2014-02-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugndetarbarajag
Jag har samma problem, attjag är 96:a och fylller efter festivalen. Om man trycker i att man är 95:a eller skriver att man är född i juni istället, hur funkar det när man ska på planet och med identifieringskollen osv??
Har ni som har samma problem mejlat TML så att de vet om problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tidigare år har TL släppt in alla som fyller 18 det året som festivalen äger rum, oavsett GJ eller Festival Pass. Detsamma gäller planet - internationellt luftrum. Det enda jag kan komma på som kan bli svårigheter med är om du ska ta med dig alkohol hem från Belgien efteråt.

Jag har samma problem och jag tror att han menar, kommer det vara ett problem om man skrev att man är 95a på biljetten om man säger att anledningen var för att man inte kunde köpa den om man fyllde i att man är 96a, dock att de på hemsidan skriver att alla som är födda 1996 ska kunna komma.
Citera
2014-02-02, 15:59
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Jag menar på arlanda när man ska checka in så kollar dom ju både pass och flygbiljett och står det då fel personnummer funkar väll inte det?

Men varför ska du skriva något annat personnummer än ditt riktiga? TL bryr sig bara ifall du fyller 18 år 2014, inte när du fyller år.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubbenmax
Jag har samma problem och jag tror att han menar, kommer det vara ett problem om man skrev att man är 95a på biljetten om man säger att anledningen var för att man inte kunde köpa den om man fyllde i att man är 96a, dock att de på hemsidan skriver att alla som är födda 1996 ska kunna komma.

Jaha, det har jag faktiskt ingen aning om. Vid festivalen tror jag knappast det blir problem, däremot vid Arlanda. Även fast säkerheten i Sverige inte är den högsta. Det bästa är väl att ringa till TL:s support.
Citera
2014-02-02, 15:59
Medlem
Citat:
Jag menar på arlanda när man ska checka in så kollar dom ju både pass och flygbiljett och står det då fel personnummer funkar väll inte det?

Samma här, polarn 96a och fyller efter sommaren. Skrev in han var 95a, hoppas det löser sig...
Citera
2014-02-02, 16:00
Medlem
Citat:
Men varför ska du skriva något annat personnummer än ditt riktiga? TL bryr sig bara ifall du fyller 18 år 2014, inte när du fyller år.

Det sjuka är att dom gör det då man bokar, fungerar inte om man är under 18.. Så därför är han tvungen att skriva in annat!
Citera
2014-02-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Det sjuka är att dom gör det då man bokar, fungerar inte om man är under 18.. Så därför är han tvungen att skriva in annat!

Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Samma här, polarn 96a och fyller efter sommaren. Skrev in han var 95a, hoppas det löser sig...

Men hur hade ni tänkt er att göra på arlanda eller vart ni nu flyger ifrån? eftersom dom kollar både pass och flygbiljett vid incheckningen?
Har du mejlat och sagt det här i alla fall så att dom vet?
Citera
2014-02-02, 16:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Men hur hade ni tänkt er att göra på arlanda eller vart ni nu flyger ifrån? eftersom dom kollar både pass och flygbiljett vid incheckningen?

Är du orolig för att inte komma in på festivalen eller komma med på flyget? Festivalen är jag övertygad om att det inte är något problem, prata lite städat att du råkade fylla i fel årtal bara (så länge månad/dag är rätt!!). Vad det gäller flyget kan det bli krångligare men också där är det bara att förklara, har du extrem otur är det bara över 18 för flyget dock.
Citera
2014-02-02, 16:08
Medlem
Citat:
Är du orolig för att inte komma in på festivalen eller komma med på flyget? Festivalen är jag övertygad om att det inte är något problem, prata lite städat att du råkade fylla i fel årtal bara (så länge månad/dag är rätt!!). Vad det gäller flyget kan det bli krångligare men också där är det bara att förklara, har du extrem otur är det bara över 18 för flyget dock.

Ja det är just flyget jag är orolig för.. förstår inte vad du menar med det sista?
Det suger att dom trycker i fel när det står så klkart och tydligt på hemsidan att alla 96r kommer in..
Citera
2014-02-02, 16:11
Medlem
Tydligen så står inte ålder på flygbiljetten (det borde jag ju ha vetat) så att man kommer dit är garranterat. Sen är det som ni säger, man får slicka lite röv vid insläppet och säga att man var stressad elelr något..
Citera
2014-02-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ja det är just flyget jag är orolig för.. förstår inte vad du menar med det sista?
Det suger att dom trycker i fel när det står så klkart och tydligt på hemsidan att alla 96r kommer in..

Jag mailade för drygt 2 veckor sedan och då sa de att det är samma som gäller för GL som för vanliga biljettsläppet. Jag citerar "Global journey tickets have the same rules as normal tickets (so yes you can buy them)"

Frågan var då "I know you let people born in the year 1996 in, however can we also buy the Global Journey tickets? "
Citera
2014-02-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbenmax
Tydligen så står inte ålder på flygbiljetten (det borde jag ju ha vetat) så att man kommer dit är garranterat. Sen är det som ni säger, man får slicka lite röv vid insläppet och säga att man var stressad elelr något..

Va är du säker på det?
Ja till själva festivalen är jag inte orolig men det står väll alltid personnummer på biljetten?
Citera
2014-02-02, 16:17
Medlem
Dom kollar väll ändå i systemet vilket flyg jag ska åka med osv och där dtår det väll peronnummret?
Citera
2014-02-02, 16:20
Medlem
Citat:

Ingen aning vad han tänkt, vi har köpt 8biljetter av misstag så antar han ska ringa om det och samtidigt ta upp det om åldern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in