2014-02-20, 16:52
Medlem
Har läst både det ena och det andra gällande armbanden. Nån som kan ta det en gång för alla, hur får vi med Global Journey armbanden? Skickas dem hem till en eller får man dom på flygplatsen eller hur fungerar det?
Citera
2014-02-20, 17:12
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fako
Hej, har försökt fåtag på biljetter ända sen man kunna pre-register. Kan man få tag på annat än flygpaketet? Vill helst ha busspaket eller bara vanliga biljetter. Kollat Blocket, Trader eller Ebay... Förjävla dyrt Om någon skulle kunna directa mig i rätt håll i pm eller vidare hade jag vart förevigt tacksam!

Alla biljetter är slutsålda om du kolla på hemsidan.. den 28onde kan du regga dig för exchange desk.. där har du möjlighet med en jäkla tur att få köpa biljetter som har sålts tillbaka.. vet inte hur det fungerar men det lär nog tomorrowland förklara när tiden är inne.. annars skulle mitt tips att vara iskall och vänta så länge som möjligt att köpa på "svarta marknaden" då de kmr att gå ner i pris.. förra året kommer jag ihåg att jag såg folk som hade panik att bli av med biljetterna som gick typ lägre än vad de köptes för...

Citat:
Ursprungligen postat av whoppwhopp
Har läst både det ena och det andra gällande armbanden. Nån som kan ta det en gång för alla, hur får vi med Global Journey armbanden? Skickas dem hem till en eller får man dom på flygplatsen eller hur fungerar det?

Åker du global så kommer du få ditt armband när du anländer till flygplatsen i bryssel.. Om du läser mailet du fått sen du betalade dessa biljetter så står det ungefär när du får ditt "värdepapper" som du ska skriva ut och ta med dig för att kunna få detta armband.. samma gäller flygbiljetten den ska du också skriva ut.. Om jag inte har läst alldeles för tokigt nu!
Citera
2014-02-20, 17:16
Medlem
snickarstickans avatar
Rätta mig om jag var skev men visst klädde mycket folk ut sig till the gathering eller var det statister som gick runt? :P Ett tag trodde jag att alla var statister som bara gick runt och drev med mig men det förstår jag nu såhär efteråt att det inte stämmer men är fortfarande lite fundersam över dom som klädde ut sig :P
Citera
2014-02-20, 17:54
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snickarstickan
Ska se om jag lyckas svara på detta..
Förra året så fyllde jag bara i min kompis namn till det andra armbandet.. endast namn alltså!
Tror inte du kan ändra adress för det blir ju i stort sett samma sak som att någon annan ska ha det och då är det inte "personligt" längre..

Den som har köpt armbanden kommer ju inte få det förän typ maj eller när det är så jag skulle aldrig köpa nått på "svarta marknaden" innan man vet att armbanden har lämnats ut. Står han där med en pappersbit med någon annans namn så är det som att köpa en nitlott. Sen är det väl rätt självklart att han som köper får alla armbanden annars skulle det bli sjuuuukt många paket för TL att skicka ut..

Men förra året fanns det ingen som helst kontroll på vem som ägde armbandet vad jag såg.. I kontrollen när man skulle in på ett område så satt man bara armbandet mot någon slags censor som kände av nått chip i armbandet eller nått så lös en grön liten lampa sen var det bara att kliva in.. Har väldigt svårt att se att dom skulle kolla upp varenda armband då de skulle betyda milslånga köer för att komma in.. Så länge man sköter sig och är trevlig så tror jag inte att dom bryr sig var du har köpt ditt armband..
Tack, fick en del svar där men inte alla. Det jag fortfarande funderar (vilket verkar vara nytt för i år) är exakt hur personalization-processen fungerar? Vill veta att ENBART jag får e-tickets efter denna processen eller även "första köparen" får detta email. Hoppas ni förstår
Citera
2014-02-20, 18:07
Medlem
Chokemeisters avatar
snabb fråga om exchangen som drar igång den 28e:

På hemsidan finns följande text:

Jag kan inte riktigt tyda vad de menar med exchange.

Jag undrar för att jag fick tag i 4 full madness till weekend 2 och vill byta dem mot ett dreamville-paket någon av helgerna, kommer jag kunna lägga ut en annons om detta då eller hur fungerar deras exchange?

