2013-07-25, 21:37
Medlem
När alla andra älskar att vistas i solen och slänger av sig kläderna så fort det blir 20 grader så sitter jag hemma med tre fläktar riktade mot mig. Idag var det verkligen stekhett, 28 grader varmt. Då jag har ett jobb jag måste till så måste jag ändå vistas ute. Finns omvägar man kan ta för att minimera tiden ute i solen men det finns alltid en slinga på en kilometer som är helt blottad för solen. Redan efter första metrarna känner jag (och personer bakom mig fnissar för det) hur tröjan är genomblöt. Jag börjar dingla till och det känns som om jag ska svimma.

Utomlands kan jag nästan inte klara mig, stannar helst på hotellet till dess att det blir svalare iallafall. När det är vinter går jag helst med en t-shirt (upp till -20, -30 om det inte snöar, då kan jag ta en kofta) då jag avskyr värmen från en jacka och min absoluta favorit är hösten när det blåser och det är ganska kyligt.

Var i turkiet för något år sedan, var ute på någon marknad när jag helt plötsligt ramlade och antagligen tappade medvetandet en kort stund. Det var bara 31 grader varmt.

Jag hatar verkligen det här, jag skulle vilja älska solen men det går bara inte. Jag passar inte in socialt, undviker alla sociala tillställningar bara för att det är för varmt (och för att jag svettas för mycket osv.) och ingen vill hänga med ut på isfiske för att det är för kallt (när det enligt mig är perfekt temperatur).
Citera
2013-07-25, 21:42
Medlem
StefPhoenixs avatar
Författade en dylik tråd relativt nyligen...
https://www.flashback.org/t2137859
Citera
2013-07-25, 21:44
Medlem
haha jag är likadan jag hatar att svettas har jobbat som svetsare inne på industri och svetsat till volvolastbilar så det var feta svets och äckligt varmt tänkt 30 grader inne plus att man står en halvmeter ifrån och svetsar, blir som ett element. Jag älskar när det är kallt kan gå i tskirt tills det är ett par minus sen tar jag tröjja Jag köpte en ac som jag kör för fullt nu det är den bästa investeringen jag gjort i hela mitt liv kostar runt 3k och drar inte alls mycket ström så nu kan jag med njuta av sommaren
Citera
2013-07-25, 22:03
Medlem
Jag ska nog också införskaffa en ac. Mår illa. Just nu 26.2 grader inne i rummet, försöker sova, har alla fönstren fullt öppna. Kan däremot inte sova, då sängen är genomblöt och det är så jävla kladdigt. Längtar till vintern när jag stänger av elementen och har fönstrena öppna. Mest underbara som finns att vakna utan täcke till.
Citera
2013-07-25, 22:14
Medlem
StefPhoenixs avatar
Likt i min egna tråd är jag intresserad av hur länge ni erfarit detta som ett existerande fenomen hos er själva. Hos mig själv verkar det i högsta grad vara något kongenitalt och nativt.
Citera
2013-07-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Likt i min egna tråd är jag intresserad av hur länge ni erfarit detta som ett existerande fenomen hos er själva. Hos mig själv verkar det i högsta grad vara något kongenitalt och nativt.

Efter att ha googlat på kongenitalt får jag säga att det stämmer in på mig.
Citera
2020-07-02, 18:31
Medlem
Jag googlade på just detta bara för att jag förvånas över hur folk kan klaga på ljummen skön värme utomhus, alltså mellan 25 och 35 grader. Jag älskar att bada samt sola så jag antar att jag har härdat mig vid att svettas en del. Blir det för varmt när man ska sova så kan jag rekomendera att linda in en kylklump i en kökshandduk och ha i sängen.

Detta lät dock mer extremt så jag antar också att det är nåt som inte stämmer om det är på den nivån man går runt i t-shirt i minusgrader eller ett fåtal plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in