2013-07-29, 19:48
Medlem
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=_iSGmcG9ghs
Citera
2013-07-29, 19:54
Medlem
Slaughtereds avatar
Nice! Ettan hade ett ruggigt slut och denna verkar riktigt lovande!
Citera
2013-07-29, 20:04
Medlem
StonedSwedes avatar
Är jag verkligen den enda som märker att de använder sig av Rectum-låten ( ja.. ) från Irreversiblé? Passar ju inte alls.
Citera
2013-07-30, 02:47
Bannlyst
Världens bästa skräckis får en uppföljare, snacka om att man är peppad!
Citera
2013-07-31, 15:56
Medlem
KUSEs avatar
Ser fram emot att Rose Byrne är med i filmen. Förutom det har jag inga större förväntningar.
Citera
2013-09-15, 19:32
Medlem
41 miljoner dollar öppningshelgen med en budget på 5 miljoner dollar. James Wan måste fan vara den regissör som drar in mest pengar på sina filmer i förhållamde till budget. 8 gånger budgeten på öppningen, inte NÅGON storfilm är ens i närheten av detta Även The Conjuring som Wan har regisserat spelade in en bra summa pengar.

Och alla dessa skräckfilmer är dessutom löjligt dåliga enligt mig, endast barn kan bli rädda för dessa alster.

Innan dessa har han gjort Saw som spelade in löjligt mycket pengar.

Just nu spelar han in The Fast&Furious 77 (7) som givetvis kommer att spela in gigantiska summor.

Killen är helt enkelt ett geni.........
Citera
2013-09-24, 20:17
Medlem
LuringKlurings avatar
Jag har svårt för att bestämma mig för om jag är peppad inför premiären av uppföljaren eller inte, tyckte att den kusliga stämningen som byggdes upp i första halvan av ettan försvann lite när slutet, enligt mig, ballade ur.

Vi får se om det blir ett biobesök, skräckfilmer har ju trots allt en tendens att vara snäppet bättre på den stora duken. Annars "lånas" den från internet i vanlig ordning.
Citera
2013-09-24, 21:54
Medlem
Von-Upplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
41 miljoner dollar öppningshelgen med en budget på 5 miljoner dollar. James Wan måste fan vara den regissör som drar in mest pengar på sina filmer i förhållamde till budget. 8 gånger budgeten på öppningen, inte NÅGON storfilm är ens i närheten av detta Även The Conjuring som Wan har regisserat spelade in en bra summa pengar.

Och alla dessa skräckfilmer är dessutom löjligt dåliga enligt mig, endast barn kan bli rädda för dessa alster.

Innan dessa har han gjort Saw som spelade in löjligt mycket pengar.

Just nu spelar han in The Fast&Furious 77 (7) som givetvis kommer att spela in gigantiska summor.

Killen är helt enkelt ett geni.........

Jag måste säga att, som en som gillar Insidious och liknande nya skräckfilmer, så är det väldigt fascinerande att läsa folk som tycker att filmerna inte alls är skrämmande.

Blir du helt enkelt inte alls rädd för skräckfilmer överhuvudtaget, eller finns det betydligt läskigare filmer som jag fullkomligt missat? Ge gärna tips isåfall
Citera
2013-09-25, 11:35
Medlem
Maowdigs avatar
[quote=tank77|
[/QUOTE]
Du måste se dem i rätt belysning, hööööög ljudnivå, gärna en bioduk eller en riktigt stor tv, inga distraktioner och verkligen försöka leva dig in i filmen! Då jävlar.
Citera
2013-09-25, 21:42
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Uppland
Jag måste säga att, som en som gillar Insidious och liknande nya skräckfilmer, så är det väldigt fascinerande att läsa folk som tycker att filmerna inte alls är skrämmande.

Blir du helt enkelt inte alls rädd för skräckfilmer överhuvudtaget, eller finns det betydligt läskigare filmer som jag fullkomligt missat? Ge gärna tips isåfall

Lång tystnad följt av höga, plötsliga ljud får en att hoppa till, ja, men det är ju inte speciellt skrämmande egentligen, bara jävligt enerverande och billigt.

Första halvan av Insidious blandar kuslig atmosfär med fyndiga jump scares på ett väldigt bra sätt, men sen spårar det ur totalt, och filmen börjar förlita sig totalt på billiga jump scares.
Citera
2013-09-27, 22:21
Medlem
Von-Upplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Lång tystnad följt av höga, plötsliga ljud får en att hoppa till, ja, men det är ju inte speciellt skrämmande egentligen, bara jävligt enerverande och billigt.

Första halvan av Insidious blandar kuslig atmosfär med fyndiga jump scares på ett väldigt bra sätt, men sen spårar det ur totalt, och filmen börjar förlita sig totalt på billiga jump scares.

På det stora hela stämmer jag in i din analys av Insidious, men jag tycker att svagheterna i de senare akterna inte förstör filmen.

The Conjuring är då som Insidious, bara att den lyckas hålla stämningen utan att spåra ut i sista akten, så man får väl hoppas att det smittar av sig på Insidious 2.
Citera
2013-10-04, 17:11
Medlem
JedDyes avatar
Premiär idag då, hoppas den inte spårar ur som den första filmen gjorde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in