2013-07-25, 12:38
Medlem
Om jag står på en en 2h-parkering och behöver förlänga tiden, räcker det då att bara vrida fram p-skivan lite eller måste jag parkera om bilen? Om det inte finns andra platser att ställa sig på känns det ju lite löjligt att starta bilen, backa ut en meter och sedan parkera igen och ventilerna lär väl hamna i samma lägen igen.
Citera
2013-07-25, 12:47
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Jag brukar ställa om p-skivan
Citera
2013-07-25, 12:48
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Det räcker att bara ställa om p-skivan.
Citera
2013-07-25, 12:52
Medlem
ok tack!
Citera
2013-07-25, 12:55
Medlem
GurkPorrs avatar
Njaaa, är det ingen lapplisa där just då så är det säkert lugnt. Men om det skulle vara en sådan där så är jag inte så säker på att det bara är att ställa om P-skivan. Jag såg nämligen en person som försökte göra det och fick ta en diskussion med lapplisan. Fast i det läget är det väl bara att demonstrativt backa ut, låta hjulen snurra lite och köra in igen.
Citera
2013-07-25, 13:30
Medlem
Qjs avatar
Det bästa att backa ut, vrida lite på hjulen och parkera igen med ny tid. Bara så att ventilerna får en ny position. Då får lapplisan säga vad h*n vill för så får du göra.
Citera
2013-07-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleFjongberg
Det räcker att bara ställa om p-skivan.

Inte om du står på en Qpark-parkering iaf: http://www.q-park.se/Parkering/Parkeringsguiden/Pskiva/Reglerbestammelser/tabid/2169/language/sv-SE/Default.aspx

En simpel googling innan man uttalar sig tvärsäkert men felaktigt och kanske orsakar någon annan böter vore kanske på sin plats?
Citera
2013-07-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Njaaa, är det ingen lapplisa där just då så är det säkert lugnt. Men om det skulle vara en sådan där så är jag inte så säker på att det bara är att ställa om P-skivan. Jag såg nämligen en person som försökte göra det och fick ta en diskussion med lapplisan. Fast i det läget är det väl bara att demonstrativt backa ut, låta hjulen snurra lite och köra in igen.

De kan ju ha varit där och kollat ventilerna tidigare...
Citera
2013-07-25, 13:42
Medlem
djpsykoss avatar
Som det sägs, backa och kör o sväng lite sen in igen. Ställ om tiden, helt legal..
Citera
2013-07-25, 21:34
Medlem
Du måste lämna din parkeringsplats till förfogande, mao ge någon annan chansen att ta den. Så ta ut bilen, köra runt p-platsen och ställa sig igen är väl minimum.
Citera
2013-07-26, 00:38
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Du måste lämna din parkeringsplats till förfogande, mao ge någon annan chansen att ta den. Så ta ut bilen, köra runt p-platsen och ställa sig igen är väl minimum.

Gäller samma om man ska betala avgift eller hämta parkeringsbiljett?

(Om tidsbegräsning gäller, tex 4 timmar).
Citera
2013-07-26, 11:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Inte om du står på en Qpark-parkering iaf: http://www.q-park.se/Parkering/Parkeringsguiden/Pskiva/Reglerbestammelser/tabid/2169/language/sv-SE/Default.aspx

En simpel googling innan man uttalar sig tvärsäkert men felaktigt och kanske orsakar någon annan böter vore kanske på sin plats?

Var i länken finns info om vad som gäller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in