2013-07-28, 14:05
Medlem
Vodkatryffels avatar
Hon gått och blivit galen http://www.svt.se/svttext/webL/pages/106.html
Då tycker jag att man också kan ta ansvar för alla toalett- och hushållsrullar som finns till salu i Sverige.
Vidare, finns det mer vi kan hjälpa Linusson med? Att våra tänder är nedbrytbara är faktiskt en privatsak för snusare, men kanske inte inte plastlocken till dosorna.
Löv faller till marken. Kan inte Linusson förbjuda den företeelsen också?
Senast redigerad av Vodkatryffel 2013-07-28 kl. 14:32.
Citera
2013-07-28, 19:00
Medlem
Citat:
Att våra tänder är nedbrytbara är faktiskt en privatsak för snusare, men kanske inte inte plastlocken till dosorna

Du bör fixa länken så man kommer till den rätta sidan på direkten. Förresten nämnde väl kärringen ingenting om snus? Det med cigarettfimpar förstår jag. Röker inte själv, men det skräpar ner något otroligt. En inbyggd askkopp, varför inte? Frågan är bara hur fan det ska gå till.
Citera
2013-07-28, 19:20
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Du bör fixa länken så man kommer till den rätta sidan på direkten. Förresten nämnde väl kärringen ingenting om snus? Det med cigarettfimpar förstår jag. Röker inte själv, men det skräpar ner något otroligt. En inbyggd askkopp, varför inte? Frågan är bara hur fan det ska gå till.
Ett paket, en askkopp och lite silvertejp. Det kommer att bli snyggt.
Kanske en hopvikbar strimlare som kan dras ut på paketets baksida. Trycker ned fimpen och låter bitarna samlas i paketets botten(egen separat behållare under ciggen).

Nu har jag visserligen precis slutat röka men tycker att det är rätt fult med fimpar liggande lite överallt. Föredrog att slänga mina i papperskorgar eller allmänna askkoppar om det fanns i närheten.
Det här med nedskräpningen har väl redan blivit straffbart lite här och där? Eller?
Man kan även placera ut lite fler askkoppar på lämpliga ställen, inte utanför entréer som det är nu.
Citera
2013-07-29, 02:15
Medlem
ts.nows avatar
Länka aldrig till en text tv sida som uppdateras hela tiden. Idag är det ju en annan nyhet.
Citera
2013-07-29, 08:19
Medlem
benkars avatar
Gissar att det var den här artikeln tråden handlar om?

http://www.svt.se/nyheter/vanligaste-skrapet-undantaget-i-nya-nedskrapningslagen

/B
Citera
2013-07-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Man kan även placera ut lite fler askkoppar på lämpliga ställen, inte utanför entréer som det är nu.

Exakt, vill man inte att fimpar ska slängas så är det bara att smälla upp fler askkoppar/sopkorgar. Om man inte har någonstans att slänga fimpen så är det klart att marken blir det första valet.

En annan lösning vore ju att bara börja sälja filterlösa cigg
Citera
2013-07-30, 01:04
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Exakt, vill man inte att fimpar ska slängas så är det bara att smälla upp fler askkoppar/sopkorgar. Om man inte har någonstans att slänga fimpen så är det klart att marken blir det första valet.

En annan lösning vore ju att bara börja sälja filterlösa cigg
Exakt, det är inte trevligt att gå med fimpar i paket/fickor.
Fler askkoppar åt folket! För ett renare Sverige!

Ja, fast det är svårt att röka upp hela ciggen, man måste ju hålla någonstans. Då slängs den sista delen tobak istället. Filterlösa cigaretter och en cigaretthållare medföljer, kanske.
Citera
2013-07-30, 02:08
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkatryffel
Hon gått och blivit galen http://www.svt.se/svttext/webL/pages/106.html
Då tycker jag att man också kan ta ansvar för alla toalett- och hushållsrullar som finns till salu i Sverige.
Vidare, finns det mer vi kan hjälpa Linusson med? Att våra tänder är nedbrytbara är faktiskt en privatsak för snusare, men kanske inte inte plastlocken till dosorna.
Löv faller till marken. Kan inte Linusson förbjuda den företeelsen också?

Jag håller med dig. Egentligen är jag säker på att de är hälsofascister, men så korkade att de inte själva fattar det.

Många har blivit extremt fanatiska med hälsofascism sedan strategin mot tobak startade efter 1970.

Fler borde begripa att tobak bara är ett blad, som sallad men med nyttiga nikotinet.
Lite bränd tobak är mest som ett löv.
Efter en skogsbrand blir det enorma mängder brända löv, dessa kan vara naturliga efter blixtnedslag. Men ekosystemen återhämtar sig. Vissa arter av växter och insekter blommar upp ett tag efter en skogsbrand.
Brända växtdelar i mindre mängd som fimpar skadar inte naturen. Efter ett regn så börjar de lösas upp och om nån stiger på det så försvinner det fortare, därefter tar mikroorganismerna hand om det, även i ganska koncentrerad form.

Polis och rättsväsende borde ägna sig åt riktiga brottslingar, inte slösa tid på bagateller, bara för att stödja hälsofascismens förföljelse av rökare.

Den som slänger glas i naturen är tusentals gånger värre, därför glas bryts inte ned på enormt lång tid. Djurbajs är nog betydligt farligare i naturen än fimpar, därför det kan finnas skadliga parasiter mm.

De flesta fimpar är där man kan stå och röka. Det verkar som en del på ett psykopatiskt vis retar sig på allt som påminner om rökning. Jag har nog själv sett en sådan på Kemicentrum i Lund, och då och då höra om nån galning i media.
En del mäktiga verkar farliga.
I den totalitära fascismen så är individen till för staten, och man har inte rätt till privatliv. De kan försöka kontrollera och förbjuda beteende som de ogillar.

Allt bygger på grova feltolkningar av vetenskapen. Idioterna förstår inte att riskfaktorn är en effekt av många risker. (se signatur).

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2013-07-30 kl. 02:18. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in