Citat:
Ursprungligen postat av
airell8
Hatar csn. Alltså avskyr dem. Det är jättevårt att prata med deras kundtjänstpersonal för de förstå aldrig vad man pratar om. Olika handläggare ger olika svar och de verkar aldrig förstå vad det egentligen är man frågar efter.
TACK! TACK SÅ HIMLA MYCKET!! Detta kändes verkligen skönt att höra! Känns så otroligt skönt att höra att jag inte är ensam!!
Jag pratade med en jätte fin handläggare som sade att mitt bidrag är speciell, då jag ansök i den kurs jag skall gå i. Just därför kommer mitt bidrag bli extra mycket.
Jag ringde upp CSN igen, efter några dagar senare, då fick jag en annan handläggare. Jag frågade det som jag undrade över, sedan kom vi in på den punkten där jag skulle få ett special bidrag.
Handläggaren sade, att hen inte kunde hitta nåt sådant speciell bidrag, och berättade för mig om ett bidrag som alla andra skulle få. Jag blev besviken och förvirrad. Jag tog upp detsamma punkt igen, och berättade att den tidigare handläggaren sa ju helt nånting annat till mig.
Hen verkade inte förstå riktigt, och började så småningom ta mig till en idiot. Och förklarade för mig som om jag vore korkad eller trögtänkt, och sa att jag kommer få ett normal bidrag, och att hen inte kunde se nåt sådant bidrag som jag pratade om.
Han knappade aldrig in mitt personnummer, eller den kursen som jag skall gå i.
Jag talade till och med om för honom, om hen kunde göra det. Så sade han att det inte behövs för att hen var säker på att det inte finns nåt sådant.
Den tidigare handläggaren tyckte jag var otroligt bra att prata med, och hon verkade ha stora kunskaper inom området, till skillnad får hen som jag pratade med sist :/
Nåja, får ta och ringa de igen då, få se om jag får lån eller inte. Vill gärna helst ta bidrag, då jag känner själv att jag inte kan betala nån ränta.