Citat:
Ursprungligen postat av
Garvaren
Tack för svaret, jag hoppas jag kommer klara detta! Hur många dagar tog det för dig innan kroppen blev "normal". Min kropp protesterar nu, är trött, svag osv.
Det var inte så att jag satt och åt en pizza och kom på att göra detta dagen efter. I två veckors tid tog jag bort alla kolhydrater samt minskade kaloriintag gradvis tills jag bytte över från fast födda till kaffe, yogurt och whey. 2-3 dagar tog det sedan innan jag kände mig helt normal, visserligen lite trött när jag vaknade och hungrig när jag skulle gå och lägga mig (om jag ätit "för mycket" av yogurtpaketet på förmiddagen).
På gymmet fokuserade jag mest på att bränna så mycket kalorier som möjligt och i samma veva bevara muskler, blev mycket cykel, löpband, crosstrainer och runt 5-6 styrkeövningar som bänkpress, militärpress och dylikt på låga vikter (mellan 30-70kg beroende på övning) fast med 15 reps i 3 set, även om man kanske misslyckades med sista 2-3 repsen när man kom till tredje
Sedan tyckte jag att vara ute och röra på mig bara var skönt.
Första dagarna är man hungrig så in i helvete, det går dock över helt och hållet över en natt, eller gjorde i alla fall för mig.
Som sagt, skulle aldrig rekommendera detta i längre perioder som 1-2 månader. Men vill man förlora 10-15 kg på några veckor fungerar det utan några större problem, så länge man har viljan.