Citat:
Ursprungligen postat av
EnUngKvinna
jag skriver från min telefon och kan inte länka just nu, men imorgon ska jag kunna fixa. Är det lugnt eller?
Ja då. Men det besvarar fortfarande inte vad ditt diskussionsunderlag för tråden är. Du hävdar bara att du har kläder på jobbet, typ. Ge oss något matnyttigt att diskutera!
Sen vet jag inte om det är emotionellt intelligent. Mer ett smart drag, då din chef ser lite av sig själv i dig, varpå hen tänker "åhå, en bra människa.". Eller iallafall tror jag det. Sen beror det väl på jobb. Jobbar du på weekday ser nog gärna chefen där att du klär dig, ofta likt dem själva, hippt. Är du på ett lager där chefen jobbar i kostym bör du inte komma i kostym. Men jobbar du på bank, varpå chefen har kostymer med bra snitt, ser nog chefen mer potential i dig om du likaså bär kostymer med bra snitt, snarare än billiga dressmankostymer som sitter lite slappt. Jag har inget som helst underlag för detta alls, men det känns lite sant.
Sen kan du väl åtminstone säga ungefär vad du jobbar med? Lite svårt att bedöma någonting nu, då du enbart sagt att du klär dig fint men bär jeans.