Citat:
Ursprungligen postat av
Lundqviist
Jag har kpt denna datan, och de fanns redan massa skit program p den nr jag kpte den, allts jag kpte den p blocket.
Vilken jvel som inte blser rent datorn sjlv innan h*n sljer den..
Fick du med skivor fr fabriksterstllning? Det r nmligen vad jag rekommenderar och skulle gra sjlv, att terstlla datorn till hur den var (p mjukvarunivn) nr den kptes ny.
Om du inte fick med skiva/or nr du kpte den, s kanske du har ngon Windows-installationsskiva som ligger? Annars s finns alternativet att kpa, eller gra en sjlv.
Det andra alternativet som fungerar, men som inte r lika bra som ovanstende r att avinstallera de program som garanterat inte r viktiga frst (som exempelvis konstiga mediaspelare, videokonverteringsprogram, spel osv.), och drefter g igenom resten av programmen ett efter ett genom att med google ska upp vad programmen gr, och s f reda p vilka som kanske inte br tas bort, och vilka som kan tas bort utan att ngonting gr illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
uber98
Windows XP? Ominstalllera skiten

Nej men helt rligt s rekommenderar jag dig att installera om operativsystemet, grna installera windows 7 p den. D kommer du f bort ALLT du inte vill ha

Mycket snabbare ocks

Jag tror det kommer g fortare n att avinstallera alla program som fljde med.
Win7 kan vara en dlig id, och jag skulle inte rekommendera det. Det var ett bra tag sedan som datorer sldes frn fabrik med XP, och jag skulle sga att det r bst att hlla sig till det nr det gller en gammal dator. Att avinstallera de program som "fljde med" kan ta lngre tid n att ominstallera OS, men det r bra mycket mindre komplicerat fr ngon som inte tycks ha hundraprocentig koll.