• 3
  • 4
2013-07-31, 00:08
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Om jag har tänkt sätta in ett femsiffrigt belopp under ungefär ett års tid, borde jag lägga det i fonder, aktier eller sparkonto? i såna fall vilken fond aktie eller sparkonto?

Ett års tid är alldeles för kort tid för något annat än räntesparande. Välj nåt högräntekonto.
Citera
2013-07-31, 00:38
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ett års tid är alldeles för kort tid för något annat än räntesparande. Välj nåt högräntekonto.

BlueStep Finans eller Hoist lutar det mot i såna fall. Åsikter på det?
Citera
2013-07-31, 00:57
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag tolkade dig som att det var mycket bättre att gräva guld än att hålla på med aktier. Läste nåt om "jag snackar om miljoner".

Jag har bara 1 miljon. Det hade varit trevligt med flera.

Nu är kanske freelunch historik på detta forum lite mer gedigen än din, så jag antar att han vet vad han pratar om. Han sa inte nåt om svagheter utan han redovisade en massa siffror som motsade ditt påstående.

"Dokumentärer" brukar folk kalla Zeitgeist och liknande.
Så det är buggar du pratar om? Anser du att vi ska ta bort datoriseringen av handeln helt och hållet?

Nyligen somnade väl nån mäklare på siffran 2222222222222222222222222222222222......

Nej, det kan nog vara hugget som stucket. Dock är det fortfarande den där 1% vi snackar om som lyckas.

OK, intresseklubben noterar.

Ja, freelunchs inlägg slår ju flertalet artiklar och dokumentärer. Hört talas som sekterism och något som kallas för "dumhet"?

Zeitgeist har en del poänger men illa pålästa människor kan råka svälja den kommunistiska agendan rakt upp och ner. Att de tryckte in "The Venus projekt" avslutningsvis visar på dåligt omdöme. Västvärldens ekonomiska system är baserat på kommunistiska ideer (keynesianism).

Nej, vi har haft en datoriserad handel sedan 60-talet. Dock är börsrobotar ett modernt påfund där pyramidspelet "aktier" blir ännu mindre lönsamt för den enskilde.

Den mänskliga faktorn är påtagligare än den datoriserade. Dock finns det fler bromssystem och korrektioner för den mänskliga än den datoriserade.
Senast redigerad av Stiffnipples 2013-07-31 kl. 00:59.
Citera
2013-07-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Jag trodde du jämförde äpplen med äpplen - inte bananer och klementiner. Då så, då vet jag att jag måste vara väldigt specifik när jag ställer frågor till dig i fortsättningen.

Jaaaaaaaa! Man kan ju även bli adopterad av en miljardäääär

OK, du kan inte heller erkänna när du har fel och du insisterar på att överdriva jämförelser och framstår som en idiot.

Den enda som framstår som en idiot är du. Visst var jämförelserna idiotiska, det var själva meningen då de utgick ifrån din "logik".

Därtill förstår jag inte vad det är jag skulle erkänna att jag haft fel om. Har inte börsen haft en totalavkastning som motsvarar vad jag skrev? Du saknar verkligen all kunskap som är relevant för ämnet så varför du försöker dig på att diskutera det framstår som minst sagt underligt.

Citat:
Falskt? Det var en ytterst välformulerad och uttryckt kommentar. Trollvarning....

Ja falskt. Det vill säga inte sant. Sitter man som du och drar fram påståenden ur röven så gör man bäst i att ta det lugnt med att anklaga andra för "trolleri".

Citat:
Du blir stämd i USA av banken du lurar exempelvis.

Vad yrar du om? Skulle jag bli stämd för att jag köper aktier till ett visst pris? Är du full eller vad är det frågan om?

Citat:
Jag är nu helt övertygad om att din största investering här i livet är satsen du levererade i strumpan under morgonrunken...

Och jag är fullt övertygad om att du bör hålla dig ifrån börsen. Förstår man sig inte på enkel matematik samtidigt som man som du besitter inga som helst kunskaper gör man bäst i att lagra lönen i madrassen och se inflationen äta upp köpkraften.
Citera
2013-08-01, 01:58
Medlem
Stiffnipples är ganska gullig faktiskt. Alltid kul med människor som å det bestämdaste argumenterar om något de inte har någon aning om.
Citera
2013-08-03, 22:56
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Den enda som framstår som en idiot är du. Visst var jämförelserna idiotiska, det var själva meningen då de utgick ifrån din "logik".

Därtill förstår jag inte vad det är jag skulle erkänna att jag haft fel om. Har inte börsen haft en totalavkastning som motsvarar vad jag skrev? Du saknar verkligen all kunskap som är relevant för ämnet så varför du försöker dig på att diskutera det framstår som minst sagt underligt.

Ja falskt. Det vill säga inte sant. Sitter man som du och drar fram påståenden ur röven så gör man bäst i att ta det lugnt med att anklaga andra för "trolleri".

Vad yrar du om? Skulle jag bli stämd för att jag köper aktier till ett visst pris? Är du full eller vad är det frågan om?

Och jag är fullt övertygad om att du bör hålla dig ifrån börsen. Förstår man sig inte på enkel matematik samtidigt som man som du besitter inga som helst kunskaper gör man bäst i att lagra lönen i madrassen och se inflationen äta upp köpkraften.

Ditt resonemang haltar och det är du även själv medveten om, bra. Du kallar mig dessutom för en idiot när du är experten inom området - bra men patetiskt.

Totalavkastning innebär inte att alla lyckats tjäna pengar på börsen - bara ett förtydligande. För att det ska finnas vinnare måste det finnas förlorare.

Troll. Du har verkligen inget att komma med, precis som jag anade.

Du blir stämd om du utnyttjar svagheter i bankernas system. Jag trodde detta var uppenbart.

Jag har tjänat enorma pengar på börsen (7 siffriga belopp) men har sedan länge insett att potentialen inte är densamma som tidigare. Ditt problem är att du saknar intelligens samt den historiska aspekten.
Citera
2013-08-03, 22:57
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Chauve
Stiffnipples är ganska gullig faktiskt. Alltid kul med människor som å det bestämdaste argumenterar om något de inte har någon aning om.

Du är själv ett extremt bra exempel ovanstående.
Citera
2013-08-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ditt resonemang haltar och det är du även själv medveten om, bra. Du kallar mig dessutom för en idiot när du är experten inom området - bra men patetiskt.

Totalavkastning innebär inte att alla lyckats tjäna pengar på börsen - bara ett förtydligande. För att det ska finnas vinnare måste det finnas förlorare.

Troll. Du har verkligen inget att komma med, precis som jag anade.

Det är inte poker vi pratar om. Börsen är inte ett nollsummespel vilket du bör veta som tjänat "enorma pengar" på den.

För att förtydliga och exemplifiera hur totalt okunnig du är: företag är värdeskapande. Anledningen till att man investerar i aktier (notera investera, inte spekulera) är att företagen är värdeskapande. Gör ett företag vinst behöver såklart ingen vara förlorare för att en annan ska vara vinnare.

Kom in i matchen.

Citat:
Du blir stämd om du utnyttjar svagheter i bankernas system. Jag trodde detta var uppenbart.

Varför envisas du att yra en massa osammanhängande smörja?

Citat:
Jag har tjänat enorma pengar på börsen (7 siffriga belopp) men har sedan länge insett att potentialen inte är densamma som tidigare. Ditt problem är att du saknar intelligens samt den historiska aspekten.

Mm, det har du säkert varvid det såklart inte är några problem för dig att redovisa din historik. Upp till bevis.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in