Har även mailat och frågat men fick bara texten ovan som de kopierat från hemsidan
Citera
2014-02-20, 18:20
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Tack, fick en del svar där men inte alla. Det jag fortfarande funderar (vilket verkar vara nytt för i år) är exakt hur personalization-processen fungerar? Vill veta att ENBART jag får e-tickets efter denna processen eller även "första köparen" får detta email. Hoppas ni förstår

Det lär nog vara som förra året.. Då när man skulle göra denna process så tror jag allt som du fyllt i med adress osv stod klart och sen fyllde du bara i namnet på de andra som skulle ha biljetter också.. Den som kom in och köpte biljetterna får alltså fixa allt och det är han som får hem armbanden också.. vet inte om det svarade på frågan va lite suddigt där på slutet :P

Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
snabb fråga om exchangen som drar igång den 28e:

Jag kan inte riktigt tyda vad de menar med exchange.

Jag undrar för att jag fick tag i 4 full madness till weekend 2 och vill byta dem mot ett dreamville-paket någon av helgerna, kommer jag kunna lägga ut en annons om detta då eller hur fungerar deras exchange?

Har även mailat och frågat men fick bara texten ovan som de kopierat från hemsidan

Njaaaa är ganska så säker på att du inte kommer kunna byta biljett mot biljett..Om du har en jäkla tur och skriver upp dig på exchange att du vill köpa och får tag på dessa dreamville-paket biljetterna på exchange så kan du ju sälja dina full madness biljetter sen..

Så som det låter på dom så lägger man inte ut någon annons heller(?) utan man mailar vad man är intresserad av för biljetter och kommer dessa biljetter in så har man då chans att köpa dom.. Men det gäller nog att vara först i kön för att komma åt några biljetter..
Senast redigerad av snickarstickan 2014-02-20 kl. 18:29.
Citera
2014-02-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snickarstickan
Men ni måste ju hålla med om att det är en helt annan historia när svenskar har fått i sig alkohol eller nått annat? :P Eller är det bara jag som har varit så pass trög och inte förstått detta? :P

Nej håller självklart med dig där. Men finns nog ingen som inte blir det minsta lilla undehållande iallafall på fyllan om man inte är sne? :P Jag tycker såklart inte att alla svenskar är tråkiga när jag är ute osv, men utan alkohol så ganska många svenskar zombies typ hehe!
Senast redigerad av Juventusss 2014-02-20 kl. 18:30.
Citera
2014-02-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Chuck
Måste faktiskt hålla med dig! Av alla länder jag varit i, (Det är en hel del) så är Svenskar de absolut stelaste och tråkigaste folket! Självklart är inte alla såna, men generellt!

Ja, sjukt jävla trist faktiskt. Har prövat att skämta till det med någon man inte känner någon gång (nykter) bara för att se, och responsen har varit som väntat haha.. inte ett pip Fast det kanske är jag som dålig på att skämta också iofs :P Men om man tar tex australienare så är ju alla djukt jävla nice oavsett tid på dygnet, helt galet!
Citera
2014-02-20, 20:21
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Det släpps fler DV biljetter i Maj, tillsammans med en hel del andra uppgraderingar. Så var det 2013. OCH är man påstridig och mailar TML så kan de nog lösa DVaccess ändå.
Källa: Folk jag känner som gjort så.
Citera
2014-02-20, 20:38
Medlem
latahundens avatar
fan jag fick inte semester från jobbet v28 och v29 (båda w1 och w2)

helvete har lagt ner 14 000:- på GL biljetter iår, hade sparat så länge..

kan säga länge fram i framtiden om jag ger bort dom till någon som verkligen vill ha dom.. bättre det än att inte uttnyttjjaa platsen man fick fan mår så dåligt nu
Citera
2014-02-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden

kan säga länge fram i framtiden om jag ger bort dom till någon som verkligen vill ha dom.. bättre det än att inte uttnyttjjaa platsen man fick fan mår så dåligt nu

Jag hade kunnat säga upp mig från mitt jobb om jag varit i ditt läge.
Citera
2014-02-20, 21:08
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden

Va i helvete? Fan vad oflyt, varför nekade dem? Och har du köpt GJ till båda helgerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in