Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Jag tolkade dig som att det var mycket bättre att gräva guld än att hålla på med aktier. Läste nåt om "jag snackar om miljoner".
Jag har bara 1 miljon. Det hade varit trevligt med flera.
Nu är kanske freelunch historik på detta forum lite mer gedigen än din, så jag antar att han vet vad han pratar om. Han sa inte nåt om svagheter utan han redovisade en massa siffror som motsade ditt påstående.
"Dokumentärer" brukar folk kalla Zeitgeist och liknande.
Så det är buggar du pratar om? Anser du att vi ska ta bort datoriseringen av handeln helt och hållet?
Nyligen somnade väl nån mäklare på siffran 2222222222222222222222222222222222......
Nej, det kan nog vara hugget som stucket. Dock är det fortfarande den där 1% vi snackar om som lyckas.
OK, intresseklubben noterar.
Ja, freelunchs inlägg slår ju flertalet artiklar och dokumentärer. Hört talas som sekterism och något som kallas för "dumhet"?
Zeitgeist har en del poänger men illa pålästa människor kan råka svälja den kommunistiska agendan rakt upp och ner. Att de tryckte in "The Venus projekt" avslutningsvis visar på dåligt omdöme. Västvärldens ekonomiska system är baserat på kommunistiska ideer (keynesianism).

Nej, vi har haft en datoriserad handel sedan 60-talet. Dock är börsrobotar ett modernt påfund där pyramidspelet "aktier" blir ännu mindre lönsamt för den enskilde.
Den mänskliga faktorn är påtagligare än den datoriserade. Dock finns det fler bromssystem och korrektioner för den mänskliga än den datoriserade.