2013-07-29, 22:04
Medlem
PizzaBoys avatar
Det känns nämligen lite väl... 1999. JavaScript är webbutveckling. Är detta något jag behöver argumentera mer för eller är vi alla lika uppdaterade kring hur dages webbutveckling ser ut? Man bygger idag hela applikationer, front och back, i javascript.

Tack för mig.
Citera
2013-07-29, 22:12
Medlem
bmwhorans avatar
Först och främst tycker jag att du borde ta upp det i "Om Flashback"
Citera
2013-07-29, 22:36
Medlem
DennisReynoldss avatar
Nu hoppas jag verkligen att du trollar, men för sakens skull, snälla utveckla.
Citera
2013-07-29, 23:40
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Nu hoppas jag verkligen att du trollar, men för sakens skull, snälla utveckla.
Tror att TS syftar på att webbutveckling är ett väldigt brett ämne i dagens läge, då backend byggs i många olika språk så som C#, Python, JavaScript, Java...etc. Då Passar det egentligen inte så bra med de olika subforum som finns här på Flashback. Dock så har vi i princip gjort upp våra egna regler om hur forumdelarna används.

Frågor rörande de olika språken går i respektive kategorier, och frontend utveckling hamnar i Webbutveckling och JavaScript, med undantag av några som slänger rena CSS-frågor i Övriga Utvecklingsfrågor.

Skulle man till exempel försöka slänga en fråga rörande backend byggt i C# i Webbutveckling och javascript så skulle man genast få ett svar om att det är fel del av forumet och bli hänvisad till C# / VB.NET / .NET Framework. Så att ändra benämningen på just denna delen till något bättre skulle nog inte vara helt fel. Till exempel:
HTML/CSS/JavaScript
Front-end webbutveckling

Eller något liknande

EDIT: Håller också med om att det bör tas upp i Om Flashback istället.

EDIT2: Kanske inte alls förstod vad TS pratade om, jag tror snarare än min utläggning att han endast menade att JavaScript är så inkluderat i dagens webbutveckling att man knappast behöver ha det som ett tillägg i titeln på forumdelen, och då bara döpa om det till Webbutveckling
Senast redigerad av winINC 2013-07-29 kl. 23:43.
Citera
2013-07-30, 13:52
Medlem
The Barrs avatar
Jag håller med om att organisationen av Systemutveckling behöver ses över. Jag ser personligen inte bara behov av ny namnsättning för vissa delforum, utan även behov av en mer övergripande omstrukturering av ämnen/delforum.

Vi mods i systemutveckling har lyft en aning på frågan tidigare, men det kanske är läge att vi diskuterar frågan på djupet. Man kan se det som troligt att vi då aktivt kommer att efterfråga feedback och förslag ifrån er användare i en för detta avsedd tråd, så håll ögonen öppna.

Håller även med om att tråden inte hör hemma i det i titeln nämnda forumet.

Webbutveckling och javascript --> Flashback

/Mod

Edit: Anpassade titeln också.
Senast redigerad av The Barr 2013-07-30 kl. 13:58.
Citera
2013-07-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzaBoy
Det känns nämligen lite väl... 1999. JavaScript är webbutveckling. Är detta något jag behöver argumentera mer för eller är vi alla lika uppdaterade kring hur dages webbutveckling ser ut? Man bygger idag hela applikationer, front och back, i javascript.

Tack för mig.

+1

Javascript borde ha en egen kategori som Python, PHP och Java. Jag skulle också välkomna fler språk förutom de som finns. Ruby skrivs det exempelvis mycket om under Python.
Senast redigerad av GastenGusten 2013-07-30 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in