilt uppåt..

Facebook; Visade fin rapport i veckan, når den 100 kr inom ett år?

Norwegian Airshuttle; Häftigt bolag, VD Björn har nya marknadsandelar dagligen, den kostade 60 NOK för bara nått år sedan, upp på 300 NOK nu, når den 1000 NOK inom ett år?

Netflix; vad tycker ni om deras tjänst som använder dem? Kommer ni ha kvar det? Möjligt vi når 400 dollar inom ett år om allt går raka vägen framåt.
Citera
2013-07-30, 01:13
Medlem
Bro-cats avatar
Kolla in aktien Fortnox, växer bra och är billig. Svenskt företag med
Citera
2013-07-30, 01:29
Medlem
Netflix kommer troligtvis öka, dock i sverige är jag ej säker... mera filmer bör tilläggas och netflix verkar inte ha så mycket uppmärksamhet inom EU/sverige. Men den amerikanska går uppåt.
Citera
2013-07-30, 01:54
Medlem
revodnebs avatar
Tesla känns som en fin uppstickare. Men hur ska de kunna konkurrera med exempelvis jättar som BMW? Såg exempelvs att BMW idag lanserade sin nya i3 (elbil). Problemet med jättarna är att de tror de kan leva på sina gamla meriter. 13 mil för en medioker BMW när Tesla levererar 43 mil med brutal kraft? Det som vinner är priset, BMW levererar en "VW" (i princip) för 300K medan motsvarande Tesla ligger på dubbla för en "testarossa". När BMW fattat att de ska leverera prestanda till ett bra pris så kan Tesla hälsa hem, tills dess kan du inneha din börsraket. Sälj i tid bara.
Citera
2013-07-30, 02:42
Medlem
Etirdets avatar
Om du har en portfölj med de aktier som du nämnt så kommer du nästan garanterat att gå minus om ett år. Alla älskar bolagen så bubblorna kommer antagligen spricka om ett tag. Om du ska kunna hitta stora vinnare och få portföljen att gå från 300.000 kr till 1.000.000 kr måste du leta bland ignorerade småbolag. Gå in på Kanadabörsen så kan du hitta en hel del som har möjlighet att gå upp.
Citera
2013-07-30, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etirdet
Om du har en portfölj med de aktier som du nämnt så kommer du nästan garanterat att gå minus om ett år. Alla älskar bolagen så bubblorna kommer antagligen spricka om ett tag. Om du ska kunna hitta stora vinnare och få portföljen att gå från 300.000 kr till 1.000.000 kr måste du leta bland ignorerade småbolag. Gå in på Kanadabörsen så kan du hitta en hel del som har möjlighet att gå upp.

Några förslag på eventuella aktier på kanada börsen som kan gå upp då?
Citera
2013-07-30, 04:11
Medlem
Om du ska från 300 000kr till 1 miljon får du nog använda andra instrument än aktier.
Som futures, minilong eller optioner. Det är ända sättet skulle jag säga att tredubbla pengarna på ett år. Om du nu inte daytradar eller liknande.
Citera
2013-07-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Om du ska från 300 000kr till 1 miljon får du nog använda andra instrument än aktier.
Som futures, minilong eller optioner. Det är ända sättet skulle jag säga att tredubbla pengarna på ett år. Om du nu inte daytradar eller liknande.

Trams. Jag har flera år i nacken med mer än det och i år ligger jag nog över 150 % upp.

Men jag håller med om att målsättningen är löjlig som noob. 100 % är dock inte omöjligt med en hel det tur.
Senast redigerad av swingtrader 2013-07-30 kl. 07:41.
Citera
2013-07-30, 08:32
Medlem
Gommels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Trams. Jag har flera år i nacken med mer än det och i år ligger jag nog över 150 % upp.

Men jag håller med om att målsättningen är löjlig som noob. 100 % är dock inte omöjligt med en hel det tur.

Jag gick in med 90 000 kronor när apple kostade 340 dollar och sålde på 670 dollar. Jag är allstå ingen noob, och jag vet vad jag sysslar med. Håller på och köper och säljer dagligen, men vore kul att diskutera om potentiella aktier. Just nu ligger jag kort i Tesla, gick in med 40 000 kronor på 122 dollar
Citera
2013-07-30, 08:46
Medlem
Precise Biometrics har goda chanser att trippla. De kommer att göra en fingerprint resa.. Inom kort väntas tunga ordrar av bla DoD och andra instanser i usa.
Citera
2013-07-30, 08:56
Medlem
Gommels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ns10
Precise Biometrics har goda chanser att trippla. De kommer att göra en fingerprint resa.. Inom kort väntas tunga ordrar av bla DoD och andra instanser i usa.

Känns dock mest som en pump and dump aktie, många nybörjare som följer strömmen.. kolla på Petrogrand, Lappland Goldminers etc.
Citera
2013-07-30, 09:07
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gommel
Jag gick in med 90 000 kronor när apple kostade 340 dollar och sålde på 670 dollar. Jag är allstå ingen noob, och jag vet vad jag sysslar med. Håller på och köper och säljer dagligen, men vore kul att diskutera om potentiella aktier. Just nu ligger jag kort i Tesla, gick in med 40 000 kronor på 122 dollar

Så varför har du bara 300.000?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in