Citat:
Ursprungligen postat av
DennisReynolds
Nu hoppas jag verkligen att du trollar, men för sakens skull, snälla utveckla.
Tror att TS syftar på att webbutveckling är ett väldigt brett ämne i dagens läge, då backend byggs i många olika språk så som C#, Python, JavaScript, Java...etc. Då Passar det egentligen inte så bra med de olika subforum som finns här på Flashback. Dock så har vi i princip gjort upp våra egna regler om hur forumdelarna används.
Frågor rörande de olika språken går i respektive kategorier, och frontend utveckling hamnar i Webbutveckling och JavaScript, med undantag av några som slänger rena CSS-frågor i Övriga Utvecklingsfrågor.
Skulle man till exempel försöka slänga en fråga rörande backend byggt i C# i Webbutveckling och javascript så skulle man genast få ett svar om att det är fel del av forumet och bli hänvisad till C# / VB.NET / .NET Framework. Så att ändra benämningen på just denna delen till något bättre skulle nog inte vara helt fel. Till exempel:
HTML/CSS/JavaScript
Front-end webbutveckling
Eller något liknande
EDIT: Håller också med om att det bör tas upp i Om Flashback istället.
EDIT2: Kanske inte alls förstod vad TS pratade om, jag tror snarare än min utläggning att han endast menade att JavaScript är så inkluderat i dagens webbutveckling att man knappast behöver ha det som ett tillägg i titeln på forumdelen, och då bara döpa om det till Webbutveckling