Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Jag har svårt att tro att du tål mycket mer kyla utan fysiologisk skada, även om din medeltemperatur låg på 38 grad C.
Det kursiva måste ju relativiseras ur dess jämförliga kontext. Jag komparerar mig själv som individ med ett stort antal andra individer som alla påverkas jämförligt mer av kyla än mig själv och samtidigt kan nästan känna sig lite frusna i ett klimat som jag tycker är nästintill FÖR varmt.
Kan väl tillägga att när jag är ute i väder med andra folk som blir förkylda och febriga av det så blir jag själv inte det. Till skillnad vad folk inte verkar kunna sluta förutsätta efter alla år de känt mig så är det inte så att jag "bara inte känner det" utan om jag är ute med dem i ett klimat som de blir lite frusna av men som inte påverkar mig något så blir jag inte febrig eller bara förkyld, utan när jag utsätts exakt lika mycket för samma klimat som dem så lider i princip alla utom jag eftereffekter som feber och dylikt, just eftersom de frusit eller bara tyckt att det varit kallare än vad jag upplever det som.
Den enda gången jag påverkas lite är om jag själv känt av lite av det, kan nästan räcka med att näsan känt sig lite frusen, men själva poängen är att detta är väldigt sällan eftersom jag just precis inte känner av det, inte påverkas av det som andra.
Kan låta messy men jag påverkas av det när jag väl påverkas lite av kylan, men själva grejen är att jag inte påverkas, reagerar på det, på samma sätt som andra gör så fort det bara är några grader under 10 och framförallt så fort temperaturen bara är några minusgrader.
Samtidigt ska det återigen erinras att jag lider mycket mer av värme än andra. Många jag känner kan tycka att det är lite kyligt när jag känner mig väldigt varm bara för att solen är framme och skiner starkt eller att det bara är torrt i luften.