2013-07-27, 19:45
Medlem
Hallå kära vänner.

Har precis köpt Windows 8 via Microsofts hemsida. Tänkte installera det på datorn då jag skulle vilja ha tillgång till ett bredare sortiment av spel.

När jag dock har betalat och ska ladda ner vad jag trodde var en .ISO fil, så visar det sig att det är en .exe fil.

Hur sjutton ska jag lösa det här? Är det någon som gjort samma sak som i sin tur klurat ut hur man får fram en .ISO fil?

tack för hjälpen
Citera
2013-07-28, 00:10
Medlem
Joomlas avatar
Hur stor är filen? Jag har aldrig använt Windows 8 så jag vet inte hur det funkar med att installera men om den är märkvärdigt liten kanske det är någon variant som laddar ner de filer du behöver åt dig. Inget jag tidigare stött på med Windows-installationer, men bara en tanke.

Har du fått en nyckel att aktivera Windows med? I sådana fall kanske det lättaste är att bara googla dig till en ISO för just din version. Microsoft brukar släppa hash checksums för alla versioner så hitta hashet, ladda ner rätt ISO och jämför hashen. Stämmer det så är filen orörd och det är ingen skillnad.
Citera
2013-08-02, 04:19
Medlem
kolla piraten om de finns nån iso du kan installera med och använda din nyckel, om sådan finns?
maila dem å fråga annars, microsoft altså, eller kör in typ win xp sålänge, borde väl gå på en kvart, och inspektera exe-filen, den kanske hämtar en iso som ett guidat nerladdningsprogram eller nåt :P
Citera
2013-08-10, 10:46
Medlem
Truffys avatar
Du har nog laddat ner en fil som inkluderar microsoft download manager. Det kommer bli knas om du försöker skaffa ett program som kan läsa filen iaf.

Kort och gott, du behöver en .iso
Citera
2013-08-10, 21:43
Medlem
Littons avatar
LMGTFY
http://forum.parallels.com/showthrea...from-Microsoft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto