Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkatryffel
Hon gått och blivit galen
http://www.svt.se/svttext/webL/pages/106.html
Då tycker jag att man också kan ta ansvar för alla toalett- och hushållsrullar som finns till salu i Sverige.
Vidare, finns det mer vi kan hjälpa Linusson med? Att våra tänder är nedbrytbara är faktiskt en privatsak för snusare, men kanske inte inte plastlocken till dosorna.
Löv faller till marken. Kan inte Linusson förbjuda den företeelsen också?
Jag håller med dig. Egentligen är jag säker på att de är hälsofascister, men så korkade att de inte själva fattar det.
Många har blivit extremt fanatiska med hälsofascism sedan strategin mot tobak startade efter 1970.
Fler borde begripa att tobak bara är ett blad, som sallad men med nyttiga nikotinet.
Lite bränd tobak är mest som ett löv.
Efter en skogsbrand blir det enorma mängder brända löv, dessa kan vara naturliga efter blixtnedslag. Men ekosystemen återhämtar sig. Vissa arter av växter och insekter blommar upp ett tag efter en skogsbrand.
Brända växtdelar i mindre mängd som fimpar skadar inte naturen. Efter ett regn så börjar de lösas upp och om nån stiger på det så försvinner det fortare, därefter tar mikroorganismerna hand om det, även i ganska koncentrerad form.
Polis och rättsväsende borde ägna sig åt riktiga brottslingar, inte slösa tid på bagateller, bara för att stödja hälsofascismens förföljelse av rökare.
Den som slänger glas i naturen är tusentals gånger värre, därför glas bryts inte ned på enormt lång tid. Djurbajs är nog betydligt farligare i naturen än fimpar, därför det kan finnas skadliga parasiter mm.
De flesta fimpar är där man kan stå och röka. Det verkar som en del på ett psykopatiskt vis retar sig på allt som påminner om rökning. Jag har nog själv sett en sådan på Kemicentrum i Lund, och då och då höra om nån galning i media.
En del mäktiga verkar farliga.
I den totalitära fascismen så är individen till för staten, och man har inte rätt till privatliv. De kan försöka kontrollera och förbjuda beteende som de ogillar.
Allt bygger på grova feltolkningar av vetenskapen. Idioterna förstår inte att riskfaktorn är en effekt av många risker. (se signatur).
Christer